Diablo IV: 1000 spelare som når nivå 100 i Hardcore får sitt namn på en staty

Robot
Diablo IV: 1000 spelare som når nivå 100 i Hardcore får sitt namn på en staty

Skriv in dig själv i spelhistorien.

#Blizzard, #Diablo-4


Rätt coolt, men känner man Blizzard rätt så kommer det vara en massa lagg och disconnects som kommer att ha ihjäl en nu i början av spelsläppet.

Att ge sig på hardcore får vänta minst ett halvår efter release.

Moderator | Testpilot

Skönt också att de uppdaterade reglerna så de med recensionskoder och annat inte kan vara med: https://twitter.com/Diablo/status/1663017252625715200?t=kgR8Z...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skönt också att de uppdaterade reglerna så de med recensionskoder och annat inte kan vara med: https://twitter.com/Diablo/status/1663017252625715200?t=kgR8Z...

Fan va bra, såg på asmons channel att Rod inte förstod först varför dem inte fick vara med haha. Han trodde det räckte med att resetta deras char osv.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Har FZ recensionkod gällande D4 ?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Har FZ recensionkod gällande D4 ?

De skrev vad dom anställda skulle spela till helgen så var där en som recenserade ett spel för nästa (denna) vecka, vet inte annars vilket spel det skulle vara?

Tillägg: https://www.fz.se/artikel/294057-jonny-kopte-en-switch-for-at...

Inaktiv

Tänkte först att det lät coolt men när jag läste att statyn föreställer Lilith så tyckte jag inte det var lika coolt längre.

Redaktör
Ponny
Skrivet av theBoosing:

Har FZ recensionkod gällande D4 ?

Stämmer! Och japp, recension kommer i veckan.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

Eftersom jag spelar kroniskt långsamt är sådana här jippon inget för mig. Varför tänker ingen på oss!?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skönt också att de uppdaterade reglerna så de med recensionskoder och annat inte kan vara med: https://twitter.com/Diablo/status/1663017252625715200?t=kgR8Z...

Ja bra tt dom ändrade det iaf, sen är det ju ett ganska grisigt sätt att hetsa folk att köpa "Ultiamte Edition" för 4 dagars early access, finns ju inte en chans att vara med i racet utan den.

Om det skulle vart helt fair skulle dom bara väntat någon månad till starten på S1 och köra racet då, då hade alla haft samma förutsättningar.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Eftersom jag spelar kroniskt långsamt är sådana här jippon inget för mig. Varför tänker ingen på oss!?

Du och jag kan få en egen mindre staty bredvid den stora, tillägnad de två sista spelarna som inte nått level 100.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Lepr:

Ja bra tt dom ändrade det iaf, sen är det ju ett ganska grisigt sätt att hetsa folk att köpa "Ultiamte Edition" för 4 dagars early access, finns ju inte en chans att vara med i racet utan den.

Om det skulle vart helt fair skulle dom bara väntat någon månad till starten på S1 och köra racet då, då hade alla haft samma förutsättningar.

Jo. De gör ju detta mest för publicitet och alla streamers som kommer spela för att försöka klara detta, Quin då bland annat Hype innan den vanliga releasen för alla som inte pröjsat extra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är så sur att jag inte kan komma ifrån jobbet denna vecka och göra detta, well blir någon sjukvecka man får ta framåt Juli iallafall. Får nöta så mycket det går knegar tider tills dess


signatur

The King is Back

Medlem

Undrar om Stygian Dolls gör comeback i D4

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jo. De gör ju detta mest för publicitet och alla streamers som kommer spela för att försöka klara detta, Quin då bland annat Hype innan den vanliga releasen för alla som inte pröjsat extra.

Haha, ser framför mig hur han dör av lagg på lvl 99 😅

Medlem

Första genomspelningen vill jag ta det lugnt och fint och uppleva storyn och världen och leka med builds osv. Tycker det här kunde varit en del av säsong 1, som en morot för en klassisk hardcore-ladder.

Medlem

Får se om jag hamnar på statyn, jag kommer att spela hardcore från dag ett, med tanke på hur mycket enklare dom gjort hardcore med cheat death elixir och dungeon scrolls, så tror jag att möjligheten att nå lvl 100 är möjlig även med en blind playthrough (utan att ha spelat igenom allt på softcore först).

Jag spelar dock inte för att hamna på statyn, kommer inte att racea, utan mitt mål är att nå lvl 100 i hardcore, vilket betyder för mig lugnt och sansat, men med tanke på att det bara är 450 personer som nått lvl 100 i PoEs senaste liga efter 2 månader, så kan vi anta att det kommer ta ett par veckor, om inte upp mot en månad innan vi ens ser 1000 spelare nå lvl 100 i hardcore. Så jag kanske hamnar där ändå, får se!

Medlem

Det som inte nämns är att hundratals om inte tusentals har spelat fulla versionen i förhand och blizzard tycker det är ingen fördel för deras progress har resettats.

I min mening är det helt galet att dom låter Content Creators uppleva hela spelet samtidigt som dom marknadsför ”4 day early access”

Skribent
Skrivet av Keima:

Det som inte nämns är att hundratals om inte tusentals har spelat fulla versionen i förhand och blizzard tycker det är ingen fördel för deras progress har resettats.

I min mening är det helt galet att dom låter Content Creators uppleva hela spelet samtidigt som dom marknadsför ”4 day early access”

Blizzard har gått ut med att de inte kan delta i tävlingen. Se nedan.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Skönt också att de uppdaterade reglerna så de med recensionskoder och annat inte kan vara med: https://twitter.com/Diablo/status/1663017252625715200?t=kgR8Z...

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Blizzard har gått ut med att de inte kan delta i tävlingen. Se nedan.

Man får alltså inte delta om man kör 4 dagar early Access?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Man får alltså inte delta om man kör 4 dagar early Access?

2juni är inte maj månad och inte heller är det en recensionsversion av spelet.

Gen
Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Rätt coolt, men känner man Blizzard rätt så kommer det vara en massa lagg och disconnects som kommer att ha ihjäl en nu i början av spelsläppet.

Att ge sig på hardcore får vänta minst ett halvår efter release.

Med tanke på hur bra det gick på Server Slam samt förra öppna betan har jag svårt att tro att det skulle vara några större problem. Känns ju som att Blizzard är rätt så självsäkra på server stabiliteten varför de ens har denna tävling.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kleptoman:

Man får alltså inte delta om man kör 4 dagar early Access?

Jo. Det är bara folket som haft spelet t ex via recensionskod och annat innan 2 Juni som inte får vara med.

Som sagt, dum tävling på så sätt men det är ju uppenbart att det bara är för publicitet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kul grej!

Jag tycker dock att de bör vänta med detta till första ladder/säsongen/ligan eller vad det nu heter så att spelet är mer vältestat. Jag förväntar mig en hel del buggar, crascher, servrar som strular men framförallt en del trasiga mekaniker och förmågor som några kommer utnyttja till max.

Hoppas att Blizzard håller sig på tårna och håller koll på spelarna som sticker ut i XP/h och liknande för att se om något är galet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Prixm:

Får se om jag hamnar på statyn, jag kommer att spela hardcore från dag ett, med tanke på hur mycket enklare dom gjort hardcore med cheat death elixir och dungeon scrolls, så tror jag att möjligheten att nå lvl 100 är möjlig även med en blind playthrough (utan att ha spelat igenom allt på softcore först).

Jag spelar dock inte för att hamna på statyn, kommer inte att racea, utan mitt mål är att nå lvl 100 i hardcore, vilket betyder för mig lugnt och sansat, men med tanke på att det bara är 450 personer som nått lvl 100 i PoEs senaste liga efter 2 månader, så kan vi anta att det kommer ta ett par veckor, om inte upp mot en månad innan vi ens ser 1000 spelare nå lvl 100 i hardcore. Så jag kanske hamnar där ändå, får se!

Återkom om det är så att du skulle hamna där.

Gäller resten av er också. FZ rep!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Gud vad underbart detta är om någon faktiskt fuskar och får in sitt namn på den där statyn ELLER om någon döper om sig till fitthoran eller något.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hipshot:

Gud vad underbart detta är om någon faktiskt fuskar och får in sitt namn på den där statyn ELLER om någon döper om sig till fitthoran eller något.

Blizzard har själva sagt att de ska hålla koll så att det gått rätt till. Vet dock inte hur det görs?

Misstänker också att de tar Battlenet-namnet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har aldrig haft nerverna att spela upp en hardcore char bortom typ lvl20 då jag skulle slita mitt hår av att bli av med alla timmar samt loot

Medlem

Antar att detta är till för att få fler folk att köpa deluxe eller premium edition.

Medlem
Skrivet av Gen:

Med tanke på hur bra det gick på Server Slam samt förra öppna betan har jag svårt att tro att det skulle vara några större problem. Känns ju som att Blizzard är rätt så självsäkra på server stabiliteten varför de ens har denna tävling.

Tror det är väldigt naivt att tro att deras 'server slam' hade i närheten av lika stort tryck som release kommer ha. Om de inte släppt någon information om server slam med antalet spelare och så känns det som att det lär ha varit färre än vid första öppna betan som var där de hade en hel del problem med lagg/disconnects osv.

Av alla jag känner som är riktigt taggade på d4, mig själv inräknad så var det ingen som spelade vid server slam.

12
Skriv svar