Snabbkollen – När börjar du spela Diablo IV?

Medlem

På fredag. Perfekt då jag har långhelg fram till Onsdag


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Inte alls antagligen.
Tycker 700 kr för standard versionen är på tok för dyrt.
Sen är jag rätt trött på geargrind, jag gjorde lite sånt i Diablo 3 och det räcker bra så.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Dex
Medlem
Skrivet av Ronzem:

Det finns 2 alternativ;

1; Stödja girigheterna som vi hela tiden gnäller om genom att betala extra för att få spela en helg tidigare. Kan ge fan på att de planerat in en helg extra av just denna anledning för de vet att när folk är hemma på fredagen och ser folk lira - då är det väldigt lätt att betala extra.
2: Vänta 4 dagar och betala normalpris. Dina 4 extra dagar betyder inget i det stora hela på dagen du slutar spela. Samt att utvecklaren ser att folk inte är intresserade av svindyra spel med battlepass och förtur. För vem vill egentligen ha det?

Jag köpte Deluxe Edition för 10 dollar till för att få tillgång till spelet 4 dagar tidigare då det passar in perfekt för mig då jag är ledig dom 4 dagarna så kommer kunna spelar väldigt många timmar för dom 10 dollarna och det är det väldigt värt det.

Det är väl klart att utgivarna sätter pris av girighet för att maximera intäkterna? Det gör väl varenda utgivare i världen? Så länge jag tycker det är värt det priset så kan jag verkligen inte bry mig mindre om vad anledningen är. Och vad jag har sett och spelat av spelet än så länge så vet jag att det kommer vara värt det.
Det är väl inte så konstigt då?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ronzem:

Det finns 2 alternativ;

1; Stödja girigheterna som vi hela tiden gnäller om genom att betala extra för att få spela en helg tidigare. Kan ge fan på att de planerat in en helg extra av just denna anledning för de vet att när folk är hemma på fredagen och ser folk lira - då är det väldigt lätt att betala extra.
2: Vänta 4 dagar och betala normalpris. Dina 4 extra dagar betyder inget i det stora hela på dagen du slutar spela. Samt att utvecklaren ser att folk inte är intresserade av svindyra spel med battlepass och förtur. För vem vill egentligen ha det?

Som sagt, även om alla av oss på FZ skulle strunta i att betala så kommer det inte göra någon skillnad Om varenda människa som kommer köpa spelet skulle gå ihop i boycott så får det effekt - men boycotts för spel gör och har sällan gjort skillnad tyvärr. Man skulle ju kunna försöka vara en "be the difference" men nu vill jag gärna spela över helgen och då blir det som det blir. Känns också värt det för egen del, annars hade jag inte pröjsat.

Spelare har bevisligen inget större problem med att betala en extra slant för att få spela lite tidigare och få lite extra krimskrams. Om så inte hade varit fallet då hade vi inte suttit i situationen vi är i just nu

Skulle du vilja diskutera det där vidare så föreslår jag att du gör en egen tråd så kan vi diskutera vidare där.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Ja men man läser ju hela tiden om att folk gnäller på spelpriserna. Men att betala strax över 1000kr för D4 verkar inte vara något problem. 4 Dagar tidigare speltid (lol) och ett Battle Pass man inte ens vet vad det kommer innehålla. Det ska inte ens finnas något Battle Pass i ett spel för fullpris imo.

Man får väl anta att de som "gnäller på spelpriserna" inte är samma personer som vi som tycker det är värt 1000 kronor

Medlem

Fredag kväll efter jobbet. Blev dock sjuk i söndags i influensa och det har blivit värre för varje dag, så får se om jag är tillräckligt sjuk eller inte till på fredag för att sjukanmäla mig till och med. Har turen att kunna jobba hemifrån, så risken är liten att jag sjukanmäler mig

Medlem

När det kostar <50% av nuvarande pris.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Man får väl anta att de som "gnäller på spelpriserna" inte är samma personer som vi som tycker det är värt 1000 kronor

Beror väl på spel med. Skulle aldrig betala 1000kr för Halo eller The last of us.. 1099kr för D4 Ultimate? Utan tvekan!


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Beror väl på spel med. Skulle aldrig betala 1000kr för Halo eller The last of us.. 1099kr för D4 Ultimate? Utan tvekan!

Samma här, men jag valde digital delux då jag inte tyckte ultimate hade nånting mer som jag ville ha Jag vet att jag kommer spela sjukt många timmar i D4, så en tusenlapp känns rent av billigt enligt mig

Medlem
Skrivet av Dex:

Jag köpte Deluxe Edition för 10 dollar till för att få tillgång till spelet 4 dagar tidigare då det passar in perfekt för mig då jag är ledig dom 4 dagarna så kommer kunna spelar väldigt många timmar för dom 10 dollarna och det är det väldigt värt det.

Det är väl klart att utgivarna sätter pris av girighet för att maximera intäkterna? Det gör väl varenda utgivare i världen? Så länge jag tycker det är värt det priset så kan jag verkligen inte bry mig mindre om vad anledningen är. Och vad jag har sett och spelat av spelet än så länge så vet jag att det kommer vara värt det.
Det är väl inte så konstigt då?

Den kostar ju 20 EUR mer. Cirka 232kr.

Det konstiga är att man ser gnäll om priserna. Sedan läser man gnäll om hur dåliga spel är vid lanseringar. Sedan läser man om allt skit från Blizzard senaste åren. Trots detta vill man ändå betala för den utgåvan som kostar över 1000kr

Dex
Medlem
Skrivet av Ronzem:

Den kostar ju 20 EUR mer. Cirka 232kr.

Det konstiga är att man ser gnäll om priserna. Sedan läser man gnäll om hur dåliga spel är vid lanseringar. Sedan läser man om allt skit från Blizzard senaste åren. Trots detta vill man ändå betala för den utgåvan som kostar över 1000kr

Ja såg nu att det var 90 och 100 dollar respektive för dom olika större versionerna. Var säker på att det var 80 och 90 dollar. Uppenbarligen har jag inte tittat så noga när jag köpte det...

Men tycker ändå fortfarande det är är värt 200kr mer för att kunna sitta och spela hela min 4-dagars långhelg när jag är ledig. Inte svårare än så

Att folk gnäller på internet händer ju alltid på alla möjliga forum och kategorier och vad det än gäller.
Dock är jag väldigt nyfiken på varför du tror att det är SAMMA personer som gnäller på priset på spelet som gnäller på det andra? Skulle ju nog gissa på att det är tvärtom att det helt enkelt är olika personer som gnäller på olika saker. Känns ju mycket mer logiskt.

Detta är ett spel som jag vet tills 99% säkerhet att jag kommer lägga hundratals timmar dom närmsta åren på med största sannolikhet och då är det värt 90 dollar helt enkelt för mig. Det är väldigt lite pengar för hur många timmars underhållning man får.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Som sagt, även om alla av oss på FZ skulle strunta i att betala så kommer det inte göra någon skillnad Om varenda människa som kommer köpa spelet skulle gå ihop i boycott så får det effekt - men boycotts för spel gör och har sällan gjort skillnad tyvärr. Man skulle ju kunna försöka vara en "be the difference" men nu vill jag gärna spela över helgen och då blir det som det blir. Känns också värt det för egen del, annars hade jag inte pröjsat.

Spelare har bevisligen inget större problem med att betala en extra slant för att få spela lite tidigare och få lite extra krimskrams. Om så inte hade varit fallet då hade vi inte suttit i situationen vi är i just nu

Skulle du vilja diskutera det där vidare så föreslår jag att du gör en egen tråd så kan vi diskutera vidare där.

Pollen (och dess val) handlar om när man kommer börja spela. När man kan börja spela handlar om vilken utgåva man köpt. Betalar man mer för en dyrare utgåva kan man spela tidigare. Jag undrar endast hur folk som köper den dyrare utgåvan motiverar det köpet med tanke på hur marknaden ser ut idag med allt skit vi får.

Visst kan jag skapa egen tråd om det också. Men sådan tråd har vi redan haft så jag får väl släppa det nu för denna gång/tråd.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Pollen (och dess val) handlar om när man kommer börja spela. När man kan börja spela handlar om vilken utgåva man köpt. Betalar man mer för en dyrare utgåva kan man spela tidigare. Jag undrar endast hur folk som köper den dyrare utgåvan motiverar det köpet med tanke på hur marknaden ser ut idag med allt skit vi får.

Visst kan jag skapa egen tråd om det också. Men sådan tråd har vi redan haft så jag får väl släppa det nu för denna gång/tråd.

Vi har ju motiverat redan; Vi räknar med många timmars underhållning och anser att spelet är värt priset. Inte svårare än så

Medlem
Skrivet av Dex:

Ja såg nu att det var 90 och 100 dollar respektive för dom olika större versionerna. Var säker på att det var 80 och 90 dollar. Uppenbarligen har jag inte tittat så noga när jag köpte det...

Men tycker ändå fortfarande det är är värt 200kr mer för att kunna sitta och spela hela min 4-dagars långhelg när jag är ledig. Inte svårare än så

Att folk gnäller på internet händer ju alltid på alla möjliga forum och kategorier och vad det än gäller.
Dock är jag väldigt nyfiken på varför du tror att det är SAMMA personer som gnäller på priset på spelet som gnäller på det andra? Skulle ju nog gissa på att det är tvärtom att det helt enkelt är olika personer som gnäller på olika saker. Känns ju mycket mer logiskt.

Detta är ett spel som jag vet tills 99% säkerhet att jag kommer lägga hundratals timmar dom närmsta åren på med största sannolikhet och då är det värt 90 dollar helt enkelt för mig. Det är väldigt lite pengar för hur många timmars underhållning man får.

Jag vet ju inte om det är exakt samma personer Antar mest då FZ's community inte är lika stor som typ Reddit.
Hur många är vi här som skriver dagligen? Jag syftar främst på de som diskuterar här på FZ såklart.

Om spelet hade släppts på en Fredag, vilket många spel gör (men inte Blizzards spel tror jag?) så hade jag nog brytt mig lite mindre om en dyrare utgåva som gav 4 dagar extra speltid.
Men nu hamnar ju dessa 4 dagar exakt över en helg. Det är liksom ett perfekt scenario där Blizzard kan ta extra betalt för de vet att väldigt många inte kommer kunna låta bli. Det är även svårt för mig själv, många kompisar har köpt Delux Edition.
Men samma kompisar har även gnällt över dagens priser på AAA spel. Men nu är det helt plötsligt OK att betala över 1000kr för ett spel som även kommer ha Battle Pass för varje säsong. Dessutom från en utvecklare som haft mycket problem senaste åren.

Känns lite dubbelmoral över det hela. Men visst. Det kanske inte är samma personer.
250kr för att få spela ett spel man sett fram emot en hel helg är inte så mycket pengar i sammanhanget. Det handlar mer om principen om att acceptera det otroligt höga totala priset samt den tydliga girigheten hos blizzard

Aja nog med mina rants. Jag ser fram emot att spela och recensionerna ser lovande ut. Glad att jag fick tag på spelet väldigt billigt bara. Såg att jag kan uppgradera till Delux för 20 EUR men skjuter ju mig själv i foten om jag gör det

Medlem

Sparar det till mörka kvällar i oktober.

Att slösa årets finaste tid på att sitta inne är inte aktuellt.

Medlem

Jag inväntar nog en bra deal tror jag. 70€ är inte värt det för mig som det är idag tyvärr, även om jag gärna skulle spela vid release.

Medlem

i november.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Väntar tills MS/Blizzard affären går genom, sen kör jag det på gamepass.


signatur

I drank what?

Medlem

Black Friday, om det är billigt. Annars kan det dröja. D3 började jag spela i mars i år ...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Har inget intresse för serien, det enda Diablo jag har spelat är det första, och det räcker så.

Medlem

När det kommer på gamepass.

Medlem

Till vintern sen blir väl bra?

Har ju Zelda och lira m.fl.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ultimate edition är redan klappad och klar.

Medlem
Citat:

Jag skippar (nog) Diablo IV

Konstigt att slänga in ett (nog) där när det finns så många andra altternativ för dom som är tveksamma eller inte bestämt sig ännu.

Avstod att rösta nu, men vet redan att jag (definitivt) kommer skippa Diablo IV. Tyvärr får man väl säga när Diablo är en av mina favoritserier genom tiderna, men känns inte som detta Diablo passar mig alls. Kommer dock försöka ta del av storyn i kampanjen på något sätt, förmodligen via youtube och/eller streamers.

Aja, hoppas ni andra blir nöjda med spelet.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Efter allt skit från Blizzard så är jag förvånad över hur många som köper den dyra versionen direkt utan att ens tänka.
Ni går ju direkt in i deras girighetsfälla?

Själv är jag väldigt skeptisk efter alla besvikelser. Har fått tag på standardutgåvan för 500kr och är nöjd så. Tänker INTE ge Blizzard några mer pengar förrän de visar att de kan leverera (och hålla i) något bra.

Annars är detta mitt sista spel från dem. Dags att gå vidare i livet och sluta stödja AAA-girigheterna.

Skrivet av Kalliban:

Jag tänkte och beslöt att det var värt priset. Inte svårare än så.

Folk köper det för namnet och inget annat.
Det är ett Diablo spel så det ”måste” vara bra.
”blizzard har inte råd att faila”

Med köpta recensioner kan man hypa tillräckligt folk för att spelet ska sälja bra, och med tanke på priset så kommer ju deras säljintänkter vara rakt igenom taket!
Speciellt när spelets standardutgåva är dubbelt så dyrt än normalt.

Inaktiv
Skrivet av Ronzem:

Kan lova att utrustningen i spelet inte är så coolt. Det fina kommer finnas i Battle Pass unlocks. Sedan det riktigt fina kommer finnas i shoppen för 250kr styck.
...Det bör liksom inte vara så i ett komplett spel för fullt pris.

Jag blev rätt nöjd med min Sorc, Rogue samt Necro i mitt betatestande. Är väldigt glad att det är en mer sansad design så man slipper de sjukt överdrivna axlarna i D3.

Kommer bara köra med det som finns i spelet, att betala 250:- för en "look" tror jag det är få som är beredda att betala.

Medlem
Skrivet av flingan666:

Folk köper det för namnet och inget annat.
Det är ett Diablo spel så det ”måste” vara bra.
”blizzard har inte råd att faila”

Med köpta recensioner kan man hypa tillräckligt folk för att spelet ska sälja bra, och med tanke på priset så kommer ju deras säljintänkter vara rakt igenom taket!
Speciellt när spelets standardutgåva är dubbelt så dyrt än normalt.

Precis det är enbart därför vi köper det. Inte för att vi testat betor, läst dev diarys eller sett deras stream. Vi går blint rakt in i det här.

Inaktiv
Skrivet av flingan666:

Speciellt när spelets standardutgåva är dubbelt så dyrt än normalt.

När såldes ett AAA-spel för 350:- någonsin?
Första Diablo kostade 50 dollar, Diablo 2 hade samma pris och Diablo 3 såldes för 60 dollar. Releasepriser.

Medlem

Bananer att 2/3 smetat upp för early access, Mao stor risk för att det kommer bli stökigare på fredag än vid ”release”.

Avstängd

Väntar tills det blir gratis på Game Pass och Xcloud när Microsoft köpt Activision Blizzard

123
Skriv svar