Robot
Diablo IV

Blizzard visar takter från en svunnen guldålder. FZ recenserar Diablo IV.

#blizzard, #diablo, #diablo-iv


Medlem

Tagga!

Edit: Läste igenom recensionen men såg inget om vilken svårighetsgrad du spelade på, spelade du på T1 eller T2? Både och? Det står att du också tyckte att spelet var svårt till och från, vet att du inte får ge spoilers, men dog du mycket? Om du fick ge svårighetsgraden ett nr mellan 1-10, vad hade du gett det då? Jag är väldigt intresserad då jag kommer spela Hardcore direkt, vill verkligen veta om bossar oneshottar på T1/T2! Haha.

Medlem

Grym recension!

Är så djävla taggad!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Wow! Ser fram emot fredag! <3

Medlem

"Det hela börjar med ett val. Ett mellan fem klasser: rouge"

ROUGE?!!

Medlem

Det som oroar mig litegrann är väl att karaktären man spelar nu när spelet släpps är ointressant redan i mitten av Juli då säsong 1 börjar. Eller har jag missuppfattat det här?

Visst man kanske inte behöver bry sig om en ny säsong och spela vidare på sin karaktär.. Men jag vet att alla jag känner kommer hoppa på den nya säsongen iaf och jag gissar att majoritet av världen gör detsamma. Ska man vänta med att grinda järnet tills den nya säsongen släpps kanske?

Medlem
Skrivet av Querth:

Det som oroar mig litegrann är väl att karaktären man spelar nu när spelet släpps är ointressant redan i mitten av Juli då säsong 1 börjar. Eller har jag missuppfattat det här?

Visst man kanske inte behöver bry sig om en ny säsong och spela vidare på sin karaktär.. Men jag vet att alla jag känner kommer hoppa på den nya säsongen iaf och jag gissar att majoritet av världen gör detsamma. Ska man vänta med att grinda järnet tills den nya säsongen släpps kanske?

Grinda järnet varje säsong!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Skrivet av Luciphear:

"Det hela börjar med ett val. Ett mellan fem klasser: rouge"

ROUGE?!!

https://fraguru.com/mdimg/secundar/o.71877.jpg

That's a classic! Tack, vi missade den.


signatur
Medlem

Street Fighter 6 på fredag och Diablo IV på tisdag för mig.

Gnällkuk

Helvete, ge mig fredag NU.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Querth:

Det som oroar mig litegrann är väl att karaktären man spelar nu när spelet släpps är ointressant redan i mitten av Juli då säsong 1 börjar. Eller har jag missuppfattat det här?

Visst man kanske inte behöver bry sig om en ny säsong och spela vidare på sin karaktär.. Men jag vet att alla jag känner kommer hoppa på den nya säsongen iaf och jag gissar att majoritet av världen gör detsamma. Ska man vänta med att grinda järnet tills den nya säsongen släpps kanske?

Tänkte pga detta för en gångs skull bara njuta av storyn i min egen pace för att sedan verkligen kötta och skippa allt oviktigt och bara powerlvla samt slåss på leaderboards när s1 drar igång.

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Helvete, ge mig fredag NU.

Vi kommer springa ner varandra i pendeldörren på fredag i jakten på at hinna hem först.


signatur
Skribent
Skrivet av Prixm:

Tagga!

Edit: Läste igenom recensionen men såg inget om vilken svårighetsgrad du spelade på, spelade du på T1 eller T2? Både och? Det står att du också tyckte att spelet var svårt till och från, vet att du inte får ge spoilers, men dog du mycket? Om du fick ge svårighetsgraden ett nr mellan 1-10, vad hade du gett det då? Jag är väldigt intresserad då jag kommer spela Hardcore direkt, vill verkligen veta om bossar oneshottar på T1/T2! Haha.

Jag spelade på T1 större delen av tiden för att kunna hinna igenom storyn. Men provade T2 litegrann. Jag upplever inte spelet så svårt genom story då den känns bra avvägd. Men visst dog jag här och där även på T1, men aldrig så jag körde fast. Så svåhetsgrad på på T1 skulle jag säga är 4/10 kanske?


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Luciphear:

"Det hela börjar med ett val. Ett mellan fem klasser: rouge"

ROUGE?!!

https://fraguru.com/mdimg/secundar/o.71877.jpg

Min rogue använder rouge...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi kommer springa ner varandra i pendeldörren på fredag i jakten på at hinna hem först.

Släpps väl först på lördagsnatten vid 1 väl?

Medlem

Har höga förväntningar men är orolig att jag blir besviken. Tycker beta testerna var inte alls bra, ingen diablo känsla alls för min del. Kändes mer som ett halvtråkigt mmo som kom och försvann lika fort. Håller tummarna att hela produkten är bättre än det korta smakprov jag fått i betan.

Medlem

Så ingen mästerverk…

Redaktör
Skrivet av Pooslice:

Släpps väl först på lördagsnatten vid 1 väl?

Nä, 1 på fredagsnatten, den 2 juni. Alltså natten mellan torsdag och fredag.


signatur
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag spelade på T1 större delen av tiden för att kunna hinna igenom storyn. Men provade T2 litegrann. Jag upplever inte spelet så svårt genom story då den känns bra avvägd. Men visst dog jag här och där även på T1, men aldrig så jag körde fast. Så svåhetsgrad på på T1 skulle jag säga är 4/10 kanske?

All right, ja min plan är att spela igenom story på T1, så 4/10 låter som en fröjd för mina öron! Tack!

Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

That's a classic! Tack, vi missade den.

Fångade en till:
"Jag har kanske ingen potatis men inte heller världens krutdukt till dator".

Syns in-game på fredag kväll allihopa.
Håll utkik efter en lättklädd Druid med blodtatueringar som heter Mojo.

Medlem

Kommer ni återbesöka spelet i framtiden och sätta ett nytt betyg? Grym recension men personligen känns det lite halvskumt att sätta betyg redan nu när inte mycket av det som många faktiskt spelar Diablo för är testat på djupet, skulle gissa att minst 80-85% struntar i story osv i ett Diablo spel. Jag hade gärna vetat mer om balansering av klasser, antal olika builds, hur gear progression känns, vad för alternativ till farms det finns i endgame, om paragon systemet utvecklar det magra skillträdet osv. Kommer köpa spelet men för en sån som mig som kommer skippa exakt all dialog och fluff så säger inte den här recensionen mig så mycket.

Men är väl lite tvunget med, går ju inte testa allt som du säger och är ju inte heller realistiskt att plöja 500 timmar i ett spel för en recension 😁👍🏻

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nä, 1 på fredagsnatten, den 2 juni. Alltså natten mellan torsdag och fredag.

Åååå. Någon som sa fel till mig då. Då blir det fredagmys på riktigt ju!

Medlem

Bra recension! Är supertaggad!!

"Men det är svårt att veta om det faktiskt finns såna intentioner hos utvecklaren,"

Dem har faktiskt varit fullständigt totalt övertydliga med att det inte kommer säljas någon typ av fördel för riktiga pengar alls och dem har varit transparenta med vad som kommer att säljas. kan Tycka oron för lila orbs känns obefogad även om man vill dra det till sin spets.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Cyberz:

Så ingen mästerverk…

Kanske. Kanske inte. Inte enligt vår recension men snittet sniffar på 90-strecket, och det är en hel del som delar ut toppbetyg. Dessutom är Diablo i allra högsta grad Diablo. Spelet kommer leva vidare och förändras – förhoppningsvis på bra sätt.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av anon_79617:

Fångade en till:
"Jag har kanske ingen potatis men inte heller världens krutdukt till dator".

Syns in-game på fredag kväll allihopa.
Håll utkik efter en lättklädd Druid med blodtatueringar som heter Mojo.

Tack, tack! 👀 Vi ordnar.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av DieZe:

Kommer ni återbesöka spelet i framtiden och sätta ett nytt betyg? Grym recension men personligen känns det lite halvskumt att sätta betyg redan nu när inte mycket av det som många faktiskt spelar Diablo för är testat på djupet, skulle gissa att minst 80-85% struntar i story osv i ett Diablo spel. Jag hade gärna vetat mer om balansering av klasser, antal olika builds, hur gear progression känns, vad för alternativ till farms det finns i endgame, om paragon systemet utvecklar det magra skillträdet osv. Kommer köpa spelet men för en sån som mig som kommer skippa exakt all dialog och fluff så säger inte den här recensionen mig så mycket.

Men är väl lite tvunget med, går ju inte testa allt som du säger och är ju inte heller realistiskt att plöja 500 timmar i ett spel för en recension 😁👍🏻

Det finns en chans att vi återvänder och justerar om det visar sig att vissa saker inte alls utvecklar sig i linje med betyget. Angående balans så är det en sådan sak som verkar tweakas nästan varje gång man loggar in med små justeringar. Även gears progression och loot tables känns som det måste få ha sin gång och justeras när folk faktiskt börjat spela spelet. Det blir lite det här att recensera vad vi har och inte vad som möjligen komma skall.

Jag respekterar dock vad du säger och förstår helt att många kanske inte spelar Diablo för storyn. Dock så är storyn och allt runt det redan så pass bra och roligt att spela. Inte bara en parantes som singelspelskampanjerna i tex CoD.

Skrivet av Demasoni:

Bra recension! Är supertaggad!!

"Men det är svårt att veta om det faktiskt finns såna intentioner hos utvecklaren,"

Dem har faktiskt varit fullständigt totalt övertydliga med att det inte kommer säljas någon typ av fördel för riktiga pengar alls och dem har varit transparenta med vad som kommer att säljas. kan Tycka oron för lila orbs känns obefogad även om man vill dra det till sin spets.

Tack!

Ja det kanske är lite obefogat, men jag känner ändå att med Blizzards historia på senare tid så handlar det snarare om att bevisa sig än att bara prata om det. Jag hoppas förstås att jag får äta upp min oro och slipper säga "Vad var det jag sa!"


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Verkar vara ett bra spel, nu ser jag fram emot att få spela
Blizzard behöver ETT bra spelsläpp med tanke på hur det varit på sistone...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Demasoni:

Bra recension! Är supertaggad!!

"Men det är svårt att veta om det faktiskt finns såna intentioner hos utvecklaren,"

Dem har faktiskt varit fullständigt totalt övertydliga med att det inte kommer säljas någon typ av fördel för riktiga pengar alls och dem har varit transparenta med vad som kommer att säljas. kan Tycka oron för lila orbs känns obefogad även om man vill dra det till sin spets.

Mjo men de sa samma sak om wow classic och nu ska gold tokens säljas där

Medlem

Kommer bli ett av de mest episka dygnen i modern tid. Allting är förberett nu. Tiden har aldrig gått så långsamt som nu.

Medlem
Skrivet av lyrael:

Har höga förväntningar men är orolig att jag blir besviken. Tycker beta testerna var inte alls bra, ingen diablo känsla alls för min del. Kändes mer som ett halvtråkigt mmo som kom och försvann lika fort. Håller tummarna att hela produkten är bättre än det korta smakprov jag fått i betan.

Kände lite samma. Det började starkt. Gillade introt storymässigt i betan. Men när jag sen började ge mig runt i världen, kände jag en bitter smak av Lost ark-vibbar. Och något annat liknande cash grab "gratislir".
Men spelade inte långt. Så vem vet. Men jag inväntar en rea.


signatur

- pixelfantast

Skriv svar