Spel ni ångrar att ni inte spelade tidigare

Inaktiv

Jag säger att det aldrig är försent att spela ett spel. Det är som jag brukar säga att jag njuter lika mycket när jag spelat ett spel som jag aldrig spelat tidigare oavsett om det släpptes igår eller för 20, 30 år sedan.

Däremot kan jag ångra att jag inte köpte vissa spel tidigare då vissa spel går upp så mycket i pris och tillslut är det nästan omöjligt att få tag på dessa spelen under tusenlappen.

Medlem

Bioshock. Körde det aldrig på 360 när det kom för ja tänkte de var ett skräckspel. Men fick tag på trilogin till switch för 99kr har riktigt kul när jag spelar. I alla fall än så länge är kanske halvvägs igenom ettan. Kan tänka mig det vore mer imponerande om jag spelade det när det kom för nu är ju grafiken lite föråldrad.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det enda jag kan komma på är många äldre spel som bara känns dryga idag på olika sätt, typ Fallout 1 & 2. Fortfarande bra spel men att springa runt helt i blindo utan mycket hjälp tilltalar mig inte lika mycket idag då jag gärna har någon form av quest log eller något likt Wasteland 3.

Vissa titlar från den tiden, typ Diablo I, tycker jag fortfarande håller idag så kanske att jag kör någon mod för en sådan gammal titel och testar igen.

Jo håller exakt med i detta. Äldre spel som hyllats men som inte åldrats väl, man skulle spelat dom under deras prime time!

Skribent

Jag ångrar att jag inte spelade Star Wars Galaxies när det var som störst. När jag började spela WoW så stötte man på många spelare som berättade hur unikt det spelet faktiskt var där innan de gjorde alla förändringar och försökte göra en WoW-klon.

Folk berättade om mystiken för att låsa kunna bli force sensitive och bli jedi. Även känslan av att träffa en Jedi i spelet var något spännande och unikt. Sen ur folk levde sina egna liv i galaxen och friheten att göra vad du ville.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Medlem
Skrivet av whoo:

Jo håller exakt med i detta. Äldre spel som hyllats men som inte åldrats väl, man skulle spelat dom under deras prime time!

Lite svårt att konkurrera Deus Ex mot Cyberpunk 2077, men de goda minnen jag har av Deus Ex cyber prylar är på grund av att det fanns inget bättre att spela. Hade jag kunnet spela Cyberpunk redan 2001 så hade jag hellre gjort det, men tekniken för att göra sådana spel fanns inte och gjorde Deus Ex till da'shit, därav så var det väldigt begränsade "statsdelar" du fick gå runt i istället för en open world. Allt var inte "bättre förr".

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag ångrar att jag inte spelade Star Wars Galaxies när det var som störst. När jag började spela WoW så stötte man på många spelare som berättade hur unikt det spelet faktiskt var där innan de gjorde alla förändringar och försökte göra en WoW-klon.

Folk berättade om mystiken för att låsa kunna bli force sensitive och bli jedi. Även känslan av att träffa en Jedi i spelet var något spännande och unikt. Sen ur folk levde sina egna liv i galaxen och friheten att göra vad du ville.

Du kan alltit spela SWG på någon emulator, det finns en större som är pre-CU och borde ge samma upplevelse. Spelet var rätt okej, men crafting var ett rejält grind. Du började urfattig och såg alla aldra som körde runt på speeders och gjorde coola saker. Hade spelet funnits kvar så hade det säkert varit med Jedis som det är nu med Star Trek Online, där du går runt och alla du ser är level 65 Fleet Generals.

Skribent
Skrivet av Ichinin:

Du kan alltit spela SWG på någon emulator, det finns en större som är pre-CU och borde ge samma upplevelse. Spelet var rätt okej, men crafting var ett rejält grind. Du började urfattig och såg alla aldra som körde runt på speeders och gjorde coola saker. Hade spelet funnits kvar så hade det säkert varit med Jedis som det är nu med Star Trek Online, där du går runt och alla du ser är level 65 Fleet Generals.

Jo men det är lite det som är grejen, att få ha varit med från början när folk inte kunde spelet eller visste saker om det. Även om det finns pre-CU servrar är det inte samma sak som att vara med från början där och då.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av joejjeman:

Days Gone

Har börjat spela det på PS4, försökte igen på PS5 och nu försöker jag på PC..
Får se när de släpper, kan ta 5-10 år i vissa fall!
RDR2 försökte jag med en 2-3 gånger under 3 års tid tills det klaffa och nu har jag väl en 500 timmar singleplayer och 500 timmar till i online delat mellan playstation o pc..

Medlem

Definitivt Dying Light. Testade demo när det kom och tyckte det var ok men inte tillräckligt för att lägga fullpris så jag väntade och väntade och väntade till priset var typ hundralappen för enhanced edition. Tyckte då att det var helt otroligt bra och kände att jag inte hade varit besviken om jag så betalat 750 för det. Men jag fick nog en bättre upplevelse eftersom jag nu körde på en series x som inte fanns då å andra sidan.

Medlem

Det finns två spel som jag ångrar lite att jag inte spelade tidigare. Jag köpte Witcher 3 till PS4 men spelade det aldrig. Det kom väl något annat spel i vägen. När det släpptes till PS5 uppgraderade jag och blev helt fast i spelet. Otroligt intressant värld och välskrivna karaktärer.
I början av förra året köpte jag ett Switch och mitt första spel var Breath of the Wild. Jag ville verkligen prova tidigare men hade som sagt ingen konsol. Vet helt ärligt inte hur många timmar jag har lagt på att utforska världen. Jag började nyligen om spelet inför släppet av Tears of the Kingdom och jag tycker att det är lika härligt att utforska ännu en gång.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Senaste veckan har jag spelat Dishonored 2 och det var riktigt kul. Inte jättegammalt (2016), men ändå ett spel jag inte skulle ha avfärdat bara sådär.

Medlem

Eve Online. Det känns hopplöst att ta sig in i gamet nu när alla andra har kommit så jäääääävla långt. Folkar har personliga armador och jag tuffar omkring i min lilla livbåt.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Det senaste exemplet är nog Guardians of the galaxy. Älskade filmen, men tyckte spelet såg kasst ut. Blev mycket glatt överraskad när jag nyligen provade det efter att det landat på PS+. Fast det är kanske inte blev sämre med tiden...

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Senaste veckan har jag spelat Dishonored 2 och det var riktigt kul. Inte jättegammalt (2016), men ändå ett spel jag inte skulle ha avfärdat bara sådär.

Kul, jag spelade klart 1an för någon månad sedan och tänkte ta tvåan i sommar någon gång

För mig är det red dead redemption och fallout efter att det blev 3d


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Secret of Mana
Chrono Trigger
Final Fantasy VII
Shenmue

Jag har förvisso spelat FF7 i 30 timmar på PC:n. FF7 har inte åldrats väl tycker jag. Jag är strax förbi nånting med Barrets hemstad och där man blir förråd av Cait Sith. Kanske lite längre.

Jag blev dock inte så jävla imponerad av storyn i spelet. Tycker att storyn är så pass komplex att den mest känns jobbig. Jag spelade FFX när det begav sig. Jag älskar FFXs musik, karaktärer och så. Jag tycker FFX är betydligt bättre än det jag sett av FF7.

Många verkar hålla med om att FFX är bättre än FF7: https://www.reddit.com/r/FinalFantasy/comments/v0a974/final_f...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Finns flera spel men rent spontant så är Red Dead Redemption 1 det jag kommer att tänka på. Skaffade det när det var nytt ihop med en massa andra spel samtidigt så jag började spela det och sen hamnade det i min backlog och spelades klart typ 10 år senare strax innan jag skulle börja på 2an. Fortfarande ett grymt spel men inte så bra som det hade varit när det var nytt då jag säkert hade lagt ner mer tid på det.

Skyrim är också ett spel jag körde klart förra året och tycker det har åldrats en aning tyvärr.

Medlem

World of Warcraft. Började spela det i wotlk, sent 2008 tror jag att det var.

Sedan ångrar jag att jag ens rörde det där beroendeframkallande spelet. Fan vad tid det har slukat av mitt liv. Jag borde inte ens ha rört en dator från första början.

Medlem

Fallout New Vegas. Spelade det för första gången för 2 år sen. Helt fantastiskt spel rakt igenom. Älskar världen och friheten.
Men hade nog uppskattat grafiken bättre om jag spelade det när det var nytt. Det ser inte dåligt ut, bara gammalt. Så ångrar mig att jag inte spelade det tidigare.

Rid-simulatorn "Red Dead Fetch Quests", 2:an verkar vara samma av samma vara, men aj lajk it.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

ELF
Medlem

Quake 1
Unreal


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Skulle nog vara Alien: Isolation men det hållet så oerhört bra idag på alla sätt att det gör ju inget jag väntade
Om jag inte visste skulle spelet lika gärna kunnat vara gjort i år!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Days Gone

Det gick flera år innan jag spelade det. Hörde ju att det var en stor besvikelse, att det inte levde upp till förväntningarna. Därför höll jag mig borta. Men såg spelet på rea för 99kr och tänkte att det skadar ju inte att prova spelet då grafiken är ganska snygg.

Och nu har jag spelat det och ser det som ett av de bästa spelen till PS4. Storyn är ganska maskulin men bra tycker jag. Gillar friheten och rädslan att man ska få slut på bensin och bli överrumplad av zombies. Skulle inte väntat så länge om jag visste hur bra spelet var. Då hade jag köpt det till fullpris.

Medlem

Mass Effect. Tror jag spelade det första runt 2009-2010 när tvåan skulle komma och blev såld på serien. Då var det ju 2-3 år gammalt.

Intressant hur det ändras, gick från ettan till tvåan och kunde inte spela det typ alls pga ändringarna dom gjorde i spelsättet.

Idag är det tvärt om, har inte spelat ettan på ett antal år nu då jag inte kan med det. Gjorde bara en genomspelning när legendary edition kom, men det hjälpte inte mycket. Det har inte åldrats väl.

Ge mig en Mass Effect Trilogy Remake i UE5(.1) där alla spel spelas på samma sätt

Medlem

Metroid... Spelar mitt första metroid NU, zero mission (emulerat på en Miyoo Mini Plus) och det är ju svinkul. Har av någon anledning inte trott att de är nåt för mig, men gillar det SKARPT! Kanske får bli att ge mig på Castlevania-spelen sen också, som jag också dissat genom åren utan anledning.

Medlem

Det här med tidsuppfattning verkar variera från person till person.
Ett spel som släpptes för 1.5-2 år sedan är inte gammalt.

Medlem

Eve Online release / SWG Release / UO Release, Etta spela först 3 år efter releasen och andra fick man hör om i WOW , tredje så var den en i skolan som spela det. Börja spel först i uo renaissance.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Det här med tidsuppfattning verkar variera från person till person.
Ett spel som släpptes för 1.5-2 år sedan är inte gammalt.

Ungefär så länge man måste vänta efter release om man vill spela ett förhållandevis buggfritt spel hehe.
Dvs. Håller med dig.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Ungefär så länge man måste vänta efter release om man vill spela ett förhållandevis buggfritt spel hehe.
Dvs. Håller med dig.

Eller hur

Medlem

Dishonored. Följde det inför releasen 2012 men tappade av någon anledning intresset när det släpptes och köpte det inte förrän 2014 och blev helt golvad när jag spelade det. Det var ett spel helt i min smak!

Darksiders 1 och 2.
Skaffade tredje spelet tidigt 2022 och spelade det och älskade det. Köpte alla andra spelen i serien därefter och gillade dom också. Hade de 2 första spelen i min ägo omkring 2013-2014 men fastnade aldrig och sålde dom. Dumt beslut haha. Spelade hela serien hela våren 2022 och har spelat Darksiders Genesis 2 gånger. Tokbra spelserie!

Inaktiv
12
Skriv svar