Spel ni skulle vilja blev film

Medlem
Spel ni skulle vilja blev film

Vilket/ vilka spel skulle ni vilja blir film?

Mina favoriter skulle vara c&c fast inte red alert, vet inte om de skulle bli sa bra, skulle vara ascoolt med bruce willis som grunt for GDI o sa skulle man ha joe kucan som Kane som gor random proganda for Nod o sen slanga in craploads me cg strider
Starcraft skulle kunna bli en mix av starship troopers och alien filmerna med en slang battlestar galactica skulle bli brutalt bra

Medlem

Inga spel alls! skulle defenetivt förstöra halflifekänslan om skiten kom på film...

Medlem

Intressant att se hur Gears Of War blir på film iallafall.
Annars behöver man inte göra filmer från spel, snarare spel från filmer då.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Diablo, vet inte om man hört i syne, men har för mig att det ryktades om en Diablo film för x antal år sen.

Jag skulle tänka mig att se Dawn of War bli film. En sån där äkta action film från Hollywood.

Gears of War hoppas jag blir bra, med att spelen var så bra så bör filmen också bli bra.

Crysis skulle jag faktiskt vilja se bli en film. (Jag personligen älskar Crysis och Warhead.)


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Quake Wars, eller nån av quake spelen (förutom ettan och trean förstås)

Medlem

Gears of war


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Warcraft, som en CGI film.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Halo, det var ju en film på gång men som blev nerlagd, p.g.a det kostade för mkt.. men jag fick nöja mig med åtta minuters film från halo världen!


signatur

Wai

Medlem

grejen med att göra en film av ett spel är att vi som spelat spelen redan vet vad som händer, är väl därför dem flesta spelfilmerna blivit så keffa, är nog bättra att ta inspiration från ett spel, eller göra en film uppföljare istället

en riktig filmversion av resident evil 1, inget crap matrix inspirerad film som inte har någonting med spelet att göra aka dem tre residentevil filmerna med alice

mass effekt och gears of war skulle nog bli en bra film/filmer

Medlem

UT2k4

skulle bli som en framtida sport film! underbart!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

UT2k4

skulle bli som en framtida sport film! underbart!

Mycket bra idé. Utmärkt förslag, ska genast skriva ett mail till Epic Games.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Jag skulle tänka mig att se Dawn of War bli film. En sån där äkta action film från Hollywood.

hur kan du vilja hollywoodifera warhmmer!? historien kommer ju vara lika som Starship Toopers filmen och boken.

ett annat argument är ju att den stora massa kommer att vråla "Starship Troopers-rippoff!" "Starcraft-ripoff!" och så vidare. jag är inte negativ, bara realistisk.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Skrivet av Thumba:
Skrivet av master_chrille:

Jag skulle tänka mig att se Dawn of War bli film. En sån där äkta action film från Hollywood.

http://4.bp.blogspot.com/_0kAMuo3SmeY/SJBR2N7Bb7I/AAAAAAAADIw...

hur kan du vilja hollywoodifera warhmmer!? historien kommer ju vara lika som Starship Toopers filmen och boken.

ett annat argument är ju att den stora massa kommer att vråla "Starship Troopers-rippoff!" "Starcraft-ripoff!" och så vidare. jag är inte negativ, bara realistisk.

Skulle fortfarande vara kul och se en sådan film. Den kanske skulle bli bra. Men man kan aldrig vara säker.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

många spel i huvet men Thief, Resistance (gillar storskaliga krigsfilmer)

Inaktiv

Rainbow Six
Ghost Recon
Call of duty 4
Battlefield:Bad company
Splinter cell


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Spinter Cell, det hade jag gärna viljat sett.. Fast då måste Ironside spela Sam Fisher, eller ha rösten som honom. Så den skådespelaren som får spela Sam får bli dubbad.

Medlem

Tetris i hongkong action style !

Annars kan man ju ta half-life, skulle nog kunna bli rätt cool men tror inte dom kan få in känslan


signatur

"What do a PC and an air conditioner have in common?"
"They both stop working if you open Windows!"

Medlem
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av Thumba:
Skrivet av master_chrille:

Jag skulle tänka mig att se Dawn of War bli film. En sån där äkta action film från Hollywood.

http://4.bp.blogspot.com/_0kAMuo3SmeY/SJBR2N7Bb7I/AAAAAAAADIw...

hur kan du vilja hollywoodifera warhmmer!? historien kommer ju vara lika som Starship Toopers filmen och boken.

ett annat argument är ju att den stora massa kommer att vråla "Starship Troopers-rippoff!" "Starcraft-ripoff!" och så vidare. jag är inte negativ, bara realistisk.

Skulle fortfarande vara kul och se en sådan film. Den kanske skulle bli bra. Men man kan aldrig vara säker.

o ja de skulle de nog, bara de inte blir skådespelare i gummi kostymer som spelar Spaze Marienz, hurr!!:P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Haha, precis som det blev i, vad var det nu för film... Det var någon tysk film där det var plast "suits".


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av Loading:

Spinter Cell, det hade jag gärna viljat sett.. Fast då måste Ironside spela Sam Fisher, eller ha rösten som honom. Så den skådespelaren som får spela Sam får bli dubbad.

Jag har för mig att det ryktades om en film på Splinter Cell? Den finns med på IMDB och släpps enligt dem 2010. Däremot måste man ha IMDB-pro för att få läsa något om den, vilket jag inte har.

Medlem

Knights of the Old Republic
Fallout
Mass Effect

Om de nu skulle lyckas bra med det, annars kan de gott låta bli.


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Harvest Moon! Med Ernst i huvudrollen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Halo spelen och Warcraft 1-3


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Theif-spelen. Med sagan om ringen budget.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Om ni inte visste det så lär det bli en Monopol film, baserat på brädspelet Monopol, som för övrigt finns som konsolspel till 360 och förmodar även till ps3.
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/us_and_americas/a...

Medlem

Ett annat klassiskt spel som ska bli film är ju Röj (Mine Sweeper)
Ännu finns bara en trailer men det är på gång

http://www.collegehumor.com/video:1770138


signatur

"What do a PC and an air conditioner have in common?"
"They both stop working if you open Windows!"

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Haha, precis som det blev i, vad var det nu för film... Det var någon tysk film där det var plast "suits".

du menar Damnatus? filmen som GW inte vill släppa?

jag har hört att den ska vara välgjord för att vara en lågbudget film. hmm, kan inte någon bara "råka" läcka den på nätet?:P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Skulle gärna vilja se en Halo film och Gears of War film.

Hoppas att dom tar upp produktionen med filmen igen för jag älskar verkligen Halo trailern.

Medlem

Commander Keen - Marooned on Mars, skulle bli en helt underbar film


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

12
Skriv svar