Spel ni skulle vilja blev film

Medlem

Oj... fyfan va svårt. *Tänka*. Vilket spel har egentligen en story som skulle kunna lyfta upp en film? Tillräckligt troliga karaktärer för att människor skall känna igensig? Och vilket spel har tillräckligt många händelser för att det skulle bli bra film...

Nej... jag tycker faktiskt det är svårt. xD Sen skulle jag inte vilja att dom förstörde något jag tyckte om, om dom faktiskt valde spel jag gillar. Spelfilm blir ju oftast som det blir. ><

/Alex
@ Start And Select
http://startandselect.wordpress.com

Medlem

Gabriel Knight 1, 2 och 3


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Half-life eller Duke nukem.

Medlem

DAWN OF WAR! det skulle vara sprutorgasm direkt.

Vila i frid

Jag skulle gärna vilja se vilket spel som helst bli till film så länge som budgeten är bra och regissören är kompetent.

Üve boll - Nej tack.
Guilliermo Del Toro - Ja tack

Peter Jackson - Nej tack.
Christopher Nolan - Ja tack.

Edit:
Också, jag skulle gärna vilja se ett spel bli film där fokus inte är lagt på CGI och andra effekter framställda på dator.

Varför kunde inte Max Payne bli en Film Noir som spelet var tänkt att föreställa...


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Diablo 2 classic och uppföljare diablo 2 lod med en insane budgett och peter jacksson:)

Medlem

Eftersom några har sagt half life så slänger jag upp den här.

http://www.youtube.com/watch?v=q1UPMEmCqZo

Medlem

Call of Duty 4 skulle kunna bli en helt okej Hollywood-rulle.

Och som så många andra redan sagt: Half-Life 2!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Half-life, Fear och Bioshock.

Medlem

Twisted Metall film vore nice.

Medlem
Skrivet av the_maxx:

Jag skulle gärna vilja se vilket spel som helst bli till film så länge som budgeten är bra och regissören är kompetent.

Üve boll - Nej tack.
Guilliermo Del Toro - Ja tack

Peter Jackson - Nej tack.
Christopher Nolan - Ja tack.

Edit:
Också, jag skulle gärna vilja se ett spel bli film där fokus inte är lagt på CGI och andra effekter framställda på dator.

Varför kunde inte Max Payne bli en Film Noir som spelet var tänkt att föreställa...

bravo "clap clap" Den spel som jag tycker ska bli film är The Witcher med sex och våld. Kan det bli bättre


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Half-life eller Duke nukem.

Inaktiv

Kanske en film av Ice climbers? Intrigens tyngdpunkt skulle kunna ligga på hotet från den globala uppvärmingen som smälter isen så att dom små isklättrarna inte har någon is att klubba sönder!


signatur

"-An eye for an eye makes the whole world blind"

12
Skriv svar