Officiella tråden för FZ:s Diablo IV-klan

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Tog ingen skada om man stod vid bakbenen.

Man måste stå exakt i mitten också som melee eller short ranged. Annars blir man oneshottad när den gör en rake med båda klorna. Det är en smal korridor och lätt att bli träffad. Säkrast att göra en dash ut och sen in igen (eller motsvarande skill). Som ranged är det enklare stå en bit ut på bakre sidan som du säger.

Medlem

Har onekligen blivit lite sugen på detta spel, men är helt ny med Diablo, kan man kortfattat förklara lite hur man spelar det, gärna utan massa förkortningar då jag är ny i genre.

mvh

Medlem

Är absolut med och spelar här!

Blir troligtvis Necromancer men kanske Barbar, vi får se

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Märkligt! Länken funkar för mig.

Får exakt samma här

Medlem
Skrivet av delli:

Så Ashava tog ingen skada på en om man stod innanför vingarnas "slag"? Stod alltid inom den rangen så dog varje gång jag fick den attacken på mig samtidigt som alla andra stod som ingenting hänt melee/close range?

Health bar för Ashava är uppdelad i flera delar. När man får ner HP till varje pil på health baren så ändrar bossen sitt attack mönster. För Ashava så tillkommer det fler attacker för varje pil man når. I början så har han den där svepande attacken med sina klor som tar kol på folk som står på avstånd. När man når ner till andra pilen tror jag det var så lägger han till en attack där han kör ned båda klorna i backen sedan drar dom bakåt, vilket tar kol på alla som står nära rakt fram och vid sidorna.

Så det enkla svaret är att det finns inget egentligt säkert ställe där man bara kan stå still utan man måste hela tiden röra sig baserat på vilken attack han ska genomföra vilket blir svårare ju lägre ned man får hans health bar då fler olika attacker tillkommer. Alternativt köra dodge eller tajma skills som ger tillfällig odödlighet för att undvika attacken. Som Necros Blood Mist.

Moderator
Skrivet av johwix:

Får exakt samma här

Jag provar uppdatera länken.
https://discord.gg/JBxCzvydFk

Moderator
Skrivet av JennieGlau:

när jag klickar discord länken så ser det så här ut för mig, hur löser jag detta tro?

bilddump.se/bilder/20230516135737-31.209.43.215.png

naturligtviss ska inte bild funkar här häller.

http://www.bilddump.se/bilder/20230516135737-31.209.43.215.pn...

Prova här:
https://discord.gg/JBxCzvydFk

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Sista spawn var kl 18 och betan stängde kl 21.

Jag blev varse om det när jag blev utslängd från servern 😂
Det var många som var vid bossen och väntade med mig 😋 Så vi var många som inte hade koll 😁

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

tack nu funkade det

Medlem
Skrivet av stesva:

Har onekligen blivit lite sugen på detta spel, men är helt ny med Diablo, kan man kortfattat förklara lite hur man spelar det, gärna utan massa förkortningar då jag är ny i genre.

mvh

Dräp monster, gå upp i level, lär dig nya skills. Dräp fler monster, hitta utrustning som gör dig starkare. Typ. Självklart spelar du uppdrag osv, men i grund och botten handlar allt om att dräpa monster så du går upp i level och hitta ny utrustning som är bättre än den du redan har. Det är en ganska enkel premiss men väldigt tillfredsställande. Spelet börjar lätt, så det största rådet är att bara hoppa in och spela. Läs INGA guider eller builds osv utan prova dig fram. Börjar man läsa guider är det väldigt lätt att man tappar känslan för sin karaktär och det är halva spelet.

Moderator
Skrivet av Kalliban:

Dräp monster, gå upp i level, lär dig nya skills. Dräp fler monster, hitta utrustning som gör dig starkare. Typ. Självklart spelar du uppdrag osv, men i grund och botten handlar allt om att dräpa monster så du går upp i level och hitta ny utrustning som är bättre än den du redan har. Det är en ganska enkel premiss men väldigt tillfredsställande. Spelet börjar lätt, så det största rådet är att bara hoppa in och spela. Läs INGA guider eller builds osv utan prova dig fram. Börjar man läsa guider är det väldigt lätt att man tappar känslan för sin karaktär och det är halva spelet.

Riktigt bra svar! <3

Medlem

Kom på häromdagen att jag träffade min fru för sex år sedan, den 6/6! Förklarade för henne vilket kosmiskt, fantastiskt, tufft, mega-super-duper COOLT sammanträffande att Diablo 4 kommer ut då! "666 älskling! 666! Fattar du?!" ... hon var måttligt imponerad!

Medlem

Kommer hoppa in vid release och köra hardcore. Har endast sett två cinematiska trailers men inget gameplay alls. Vill gå in helt blind och uppleva allt från start. Rogue blir det som första karaktär (och säkert andra och tredje också med tanke på hc ).

Hur är det upplagt, kan SC och HC spela i samma klan, eller är man låst till respektive spelläge?


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Chefredaktör
Skrivet av Lioras:

Kom på häromdagen att jag träffade min fru för sex år sedan, den 6/6! Förklarade för henne vilket kosmiskt, fantastiskt, tufft, mega-super-duper COOLT sammanträffande att Diablo 4 kommer ut då! "666 älskling! 666! Fattar du?!" ... hon var måttligt imponerad!

😅😅😅😅

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Hur är det upplagt, kan SC och HC spela i samma klan, eller är man låst till respektive spelläge?

Jag är inte 100% säker men jag tror att du bara kan spela med andra HC spelare

Moderator | Testpilot
Skrivet av 4liv3:

Kommer hoppa in vid release och köra hardcore. Har endast sett två cinematiska trailers men inget gameplay alls. Vill gå in helt blind och uppleva allt från start. Rogue blir det som första karaktär (och säkert andra och tredje också med tanke på hc ).

Hur är det upplagt, kan SC och HC spela i samma klan, eller är man låst till respektive spelläge?

Skrivet av orkamera:

Jag är inte 100% säker men jag tror att du bara kan spela med andra HC spelare

Mest troligen kan man inte spela med varandra. Min gissning är att karaktärsuppdelningen kommer se ut såhär: Seasonal / Seasonal Hardcore / Non-seasonal / Non-seasonal Hardcore.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Mest troligen kan man inte spela med varandra. Min gissning är att karaktärsuppdelningen kommer se ut såhär: Seasonal / Seasonal Hardcore / Non-seasonal / Non-seasonal Hardcore.

Hmm ja det känns ju ändå logiskt, antar att FZse kommer vara non-seasonal sc?


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Moderator | Testpilot
Skrivet av 4liv3:

Hmm ja det känns ju ändå logiskt, antar att FZse kommer vara non-seasonal sc?

Vi har inte helt bestämt oss om det ännu. Jag och @Wakkaah kommer att snacka ihop oss vid släpp 2 Juni


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Hmm ja det känns ju ändå logiskt, antar att FZse kommer vara non-seasonal sc?

Rent tekniskt kan det vara alla fyra, alla karaktärer är med i guildet oavsett typ. "clans can have up to 150 members and all characters from your account (Softcore & Hardcore) are part of the same clan."

Men sen finns det väl en inriktning som guildet fokuserar på.

Jag tänkte i alla fall köra säsonger med nya karaktärer varje säsong. Hade helst önskat lite färre säsonger per år. Tre månader går snabbt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fulci:

Rent tekniskt kan det vara alla fyra, alla karaktärer är med i guildet oavsett typ. "clans can have up to 150 members and all characters from your account (Softcore & Hardcore) are part of the same clan."

Men sen finns det väl en inriktning som guildet fokuserar på.

Jag tänkte i alla fall köra säsonger med nya karaktärer varje säsong. Hade helst önskat lite färre säsonger per år. Tre månader går snabbt.

Det jag läst också. Låter dumt, men jag vill inte lova för mycket innan man faktiskt fått sätta sig ned och testa det ordentligt Men är det så att klanen är som "account wide" då är ju allt lugnt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det jag läst också. Låter dumt, men jag vill inte lova för mycket innan man faktiskt fått sätta sig ned och testa det ordentligt Men är det så att klanen är som "account wide" då är ju allt lugnt.

Ja precis, är det så att det är account wide så är det ju inga problem.

Jag kommer börja med non-seasonal vid släpp av självklara själ, men kommer med stor sannolikhet byta över till säsongsbaserat när det kommer igång. Riktdatum för säsong 1 verkar vara i mitten av juli någonstans.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Jag är sugen på att joina, hoppas det finns en plats kvar i klanen 😀


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Gen
Medlem

Hoppas också att det finns plats

Medlem

Jag kommer också joina, klanen skapas väl först på fredag så vi får väl hänga på låset 😊 Kommer joina klanen så fort jag kan, men kommer spela med kompisar i helgen utanför klanen. Däremot teamar jag gärna upp i framtiden 👌

Medlem

Finns det gräns på hur många man får vara i klaner?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Raider:

Finns det gräns på hur många man får vara i klaner?

150 st.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator

Jag kommer att dela all info om klanen både här och under #fz-diabloklan på Geeks Discord så fort klanen är skapad!

Om den mot förmodan blir full får vi skapa en andra falang av modiga FZare.

Ser fram väldigt mycket fram emot detta!

Medlem

Jag är gärna på men kommer ta det despacito så man får njuta av allt som spelet har att erbjuda.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kommer också joina, måste bara bestämma mig om jag ska kötta barb, druid eller rogue, beslutsångesten är stor.

Medlem

Kommer slå följe med er den 6/6 om det finns plats i antingen klan 1 eller 2 om den skapas.

Kliar i fingret att köpa det så man har det på fredag, men med ett par tentor kvar innan sommaruppehållet så fokuserar jag på det i helgen istället så man är mer fri från den 6de 😁

Skriv svar