Skribent
Skrivet av Ugly_Bob:

Själv blev jag mest avtänd från spelet efter att ha lirat betan men så verkar också min favoritarketyp - bågskytten - ha blivit generellt kritiserad. Vid l20 hade jag fortsatt bara två förmågor och det var utan tvekan det tråkigaste ARPG jag spelat och då har jag ändå D1-D3, PoE, Titan Quest, Dungeon Sigge, Torchlight, Grim Dawn m.fl. under bältet. Får se om jag plockar upp det framöver och testar att lira som något helt annat istället.

Oavsett måste det kännas kanon för alla som sett fram emot det att betygen blir så här höga, så ett stort grattis till er som med stor sannolikhet har många timmars nöje framför er!

Det beror lite på hur du väljer i trädet, om du boostar de förmågor du har valt eller om du väljer nya. Jag är rätt säker på jag hade fler vid 20 som rogue.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ultimate edition klappat och klart, fyfan vad det ska liras på fredag.
Vab eller "sjuk" på fredag?

Medlem

Hur är Druid nu? Va ju ascoolt at lira i Betan men de va ju helt klart svagaste klassen med barbaren. Tog ju ett år att slå ihjäl bossar jämfört med Rogue till exempel.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Så jag antar att bojkotten av Blizzard nu är slut eftersom de släppt ett bra spel igen som folk inte vill missa?

Fritt fram att bojkotta om du vill, jag har aldrig gjort det och ser fram mot fredag 👌

OT: Tack för recensionen! Kul läsning, blir ju inte mindre taggad nu 😁

Regel nummer 1. Köp aldrig på releasedagen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Regel nummer 1. Köp aldrig på releasedagen.

Det är lugnt, köpte för flera veckor sen 😉

Medlem

Jädrar vad folk verkar hypea detta. 😂 Jag har själv aldrig fattat grejen med Diablo. Tycker genren är ganska tråkig.

Kommer väl vara massa server strul vid release ändå.

Inaktiv
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Regel nummer 1. Köp aldrig på releasedagen.

Regel nummer 2, låt inte andra diktera när/var/hur du köper spel.

Köpte mitt den 17:e mars.

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Regel nummer 2, låt inte andra diktera när/var/hur du köper spel.

Köpte mitt den 17:e mars.

Tyvärr så gör ju beteendet att vi får allt sämre kvalitet på spelen. Det är ju inte som att spelet tsr slut i affären om man inte förbokat.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Jädrar vad folk verkar hypea detta. 😂 Jag har själv aldrig fattat grejen med Diablo. Tycker genren är ganska tråkig.

Kommer väl vara massa server strul vid release ändå.

Okej, vi ska anteckna detta!

Moderator | Testpilot
Skrivet av baxtex:

Tyvärr så gör ju beteendet att vi får allt sämre kvalitet på spelen. Det är ju inte som att spelet tsr slut i affären om man inte förbokat.

Folk kommer inte sluta förköpa ändå även om ingen på FZ skulle förköpa något. Bäst att bara låta folk göra som de vill.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av Deekar:

Hur är Druid nu? Va ju ascoolt at lira i Betan men de va ju helt klart svagaste klassen med barbaren. Tog ju ett år att slå ihjäl bossar jämfört med Rogue till exempel.

Jag hann inte testa drudden så mycket, men i och med att de gjort babben lite starkare så tror jag de säkert balanserat om druiden också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av baxtex:

Tyvärr så gör ju beteendet att vi får allt sämre kvalitet på spelen. Det är ju inte som att spelet tsr slut i affären om man inte förbokat.

Finns ju mängder av spel som är kanon vid release trots förbokningar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av robbis:

Är det bara jag men sedan jag började köra D3 på Ps4 aldrig någonsin skulle gå tillbaka till mus o tangentbord. Testade i D4 men det kändes sååå fel. Men kontroll känns det som du har mer kontroll över karaktären och det är sjukt mycket skönare att ligga bakåtlutad i stolen. Våga vägra mus/tangentbord i D4... Måste köpa en ny kontroll om nån av mina kontroller går sönder så jag har en extra.

100% detta

Medlem
Skrivet av Deekar:

Hur är Druid nu? Va ju ascoolt at lira i Betan men de va ju helt klart svagaste klassen med barbaren. Tog ju ett år att slå ihjäl bossar jämfört med Rogue till exempel.

Sägs väl vara typ den bästa klassen för "End-Game" för tillfället, ihop med Barbaren, dock lider båda av att vara ganska tröga att levla med före dom blir riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Sägs väl vara typ den bästa klassen för "End-Game" för tillfället, ihop med Barbaren, dock lider båda av att vara ganska tröga att levla med före dom blir riktigt bra.

Aight! Är lite inne på att köra Druid! Blir den starkare i endgame så är de ju chill. Har inte så brott till endgame ändå!:)

Medlem
Skrivet av robbis:

Är det bara jag men sedan jag började köra D3 på Ps4 aldrig någonsin skulle gå tillbaka till mus o tangentbord. Testade i D4 men det kändes sååå fel. Men kontroll känns det som du har mer kontroll över karaktären och det är sjukt mycket skönare att ligga bakåtlutad i stolen. Våga vägra mus/tangentbord i D4... Måste köpa en ny kontroll om nån av mina kontroller går sönder så jag har en extra.

100%! Älskar Diablo på konsol och hade det inte varit för att barnen tar upp tvn och konsolen stup i kvarten så hade jag valt PS5 istället för PC!:)

Skrivet av Kalliban:

Det är lugnt, köpte för flera veckor sen 😉

Haha, härligt


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av anon_328997:

Regel nummer 2, låt inte andra diktera när/var/hur du köper spel.

Köpte mitt den 17:e mars.

Då hoppas jag du får en förträfflig spelupplevelse.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det beror lite på hur du väljer i trädet, om du boostar de förmågor du har valt eller om du väljer nya. Jag är rätt säker på jag hade fler vid 20 som rogue.

Absolut överlämnar D4 en del av ansvaret till spelaren och man får själv se till att skaffa sig sina talents och skills, men jag anser likväl att det är lite småsurt att behöva välja mellan att skaffa flera lågpresterande färdigheter eller att maximera nyttan av de som man har. För mig är valet enkelt och jag väljer att först och främst uppgradera en handfull grejer som jag använder frekvent vilket istället resulterade i, enligt mig, ganska tråkigt gameplay.

Vid l20 i D4 hade jag:
*Min autoattack
*En AoE-attack som jag inte minns namnet på men som låstes upp på l8 vilket innebär att jag mellan l8-20 använde precis samma två attacker.

Dessa två hade jag valt att maxa i den utsträckning jag kunde i betan.

För skojs skull gick jag därefter tillbaka till D3 och körde motsvarigheten, tillika min favoritklass, Demon Hunter till samma level (20). Där hade jag:
*Hungering Shot
*Impale
*Entangling Shot
*Caltrops
*Rapid Fire
*Smoke Screen
*Vault
*Bolas
*Chakram
*Preparation
*Grenades
*Spike Trap
*Fan of Knives
*Strafe
*Elemental Arrow

Samt en uppsjö passiva skills att välja medan, och attribut som drastiskt ändrar redan upplåsta förmågor. Jag känner nog mest att jag missat något, alternativt spelade spelet helt fel, även om mycket givetvis kan komma att ändras under de återstående 30 levlarna. Vill mest att spelet ska klicka för mig som de tidigare gjort och även detta gjort för så många andra

Skribent
Skrivet av Lepr:

Sägs väl vara typ den bästa klassen för "End-Game" för tillfället, ihop med Barbaren, dock lider båda av att vara ganska tröga att levla med före dom blir riktigt bra.

Skrivet av Deekar:

Aight! Är lite inne på att köra Druid! Blir den starkare i endgame så är de ju chill. Har inte så brott till endgame ändå!:)

Barbaren är mer balanserad nu och lättare att levla i början, så jag antar Druiden är det också. Dock kan jag inte svära på det.

Edit: Nu jämför jag förstås med betan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Deekar:

100%! Älskar Diablo på konsol och hade det inte varit för att barnen tar upp tvn och konsolen stup i kvarten så hade jag valt PS5 istället för PC!:)

Ni vet väl att PC har 100% support med kontroller? Pluggade in min Xbox kontroll och det funkade direkt, om än jag föredrar Mus&Tangentbord så funkade det riktigt bra. Så absolut inget problem på PC.

Medlem
Skrivet av Deekar:

100%! Älskar Diablo på konsol och hade det inte varit för att barnen tar upp tvn och konsolen stup i kvarten så hade jag valt PS5 istället för PC!:)

Skrivet av bushkalle:

Ni vet väl att PC har 100% support med kontroller? Pluggade in min Xbox kontroll och det funkade direkt, om än jag föredrar Mus&Tangentbord så funkade det riktigt bra. Så absolut inget problem på PC.

Och att konsolerna stödjer skärm och/eller remote play. Jag spelar på kontorstvn ibland, inkopplad i datorn på kontoret, streama dess från xboxen i vardagsrummet 😅 funkar klockrent!

Medlem
Skrivet av crulltan:

Har hört att det ska vara en aha-upplevelse och överväger att köpa en Playstationkontroll att använda till PC'n.
Men hur funkar inventory management, sätta skills m.m. med kontroll, bökigt eller?
Om jag spelar med kontrollen på PC, kan jag ändå peka runt med min mus när jag ska pilla i inventory etc?

Det funkar hur bra som helst. Men du kan använda båda samtidigt på PC om du vill men det behövs verkligen inte.

Inaktiv
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Då hoppas jag du får en förträfflig spelupplevelse.

Tackar, är helt övertygad om att jag kommer ha väldigt kul.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Regel nummer 1. Köp aldrig på releasedagen.

Köpte dyraste versionen direkt den kom ut på förköp, så tack för tipset. Nu har jag inte ens ångest att jag måste lägga ut 1200 spänn på releasedagen.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Aight! Är lite inne på att köra Druid! Blir den starkare i endgame så är de ju chill. Har inte så brott till endgame ändå!:)

Man får också komma ihåg att varken Barbaren eller Druiden hade tillgång till sina respektive lvl 15 uppdrag på betan som de andra klasserna hade. Så mycket möjligt att man redan då märker en stor skillnad på klasserna nu när vi har tillgång till de områdena när hela spelet släpps.

Medlem

Antar att något blivit fel, men Youtube-videon "Diablo IV (Gameplay från Act 1)" har publicerats i texten två gånger så gissar att andra skulle vara en annan video, kanske från act 2? Tänkte ni kanske vill korrigera det, eller så vill ni ha den två gånger bara

Medlem

För oss som inte förbokat så släpps det 6e Juni. Då är man ju ledig perfekt.

Medlem

Försöker hitta detaljer om couch co-op? Någon/Något vi vet mer om här?

Blir PC för mig i första taget, men sugen på att testa lira i soffan, och än mer ifall man kan köra just couch co-op

Skriv svar