Ryktena stämde: Metal Gear Solid 3-remake bekräftas till PS5!

Robot
Ryktena stämde: Metal Gear Solid 3-remake bekräftas till PS5!
Medlem

Kul att det kommer till flera format!

Medlem

Men gissar på att Kojima inte är inblandad?

Medlem

Skulle tippa på att de kommer göra remakes på alla spel men börjar med 3:an då det är början på tidslinjen. Var även ingen 3:a med i titeln, endast en triangel.

Medlem

Och så David Hayter på det. Blir perfekt!

Medlem

Hoppas bara på att det blir en bra remake och nysläpp av gamla titlar...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Avstängd

Så Volym 1 får asså den dåliga grafiken som är Original inte ny härlig grafik?

Medlem

Äntligen en anledning att skaffa PS5, naturligtvis pro / slim däremot

eld
Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Skulle tippa på att de kommer göra remakes på alla spel men börjar med 3:an då det är början på tidslinjen. Var även ingen 3:a med i titeln, endast en triangel.

Det är nog lite samma anledning till att nya god of war heter god of war och inte god of war 4.

Skrämmer inte iväg nya kunder lika lätt.

Medlem

Lustigt intro. De ville göra en RE2 Remake reveal-style trailer där man får följa ett litet djurs missöde men det hela föll lite platt.

Hypade upp mig på collection nu men vi har ingen aning om hur bra de blir. Analoga facebuttons saknas ju på moderna konsoler så ska bli intressant o se hur de löser det (MGS2&3 kom till 360
så de kanske baserar det på den versionen).

Bäst att hålla förväntningarna mycket låga.

Ser väl mest fram emot att se trofélistan till MGS1.

Medlem

MGS3 till PC skulle sitta fint.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Äntligen en anledning att skaffa PS5, naturligtvis pro / slim däremot

Men detta kommer till PC också enligt alla rapporter från journalister och läckor.

Medlem

Bekräftat till alla format på Konamis youtube:

METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER will be available for PlayStation®5, Xbox Series X|S, and Steam®.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Satan vad trevligt!
Dom kan ju inte missköta det här lika dåligt som Metal Gear Survive?
Lite tråkigt att vi inte fick se mer av Silent Hill 2 remaken.

Undrar om de ens anvädnder Fox Engine längre?

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Men detta kommer till PC också enligt alla rapporter från journalister och läckor.

Woho!! Så läckorna x2 stämde, sinnesjukt!

Medlem
Skrivet av jontebula:

Så Volym 1 får asså den dåliga grafiken som är Original inte ny härlig grafik?

Vi får väl hoppas att det åtminstone är baserat på HD-samlingen från PS360-eran men gärna förbättrat mer än så, kanske får modernare 4K-upplösning tom? Vore ju trevligt!

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Men detta kommer till PC också enligt alla rapporter från journalister och läckor.

Bekräftat till Xbox iaf, Xbox har twittrar ut vilka spel från Ps showcasen som kommer till Xbox.

https://twitter.com/Xbox/status/1661489113814679553?s=20

Medlem
Skrivet av jontebula:

Så Volym 1 får asså den dåliga grafiken som är Original inte ny härlig grafik?

Skrivet av Gertzy:

Vi får väl hoppas att det åtminstone är baserat på HD-samlingen från PS360-eran men gärna förbättrat mer än så, kanske får modernare 4K-upplösning tom? Vore ju trevligt!

Verkar tyvärr som det är originalgrafiken "som det var"...

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Skulle tippa på att de kommer göra remakes på alla spel men börjar med 3:an då det är början på tidslinjen. Var även ingen 3:a med i titeln, endast en triangel.

Det har du rätt i! Jag undrade varför de började med trean, men den ligger ju först kronologiskt 😃 Hoppas på remake-magi, Capcom har lagt ribban som Konami måste ta sig över - det handlar ju om världens fetaste spelserie!!

Medlem

Otroligt taggad på detta! Faktiskt inte spelat något nämnvärt MGS sedan PS2-eran. Fick väl en släng av MGS5 men tyckte det var så otroligt dåligt så gav upp efter några timmar.

MGS1 var det första tv-spel jag någonsin köpte själv för min sparpeng som barn och blev mer eller mindre min start som ung gamer och även en sån där typiskt nördig jag-älskar-japan-och-allt-ska-vara-japanskt-person. Men som 10-åring tyckte man ju sig vara riktigt cool. Ska bli otroligt kul att få hoppa ner i nostalgiträsket till master collection.

Medlem

Är arga pannbandet ai-styrt? (har inte spelat serien).
(Är det isåfall den som riskerar äta upp snake?.. spännande).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

eld
Medlem
Skrivet av Tobbe:

Är arga pannbandet ai-styrt? (har inte spelat serien).
(Är det isåfall den som riskerar äta upp snake?.. spännande).

Det är snakes triangle of sadness, det är det symbolen refererar till!

Medlem
Skrivet av eld:

Det är snakes triangle of sadness, det är det symbolen refererar till!

Det ska nog läsas Metal Gear Solid Delta, vilket kan tyckas konstigt då det är grekisk motsvarighet till fyra (och Snake Eater som bekant är del tre) men så hittade jag detta när jag googlade:

"What does the ∆ symbol mean?
The Greek letter delta (δ, or ∆) is often used to indicate such a change. If x is a variable we write δx to stand for a change in the value of x. We sometimes refer to δx as an increment in x. For example if the value of x changes from 3 to 3.01 we could write δx = 3."

Så kan vara ett tecken för hur förnyat spelet blir.

dyb
Medlem
Skrivet av Famipan:

Hypade upp mig på collection nu men vi har ingen aning om hur bra de blir. Analoga facebuttons saknas ju på moderna konsoler så ska bli intressant o se hur de löser det (MGS2&3 kom till 360
så de kanske baserar det på den versionen).

Vad menar du med analoga facebuttons på äldre konsoler? (Aldrig spelat mgs, så har ingen aning)

eld
Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det ska nog läsas Metal Gear Solid Delta, vilket kan tyckas konstigt då det är grekisk motsvarighet till fyra (och Snake Eater som bekant är del tre) men så hittade jag detta när jag googlade:

"What does the ∆ symbol mean?
The Greek letter delta (δ, or ∆) is often used to indicate such a change. If x is a variable we write δx to stand for a change in the value of x. We sometimes refer to δx as an increment in x. For example if the value of x changes from 3 to 3.01 we could write δx = 3."

Så kan vara ett tecken för hur förnyat spelet blir.

men mitt skämt då

Medlem

Äntligen Metal Gear Solid nyheter! Riktigt taggad på att få återse MGS3 i modern tappning, undrar om det kommer vara mer open world än originalet med stora områden och utforska.
Jämförelsebilder: https://twitter.com/MGSMGN/status/1661534455935418369?s=20


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Inte speciellt taggad om Kojima inte är involverad. MGS3 är mitt favoritspel genom tiderna, men jag litar inte ett dugg på dagens Konami, speciellt inte hur dem hanterade MGS5, Silent Hills & övergången till Pachinko istället för spel.

Medlem
Skrivet av eld:

men mitt skämt då

Sorry, det var så roligt så jag glömde bort att skratta!

Skrivet av Blackrabbit2:

Äntligen Metal Gear Solid nyheter! Riktigt taggad på att få återse MGS3 i modern tappning, undrar om det kommer vara mer open world än originalet med stora områden och utforska.
Jämförelsebilder: https://twitter.com/MGSMGN/status/1661534455935418369?s=20

Wow! Otroligt vilket lyft! Är det mer open så är det ju otroligt!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Sorry, det var så roligt så jag glömde bort att skratta!

Wow! Otroligt vilket lyft! Är det mer open så är det ju otroligt!

Mysigt!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Avstängd

https://www.fz.se/nyhet/294049-det-ar-dags-spela-doom-pa-text...

Här kan ni se sceenshots från spelet. Ser snyggt ut och bra

12
Skriv svar