Taktisk grodslakt i nysläppta och svenskutvecklade Miasma Chronicles

Robot
Taktisk grodslakt i nysläppta och svenskutvecklade Miasma Chronicles
Medlem

Turn based combat är så jäkla tråkigt...

Moderator | Testpilot
Skrivet av roftg:

Turn based combat är så jäkla tråkigt...

Taktiskt och fasansfullt roligt*


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Wow, jag brukar inte vara den som klagar på röstskådisar, men huvudkaraktären fick Episod 1 Anakin att låta macho...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Gillade starkt mutant year zero, och från allt jag läst så är detta det + bättre. så är taggad.

Medlem
Skrivet av roftg:

Turn based combat är så jäkla tråkigt...

Har du funderat på att hålla tillbaka med åsikter som tillför 0 till diskussionen?

Medlem

Mutant var helt suveränt
Detta ska inhandlas a pronto 👍
Överraskning så det skrek, hade ingen aning om detta spel innan jag såg det idag

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Har du funderat på att hålla tillbaka med åsikter som tillför 0 till diskussionen?

Skulle kunna säga detsamma....suck...

Får man bara yttra sig om man är positiv till ett spel?
Får jag inte tycka att spelet ser bra ut men att turn based combat förstör det hela för mig?
Jippie vilka roliga diskussioner som isf skulle frodas här på fz!!
Kanske bara tillåta att sätta 5/5 i betyg med??

Medlem
Skrivet av roftg:

Skulle kunna säga detsamma....suck...

Får man bara yttra sig om man är positiv till ett spel?
Får jag inte tycka att spelet ser bra ut men att turn based combat förstör det hela för mig?
Jippie vilka roliga diskussioner som isf skulle frodas här på fz!!
Kanske bara tillåta att sätta 5/5 i betyg med??

Jag tror du missförstår innebörden av att "tillföra något till diskussionen". Självklart kan man kommentera negativt!

"Spelet ser bra ut men jag hade föredragit realtids-combat" hade kunnat leda till en intressant diskussion, men vad du gör är ungefär som att kommentera en FIFA-artikel med "Jag gillar inte fotboll".

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Jag tror du missförstår innebörden av att "tillföra något till diskussionen". Självklart kan man kommentera negativt!

"Spelet ser bra ut men jag hade föredragit realtids-combat" hade kunnat leda till en intressant diskussion, men vad du gör är ungefär som att kommentera en FIFA-artikel med "Jag gillar inte fotboll".

So what!

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Har du funderat på att hålla tillbaka med åsikter som tillför 0 till diskussionen?

Förresten, vilken diskussion, det fanns inga inlägg när jag lade mitt...

Har du skrivit ngt över huvud taget i tråden som rör spelet i fråga?

Moderator | Testpilot
Skrivet av roftg:

Förresten, vilken diskussion, det fanns inga inlägg när jag lade mitt...

Har du skrivit ngt över huvud taget i tråden som rör spelet i fråga?

Användaren har ändå en poäng. Även om det inte finns några tidigare inlägg kan man själv försöka skriva något "mer intressant". Jag finner sådant där också rätt så tråkigt och irriterande att folk är så snabb på att säga att saker "suger" istället för att ha lite mer nyans och berätta varför.

Ta nyaste Spider-man trailern t ex. Jag är inte ett stort fan av Symbiot-dräkten (Venom) för att den inte har ett utseende som får det se ut som att den sitter direkt på kroppen. Den har typ lagt till "skydd" så det ser ut som att allas våran Spindelmann har på sig en lättare hockey/rugby-dräkt. Jag föredrar när den är "tunn" och ligger direkt på kroppen.

Något sådant där ger ju mer upphov för diskussion än något simpelt som att "Jag gillar inte detta" – även om man givetvis får kommentera det också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Användaren har ändå en poäng. Även om det inte finns några tidigare inlägg kan man själv försöka skriva något "mer intressant". Jag finner sådant där också rätt så tråkigt och irriterande att folk är så snabb på att säga att saker "suger" istället för att ha lite mer nyans och berätta varför.

Ta nyaste Spider-man trailern t ex. Jag är inte ett stort fan av Symbiot-dräkten (Venom) för att den inte har ett utseende som får det se ut som att den sitter direkt på kroppen. Den har typ lagt till "skydd" så det ser ut som att allas våran Spindelmann har på sig en lättare hockey/rugby-dräkt. Jag föredrar när den är "tunn" och ligger direkt på kroppen.

Något sådant där ger ju mer upphov för diskussion än något simpelt som att "Jag gillar inte detta" – även om man givetvis får kommentera det också.

Hur kan du som moderator hålla med, helt jvla otroligt., användaren har ingen poäng, användaren har inte ens brytt sig om att kommentera spelet i fråga, det har jag.

men jag måste alltså skriva på ett särskilt sätt nu också vad f-n liknar det eller....var glada att ngn läser och skriver ngt överhuvudtaget istället.

Moderator | Testpilot
Skrivet av roftg:

Hur kan du som moderator hålla med, helt jvla otroligt., användaren har ingen poäng, användaren har inte ens brytt sig om att kommentera spelet i fråga, det har jag.

men jag måste alltså skriva på ett särskilt sätt nu också vad f-n liknar det eller....var glada att ngn läser och skriver ngt överhuvudtaget istället.

Förstår faktiskt inte vad min moderator-post skulle ha med det här att göra.

För att användaren har en bra poäng? Nog för att hen inte kommenterade spelet, men det hen skrev till dig tycker jag ändå stämmer.

Du har hela mitt tidigare inlägg så jag ska inte skriva för mycket igen, men jag föredrar själv om folk faktiskt kan skriva något mer spännande än "Det här suger" och "Det här såg bra ut" och gärna bli lite mer utförlig.

Näe du måste inte ändra något, och det skrev jag i inlägget du citerade också. Finns inget rätt eller fel här, bara att det fanns en poäng som står på två stadiga ben - en åsikt bara. Du har heller inte gjort något fel


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar