"Mr Battlefield" och Dice-veteraner ska göra "nästa generation online-shooters"

Robot
"Mr Battlefield" och Dice-veteraner ska göra "nästa generation online-shooters"

TTK Games har öppnat portarna i Stockholm, och de söker utvecklare.

#lars-gustavsson, #ttk-games


Gnällkuk

Ptja, efter BF3 har det gått utför men BF4 och BF1 var ändå kompetenta och bra spel. Han/de har en del att bevisa, inte så att han lämnade med flaggan i topp.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Riktigt spännande. Då får vi hoppas på att han och deras team kommer med något nytt vilket då skulle vara en massa DLC vi kan köpa till campaign och inte bara fokusera på mikrotransaktioner och Battle Pass för Multiplayer.

Detta med DLC för campaign är framtiden för molnspelande som kommet växa sjukt mycket inom 10år då dom flesta där endast spelar campaign. Call Of Duty är ju tyvärr endast fokus på Battle Pass och mikrotransaktioner för Multiplayer. Om det är lika bra som Call Of Duty campaign så skulle jag lätt köpa dessa DLC och man fick 2st i premium pack likt Forza Horizon 5. Så kan man spela DLC 1 medans man väntar på DLC 2 och dom visar upp lite av DLC 2 för hypen.

Tror många skulle vara intresserade då alla andra endast fokuserar på Game Pass och mikrotransaktioner för Multiplayer.

Medlem

hoppas det blir nå vettigt, tycker embark är på bra spår iaf, physics i multiplayer är fräscht

Medlem

Hoppas på att dem lägger allt på multiplayer och helt skippar single player. Aldrig känt en enda person som lirar spel likt bf eller cod för SP. En fullmatad multiplayer vore en dröm

Skribent
Skrivet av DieZe:

Hoppas på att dem lägger allt på multiplayer och helt skippar single player. Aldrig känt en enda person som lirar spel likt bf eller cod för SP.

Jag gör det. Men jag skulle å andra sidan inte vara bitter om de endast kör all in på MP.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Riktigt spännande. Då får vi hoppas på att han och deras team kommer med något nytt vilket då skulle vara en massa DLC vi kan köpa till campaign och inte bara fokusera på mikrotransaktioner och Battle Pass för Multiplayer.

Detta med DLC för campaign är framtiden för molnspelande som kommet växa sjukt mycket inom 10år då dom flesta där endast spelar campaign. Call Of Duty är ju tyvärr endast fokus på Battle Pass och mikrotransaktioner för Multiplayer. Om det är lika bra som Call Of Duty campaign så skulle jag lätt köpa dessa DLC och man fick 2st i premium pack likt Forza Horizon 5. Så kan man spela DLC 1 medans man väntar på DLC 2 och dom visar upp lite av DLC 2 för hypen.

Tror många skulle vara intresserade då alla andra endast fokuserar på Game Pass och mikrotransaktioner för Multiplayer.

missade du första meningarna?
"I slutet av förra året lämnade Lars "Mr Battlefield" Gustavsson Dice efter nära 25 år på företaget. Och nu vet vi vad han ska göra istället: nästa generations online-shooters."

OnT:
Visst är det några andra battlefield veteraner som också startade nån ny studio och även är igång med nått spel?
Roligt detta endå, nu går DICE grundarna varvet runt och blir "egna" igen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

YES!
Battlefield är dött och kvävt av EA. Vila i frid.

Medlem
Skrivet av Molotov:

OnT:
Visst är det några andra battlefield veteraner som också startade nån ny studio och även är igång med nått spel?
Roligt detta endå, nu går DICE grundarna varvet runt och blir "egna" igen.

Yes! Embark Studios jobbar på The Finals som ska släppas under senare halvan av året om jag minns rätt.

Medlem

Alltid kul med fler indieutvecklare, där främsta fokuset ligger på att göra kul spel och inte att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Medlem

Får nog ändå ställa mig skeptisk när han är mest känd för att totalt vänt spelarna ryggen i och med BF3 och allt där efter typ.

Men visst, NU skall man göra spel som är kul och utvecklade "för spelarna"?? Mmmm vi får väl se när det väl finns något att ta på.

Medlem

Nej tack, gör något roligt istället!

Medlem

Dice förfall under EA har varit plågsamt. Förhoppningsvis kan de göra något riktigt bra nu när de slipper dem.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Molotov:

OnT:
Visst är det några andra battlefield veteraner som också startade nån ny studio och även är igång med nått spel?
Roligt detta endå, nu går DICE grundarna varvet runt och blir "egna" igen.

Embark Studios: https://www.embark-studios.com/


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Skägg.
10 Chambers

En av de mest sympatiska människor jag träffat i spelbranschen, och en av de sista jag intervjuade.

https://www.fz.se/artikel/288362-fz-25-ar-lars-mr-battlefield...


signatur
Medlem

Time To Kill Games, är det vad de lovar att göra med sina spel? Hade EA redan trademark på Time To Kill Devs?

TTK Games aims to be the respected frontrunners of connected entertainment, combining the expertise of industry veterans with the latest ideas from the new generation of developers and deep engagement with players. The studio is founded with a deliberate commitment to innovation and quality, supported by a studio culture where great ideas can come from anywhere, to provide players and online communities with new and unforgettable experiences.

Låter som det blir något live service skräp.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Alltid kul med fler indieutvecklare, där främsta fokuset ligger på att göra kul spel och inte att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Osäker om detta företag passar in som indieutvecklare, deras mål är att ha 80-120 anställda (enligt artikel i DN om samma sak).
Men hoppas på att de fokuserar på spelglädje och skapande, inte pengarna i främsta rummet

Medlem

Suck, låt mig gissa, Unreal Engine.

Medlem

Om de kan göra typ ett destiny / tarkov i ue5 motorn med coop och pvp och looting och crafting o bas byggande skulle man bli varm i hjärtat.

Medlem
Skrivet av heady89:

Suck, låt mig gissa, Unreal Engine.

Har du nån giltig skäl att hata Unreal Engine, bortsett från att det är bland de bästa spelmotorerna som finns, används flitigt, spel som drivs av motorn är oftast väldigt väloptimerade...

Just ja, Epic !


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En av de mest sympatiska människor jag träffat i spelbranschen, och en av de sista jag intervjuade.

https://www.fz.se/artikel/288362-fz-25-ar-lars-mr-battlefield...

Word, otroligt hyvens snubbe. Hoppas detta funkar.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Meurik:

Har du nån giltig skäl att hata Unreal Engine, bortsett från att det är bland de bästa spelmotorerna som finns, används flitigt, spel som drivs av motorn är oftast väldigt väloptimerade...

Just ja, Epic !

Håller med dig. Riktigt väloptimerad motor och som alla utvecklare klarar av galant. Kolla bara på Hogwart legacy,calisto protocoll,atomic heart,dead space remake, jedi survivor, redfall. Vilka otroligt optimerade spel. Min dator klarar allt felfritt och de som klagar måste ha fel på dator. Jag ser inga problem.

Vänta bara på alla kommande unreal engine spel. Kommer vara väl optimerade och inte plågas av några streaming problem. Mums.

Medlem
Skrivet av Meurik:

Har du nån giltig skäl att hata Unreal Engine, bortsett från att det är bland de bästa spelmotorerna som finns, används flitigt, spel som drivs av motorn är oftast väldigt väloptimerade...

Just ja, Epic !

Den är långt ifrån väl optimerad för allt och det är väl ett av de största problemen med just UE. Den är bra till mycket men inte på något sätt perfekt till något specifikt ur boxen. Kalla det en slags volvo åt dev-folket men den funkar inte bra i rally eller f1 bara för "att".

Med det sagt så är ju en av de främsta anledningarna att du använder UE just att bespara studion tid, kostnader och kompetens kring att skapa och behöva anpassa tekniken i grova drag, eller i värsta fall ens förstå den vilket är det som annars görs av ingenjörer. Istället fokuserar man på att mest bygga spelet på plattformen vilket är uppenbart då det är en av USP:arna och hela grejen, men detta resulterar naturligt också i att spel dras med samma fördelar och nackdelar med motorn.

När även mer AAA-spel börjar annonsera sig på UE känner jag ingen större entusiasm, inte minst med tanke på hur dåligt saker levererats ur ett tekniskt perspektiv under UE4-generationen och av just AAA-studios. Du kommer även få "unreal-känslan" även om spel är helt olika eftersom det använder samma fundamentala system i botten såvida dessa inte ändras eller anpassas grovt. Finns inget häftigt, coolt eller framtidsljust med att alla rör sig mot en och samma motor, tvärtom.

Jag tycker det är mer intressant att följa de kvarvarande in-house motorerna då de motorerna kommer kännas mest välsmorda för de spel som de levererar för. Det var fantastiskt att tex se Alien Isolation där man byggde en motor parallellt med spelet just för att kunna maximera visionen för spelet och få ytterst lite overhead.

Avstängd
Skrivet av DieZe:

Hoppas på att dem lägger allt på multiplayer och helt skippar single player. Aldrig känt en enda person som lirar spel likt bf eller cod för SP. En fullmatad multiplayer vore en dröm

Massor som bara spelar campaign och säger att Call Of Duty endast fokuserar på Multiplayer för pengarna. Är ju Multiplayer som folk klagar på inte campaign som jag hört folk säger är bra i Call Of Duty. Vill ha en massa DLC så campaign blir längre. Det är de vi som spelar i molnet vill ha vilket kommet öka inom 10 år massor. Så då tjänar dom mer genom att släppa DLC till campaign och inte bara fokusera på multiplayer och Battle Pass samt mikrotransaktioner i Multiplayer.

Avstängd
Skrivet av ace84:

Om de kan göra typ ett destiny / tarkov i ue5 motorn med coop och pvp och looting och crafting o bas byggande skulle man bli varm i hjärtat.

Ska ju vara något nytt inte något vi spelat tidigare.

Avstängd
Skrivet av Molotov:

missade du första meningarna?
"I slutet av förra året lämnade Lars "Mr Battlefield" Gustavsson Dice efter nära 25 år på företaget. Och nu vet vi vad han ska göra istället: nästa generations online-shooters."

OnT:
Visst är det några andra battlefield veteraner som också startade nån ny studio och även är igång med nått spel?
Roligt detta endå, nu går DICE grundarna varvet runt och blir "egna" igen.

Massa klagade från spelarna att inte Battlefield 2042 har campaign så campaign är viktigt. Blur det bara multiplayer är jag inte intresserad. Dom borde lyssna på spelare och bygga ut campaign mer och DLC. Multiplayer finns det ju redan massor av.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Massor som bara spelar campaign och säger att Call Of Duty endast fokuserar på Multiplayer för pengarna. Är ju Multiplayer som folk klagar på inte campaign som jag hört folk säger är bra i Call Of Duty. Vill ha en massa DLC så campaign blir längre. Det är de vi som spelar i molnet vill ha vilket kommet öka inom 10 år massor. Så då tjänar dom mer genom att släppa DLC till campaign och inte bara fokusera på multiplayer och Battle Pass samt mikrotransaktioner i Multiplayer.

Har väldigt svårt att tro att de skulle tjäna mer pengar på att fokusera på single player dock.

Avstängd
Skrivet av DieZe:

Har väldigt svårt att tro att de skulle tjäna mer pengar på att fokusera på single player dock.

Menar att dom fokuserar på Multiplayer som idag + att dom också drar in en massa extra med pengar på att sälja en massa DLC då tjänar dom ju extra mot idag

1
Skriv svar