Bekräftat - Sony gör streaming-enhet för PS5-spel

Robot
Bekräftat - Sony gör streaming-enhet för PS5-spel
Dex
Medlem

Synd att det bara är via Remote Play och Wifi. Kan man ju inte spela på bussen eller tåget osv, men blir den inte för dyr så kan det vara intressant. Fast lär väl inte vara billig

Medlem

Om inte denna är extremt billig, så förstår jag verkligen inte meningen med den… och knappt ens då förstår jag en sådan här satsning.

Medlem

Intressant enhet om den kostar runt tusenlappen.

Medlem

herre gud, Sonys hårdvarudesign är verkligen horribel denna generation.

Medlem

Common Sony L?

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Om inte denna är extremt billig, så förstår jag verkligen inte meningen med den… och knappt ens då förstår jag en sådan här satsning.

Är ju många som spelar Switch med den bärbara delen i sitt hem, fast man kan spela på tvn.
Är väl smidigt att kunna dela tvn med sin partner, kan den ena se en film medans man själv spelar på sin bärbara enhet.

Skrivet av kebbe:

Intressant enhet om den kostar runt tusenlappen.

Du får väl knappt en kontroll för 1000 kr. Jag gissar på 2500-3000 kr.

Medlem

Köp ett fäste för 89 kr för Dual sense kontrollen och sätt fast din telefon så kan du lira i soffan/sängen för enbart 89kr. Eller streama till din surfplatta som står på en bra plats

Medlem

Ser fin ut och passar mig och familjen perfekt så det blir ett dag 1 köp, detsamma med hörlurarna 👍

Gissar att den kommer kosta 1795kr. Hörlurarna blir säkert lika dyra


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Minns ni Playstation TV?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Finns ju programvara till Linux för att använda remoteplay, vilket betyder att det finns till steamdeck.
PC spel och PS5 spel på samma enhet, även xbox om man vill det. win win.

Medlem

Är intresserad. Hatar att spela i soffan vid en Tv så när man inte orkar sitta vid skrivbordet mer är det här perfekt!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Minns ni Playstation TV?

"Ooooo I member" 💀

Avstängd

Detta kommer jag köpa om det kostar under 2000 kr. Gillar att ligga i sängen och spela.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Finns ju programvara till Linux för att använda remoteplay, vilket betyder att det finns till steamdeck.
PC spel och PS5 spel på samma enhet, även xbox om man vill det. win win.

Det är så jag använder min steam deck oftast, streamar spelen från ps5an eller Xbox series x


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Var det verkligen så många som använde funktionen på vita så att Sony känner att det här är något att satsa på. När är den här användbar?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Du får väl knappt en kontroll för 1000 kr. Jag gissar på 2500-3000 kr.

1000kr är absolut en orealistisk gissning, hamnar en Remote Play-enhet nära Nintendo Switch prismässigt är den dock stendöd innan den släpps.

Medlem

PlayStation U vore ett mer passande arbetsnamn

Medlem
Skrivet av GustavA:

Var det verkligen så många som använde funktionen på vita så att Sony känner att det här är något att satsa på. När är den här användbar?

Fungerar inte t.om Playstation VITA fortfarande att streama med/till? Samt streama till mobil/PC/Mac? Känns som en väldigt nichad kundgrupp som köper denna..

Medlem

Den måste väl ändå bli billigare än Logitech G Cloud som kan lira ps5 streamning?
Kostar just nu 3216:-


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av puban:

herre gud, Sonys hårdvarudesign är verkligen horribel denna generation.

Ser ut som en surfplatta som har en controller grepp. Ja snyggt är det verkligen inte.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Crank:

Ser fin ut och passar mig och familjen perfekt så det blir ett dag 1 köp, detsamma med hörlurarna 👍

Gissar att den kommer kosta 1795kr. Hörlurarna blir säkert lika dyra

Om deras pro kontroll kostar typ 3000kr så kostar nog denna 3000kr eller mer

Medlem
Skrivet av lonian:

Ser ut som en surfplatta som har en controller grepp. Ja snyggt är det verkligen inte.

Kanske inte snygg. Men ergonomisk 👍

Medlem

Så. Fruktansvärt. Onödigt.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Om det gick att spela ps5 på denna utan att faktiskt äga en PS5 så hade den kanske varit användbar för vissa.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Om det gick att spela ps5 på denna utan att faktiskt äga en PS5 så hade den kanske varit användbar för vissa.

Jag äger en PS5 och ser stort värde i denna om den släpps till ett rimligt pris

Medlem
Skrivet av Håkan:

Är ju många som spelar Switch med den bärbara delen i sitt hem, fast man kan spela på tvn.
Är väl smidigt att kunna dela tvn med sin partner, kan den ena se en film medans man själv spelar på sin bärbara enhet.

Är ju dock en stor skillnad då Switchen spelar spelet medan denna bara kommer strömma via din playstation, vilket även din telefon hanterar elegant. Eftersom en mobilhållare till din kontroll bara kostar någon hundralapp, kan ju inte den konkurrera om den inte bara ligger snäppet över en ny kontroll.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Är ju dock en stor skillnad då Switchen spelar spelet medan denna bara kommer strömma via din playstation, vilket även din telefon hanterar elegant. Eftersom en mobilhållare till din kontroll bara kostar någon hundralapp, kan ju inte den konkurrera om den inte bara ligger snäppet över en ny kontroll.

Här får du ju dock i princip en dualsense samt en större skärm än en telefon. Mycket bra för oss som vill kunna ta med Ps5 spelandet till sängen, solstolen osv, perfekt!

Medlem
Skrivet av Håkan:

Är ju många som spelar Switch med den bärbara delen i sitt hem, fast man kan spela på tvn.
Är väl smidigt att kunna dela tvn med sin partner, kan den ena se en film medans man själv spelar på sin bärbara enhet.

Alla har denna funktionen redan på valfri mobil eller padda.
Varför skulle man köpa denna?

Medlem

Om det här vore som en egen separat konsol då hade folk klagat på att grafiken inte är bra och håller tillbaka PS5ans prestanda.

Men nu är det ingen bärbarkonsol med egen hårdvara utan en streaming enhet, jag finner detta smidigt tänkt om man är upptagen på Tv'n och kan inte spela.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

12
Skriv svar