Se alla trailers från Playstation Showcase!

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Så de ska sluta med siffror på Metal Gear Solid spelen?
Intressant!

Jag tolkade triangeln som att det var en remake på Metal Gear Solid 3 - Snake eater. Mindre intressant tycker jag. Jag vill spela nya spel inte bara en massa remakes.

Medlem
Skrivet av MasonDixon:

Jag tolkade triangeln som att det var en remake på Metal Gear Solid 3 - Snake eater. Mindre intressant tycker jag. Jag vill spela nya spel inte bara en massa remakes.

Jag är absolut ingen MGS-expert, men är inte Snake Eater en prequel? Lutar isf åt att de kanske planerar remakes av alla spel i kronologisk ordning, så du har många remakes att se fram emot!

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Helvete vad jag har längtat efter towers sedan jag såg concept bilder såg samt videor som enbart var teknik demon nu 5-6 år senare ser det ut att bli en verklighet!

Vad är det för typ av spel för nån som inte hängt med? Spolade förbi det mesta av det spelet så fort de började bygga grejer men kollade igen efter din kommentar nu och det såg ju faktiskt riktigt intressant ut!

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Jag skrev "Första GAMEPLAY de visade" kan du läsa? Trailer och Gameplay är inte samma. De ärt en tydlig agenda som visar på att man försöker dra in en viss kundbas, en woke kundbas.

Menar du på allvar att ett spel inte kan ha en svart kvinna i en bärande roll utan att det är en agenda bakom?

Medlem
Skrivet av Margy:

Menar du på allvar att ett spel inte kan ha en svart kvinna i en bärande roll utan att det är en agenda bakom?

Inte när man kallar spelet Alan Wake 2 och det första man ser är att man spelar någon som inte är Alan Wake. Då har man lagt fokus åt woke hållet för man visar direkt vart ens agenda ligger.

Alan Woke 2.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Inte när man kallar spelet Alan Wake 2 och det första man ser är att man spelar någon som inte är Alan Wake. Då har man lagt fokus åt woke hållet för man visar direkt vart ens agenda ligger.

Alan Woke 2.

Hade det varit en agenda bakom om FBI-agenten varit en vit man?

Medlem
Skrivet av Margy:

Hade det varit en agenda bakom om FBI-agenten varit en vit man?

Ja för man spelar inte Alan Wake då heller. Kojima fick också skit när han bytte Snake mot Raiden i Metal Gear Solid 2. Jag tror detta spel kommer få gnäll för att de bytt huvud karaktär i ett spel som uppger sig att vara Alan Wake 2 och man spelar inte ens som Alan Wake.

Och alla kommer gnälla på WOKE. Jag använde det ordet för att det är passande här men egentligen bryr jag mig inte. Jag tror bara fokusen har skiftat från Alan Wake som karaktär till något annat och jag vill inte spela detta spel då.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Det där Splatoon plagiatet verkar ju riktigt dåligt. Men AW2, Marathon och Helldivers 2 ser jag fram emot. Sen går det ju inte att misslyckas med Spindelmannen.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Concord och Helldivers 2 tyckte jag det såg ut som också?

Arizona Sunshine 2 såg skitkul ut men kommer nog inte köpa ett VR tyvärr. Annars var det ändå en del intressanta titlar för egen del.
Alan Wake 2 såg ju riktigt spännande ut men har inte spelat det första.
Sword of the Sea är ju givet, likaså Spiderman. Annars kommer jag nog hålla lite extra koll på

-Phantom Blade
-Talos Principle 2
-Teardown
-MGS
-Concord
-Marathon
-AC Mirage.

Och hoppas iaf några av de blir kul! Kul med en Snake eater-remake såklart också men utan Kojima är det långt ifrån en garanti att det blir rätt känner jag lite. Hade också hoppats på iaf nånting från Death Stranding 2 men det kommer väl framöver.

Rätt mycket bra ändå, även fast att man på något sätt känner sig lite besviken. Ingen riktig kick, men ändå spel som ser bra ut.
Hoppas på att Sony bara håller tillbaka lite, känns som rätt mycket saknas här.
Mer VR(kunde haft en snabbgenomgång av kommande 3rd party i alla fall), vad kommer efter Spider-Man 2?, var är Pragmata, DS2 och Last of us: factions? Blir det någon slim modell i höst?

Kanske blir event i september/oktober där det visas lite titlar för hösten/våren och vad nästa storspel blir.
För VR så är det väl RE4 som blir höstens storspel, hoppas att dem lyckas klämma in något mer innan årets slut.

Vad är det som gör Marathon spännande? Är det för att det är Bungie?
Kul att Teardown kommer till konsol. Alan Wake 2 ser också bra ut.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Vad är det för typ av spel för nån som inte hängt med? Spolade förbi det mesta av det spelet så fort de började bygga grejer men kollade igen efter din kommentar nu och det såg ju faktiskt riktigt intressant ut!

https://www.dreamlit.games/ - Där är hemsidan

Medlem

Där var ett helt gäng lir som såg lite småmysiga ut.


signatur

1338 - One Step Above

Skribent

Jag är rätt nöjd! Många intressanta saker att se fram emot 🙌🏻

Sen är jag nyfiken på om den där Project Q kommer att fungera som en extra Dual Sense-kontroll när man inte vill spela streamat… Det borde väl fungera i teorin då den ska ha alla knappar? I så fall blir den ju genast mer intressant!

Medlem

Helldivers 2 co-op kan nog bli skoj.

Medlem

Dragons Dogma 2 var det som lockade mest.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Vad är det som gör Marathon spännande? Är det för att det är Bungie?

Det som gör det spännande för mig är att det väcker minnen från de fantastiska spelen från 90-talet, på den tiden när Bungie utvecklade spel enbart för Mac. Man får hålla tummarna att de lyckas hålla fanan högt.

Medlem

Project Q
Dragons Dogma 2
Final Fantasy XVI
Spider-Man 2
Helldivers 2
Phantom Blade 0
Metal Gear Solid Delta
AC Mirage
Granblue Fantasy: Relin
Towers of Aghashba
Tower of Fantasy
Marathon
Concord

Ja, de var mycket som jag blev pepp och nyfiken på! Jag är nöjd även fall jag hade hoppats på Wolverine, Ghost of Tsushima 2, FF7 Rebirth osv. Men hellre att de visar upp nya IPs eller spel som ligger nära i tiden än att visa en teaser på ett spel som är flera är bort.

Medlem

Det fanns många spel som såg riktigt bra ut i deras showcase, men jag hade velat bli golvad av någonting vilket inte hände. För mig så behöver de visa upp ett nytt Killzone eller någon ny franchise som verkligen visar allt som konsolen klarar av. Maxa skiten, please.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Jag är rätt nöjd! Många intressanta saker att se fram emot 🙌🏻

Sen är jag nyfiken på om den där Project Q kommer att fungera som en extra Dual Sense-kontroll när man inte vill spela streamat… Det borde väl fungera i teorin då den ska ha alla knappar? I så fall blir den ju genast mer intressant!

Ser inte riktigt poängen, men orkar du inte vänta på Q, vill spara pengar eller inte vill ha en onödig pryl i hemmet så finns ju denna som erbjuder samma funktionalitet redan nu för 199Kr:
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbeh...

Här har du länk till Sony sida om remote play, med länkar till Appstore och Play butiken också:
https://www.playstation.com/en-se/remote-play/

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

👍

Medlem

Jag hade hoppats på mycket mer nyheter från Sonys egna utvecklare. Något från Sucker Punch, Naughty Dog, Bend, Media Molecule osv, borde de väl ha kunnat visa upp?

Nu kändes det mest som en show som alla andra...

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Har inget emot att det är en svart kvinna. Men då ska spelet inte heller heta "Alan Wake 2" om man nu inte ens spelar som Alan Wake. Känns som fokuset på spelet hamnat helt fel om det är det första de visar i form av gameplay. Jag kallar det bara Alan Woke 2 för att det är ett stark ord. Jag hade gnällt lika mycket om de visat en annan karaktär också. Jag vill spela Alan Wake. Jag vill att story och gameplay ska handla om honom. Annars kan man byta namn på spelet.

Men du vet ju inte ens hur mycket du spelar som den andra karaktären än?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag trodde de skulle övertyga alla tvivlare om varför de måste köpa en Playstation, men... Var var alla first party studios? Spiderman, javisst, men det visste vi redan skulle släppas i höst så det var knappast en överraskning.

Sony behöver inte övertyga folk längre. De har en hopplöst stor ledning jämfört med konkurrenten och om man inte är intresserad av Sonys spelbibliotek nu så lär man inte bli det framöver heller. Lite så tror jag att de tänker.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av BrokenCow:

Men du vet ju inte ens hur mycket du spelar som den andra karaktären än?

Inte för att jag håller med vad han klagar mest på, men det är wtt lite underligt sätt när man visar upp det absolut första gameplay för uppföljaren och visar då egentligen inte upp något konkret gameplay med vad som borde vara huvudkaraktären i uppföljaren.

Vi får helt enkelt se vad spelet har att ge vid release dock och inte börja spekulera vilt om massa annat trams. Ser i alla fran fram emot det.

Medlem

Ingen som såg detta i Alan Wake?

Sam Lake aka Max Payne

Hypers!

Medlem

som väntat ingenting nytt vr2 ,bara gamla spel ,som man har spela andra plattform lääääänge sen, visst residet 4 vr ska spelas sen

Medlem
Skrivet av Lokander:

Ingen som såg detta i Alan Wake?
https://cdn.discordapp.com/attachments/183161166342651905/111...

Sam Lake aka Max Payne

Hypers!

Såg det. Kände igen rösten direkt också! Har inte spelat mer än några minuter av första spelet så ingen koll på karaktärerna utom själva Allan Väck.

Fanns Max Paynes röstskådis med i första spelet?

Medlem
Skrivet av Lokander:

Ingen som såg detta i Alan Wake?
https://cdn.discordapp.com/attachments/183161166342651905/111...

Sam Lake aka Max Payne

Hypers!

Skrivet av fakemail:

Såg det. Kände igen rösten direkt också! Har inte spelat mer än några minuter av första spelet så ingen koll på karaktärerna utom själva Allan Väck.

Fanns Max Paynes röstskådis med i första spelet?

Blir lite rörigt här. Alan Wake skriver böcker och karaktären i trailern är protagonisten i bokserien som Alan skrev tidigare.
Den karaktären är baserad på Max Payne, så det verkar vara Max Payne fast med ett annat namn i Alan Wake världen.
Så Control och Alan Wake är i samma värld(men det kan vara så att olika världar/dimensioner går in i varandra på grund av hur Control är uppbyggt). Max Payne är dock i ett annat universum, men i Alan Wakes värld så är det en del av Alans fantasier som han skrev böcker om.

Så finns Saga eller hon en karaktär ur Alans fantasi?

https://alanwake.fandom.com/wiki/Alex_Casey

PSBlog som bekräftar att karaktären heter Alex Casey:
https://blog.playstation.com/2023/05/24/alan-wake-2-launches-...

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag trodde de skulle övertyga alla tvivlare om varför de måste köpa en Playstation, men... Var var alla first party studios? Spiderman, javisst, men det visste vi redan skulle släppas i höst så det var knappast en överraskning.

Ps5 är snyggare, hälften så liten, väger hälften, och kostar nånn tusing mindre än xbox. Plus så laggar allt på xbox. Sen har Sony dubbelt så fler exklusiviteter än microsoft. Där ser du så mycket fördelar det är för sony. 40miljoner sålda enheter mot 18-19 för xbox säger ju allt.

Medlem

Hur kommer det sig att Assasin Creed Mirage bara kostar 499:- på ps store. Är det inget stor spel utan en liten del bara, någon som vet ?

Medlem
Skrivet av submariner:

Hur kommer det sig att Assasin Creed Mirage bara kostar 499:- på ps store. Är det inget stor spel utan en liten del bara, någon som vet ?

Verkar bli en mer begränsad upplevelse, alltså inte ett stort open world spel som de senaste i serien.

123
Skriv svar