Diablo IV-releasen: stabilt på pc, visst Playstation-strul med licenser

Robot
Diablo IV-releasen: stabilt på pc, visst Playstation-strul med licenser

Oklar utbredning, men vissa löser det genom att köpa (!) in-game-valuta.

#diablo-iv


Mos
Medlem

Måste nog vara första relesen dom har som haft så lite problem, köer etc. och tänker på PC då.

Samtidigt är väl detta första stora konsol releasen dom har för ett spel samtidigt? D3 kom ju senare vad jag kommer ihåg.

Medlem

Lustigt då det oftast är pc som brukar ha lanseringsproblem men nu är rollerna ombytta.
Ovanligt och förvånansvärt stabil pc-release, särskilt med tanke på hur pass trasiga releaser vi haft på sistone. Blizzard verkar ha kommit undan med hedern i behåll den här gången (om man bortser från konsolerna då).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Redaktör
Ponny
Skrivet av magma:

Lustigt då det oftast är pc som brukar ha lanseringsproblem men nu är rollerna ombytta.
Ovanligt och förvånansvärt stabil pc-release, särskilt med tanke på hur pass trasiga releaser vi haft på sistone. Blizzard verkar ha kommit undan med hedern i behåll den här gången (om man bortser från konsolerna då).

Ja, och det är ju oklart exakt hur stora konsol/Playstation-problemen är. Men japp: lovande för pc-spelarna, som haft flera releaser på sistone som inte hållit måttet.


signatur

En Bamseponny av folket

Fragtjuv

Jag drog igång vid 01:00 igår och kom in på ett par tre minuter. Sedan flöt det på fint. Jag spelar på Xbox men har pratat men en bekant som spelar på Playstation. Dels så strulade det en hel del med licensen och när han väl kom in upplevde han problem med alla cinematics som var "extremt" pixliga och hade fel färger".

EDIT: Nej, jag drog inte igång igår utan i natt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Köpte det till PS5 för ett par timmar sedan. Har hittills fungerat bra att ladda ner och spela.

Medlem

Inte bra med tanke på dom körde öppna betor detta borde inte få hända.

Medlem

Började spela klockan 6 imorse, funkat hur bra som helst hitills. PS5

Medlem

OM jag köper spelet, så blir det till PS5, då tangentbord/mus aldrig kändes rätt. Men då får de ge lite mera kärlek till kontrollerna först. Gärna känslan att man blir starkare också, skillnaderna på gult och nästan allt legendariskt var knappt märkbar.
Gillar att ha spannet Normal hela vägen till T16.

En fet miss att inkludera den äldre generationen, känns som det grafiska duger, men nu ska alla säsonger och DLC i många år framåt leva med flaskhalsar mycket värre än Series S.

Nuvarande säsong i D3 är den bästa någonsin. Känns surt att de ska döda säsongerna där bara för att D4 släppts. D3 är just nu ett helt annat spel, där man kan ta sig till det roliga endgame:t på bara några timmar om man är erfaren.

Sen känns det som de dragit ner på det barnförbjudna i D4. Inga nakna bossar och fiender. Eller lättklädda rustningar för den delen, försökte göra en sexig sorc i betan, men det gick inte. I D3 startar man i underkläderna.

Skulle hellre betala för D3 II än D4 just nu, såklart man är nyfiken på nya storyn, men inte 1000 kronor nyfiken. Tur det, med tanke på att PS har mest strul nu. Pratet om problemfri start gick åt skogen. Men oavsett så ska man inte betala för sånt som ska ingå i ett extra dyrt fullprisspel, men det är nog försent att ändra på nu. Det tackar vi dom som köpte mobilverionen för, tack som fan!

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Jag drog igång vid 01:00 igår och kom in på ett par tre minuter. Sedan flöt det på fint. Jag spelar på Xbox men har pratat men en bekant som spelar på Playstation. Dels så strulade det en hel del med licensen och när han väl kom in upplevde han problem med alla cinematics som var "extremt" pixliga och hade fel färger".

Det gjorde du väl ändå inte? Det var idag, ifall du avser svensk tid.

Fragtjuv
Skrivet av Foldon:

Det gjorde du väl ändå inte? Det var idag, ifall du avser svensk tid.

Det blev det lite fel! Jag menar inatt såklart


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Kul att det verkar ha fungerat så smärtfritt för de allra flesta.

Medlem

Såg priserna i shopen nu, vet inte exakt i devalverade svenska kronor, men typ 300 för EN rustning!! (necromancern)

Saknar ord.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Såg priserna i shopen nu, vet inte exakt i devalverade svenska kronor, men typ 300 för EN rustning!! (necromancern)

Saknar ord.

Jag har bara två ord, avsedda att uttalas med ett ironiskt tonfall:

"Så oväntat"

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Jag har bara två ord, avsedda att uttalas med ett ironiskt tonfall:

"Så oväntat"

Jag har bara tre ord

"Är den ball?"

CTI
Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Såg priserna i shopen nu, vet inte exakt i devalverade svenska kronor, men typ 300 för EN rustning!! (necromancern)

Saknar ord.

För en gångs skull hoppas jag på internet drama, för dom priserna är inte ok...speciellt i ett fullpris spel.

Men spelet spel själv rullar på fint, back to slaying demons


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag har bara tre ord

"Är den ball?"

Ganska nice, men inte 300 kronor nice. Känns som en nolla för mycket för att kvalla som mikrobetalning.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

https://www.youtube.com/watch?v=vfQYtT6t6Fw

Ganska nice, men inte 300 kronor nice. Känns som en nolla för mycket för att kvalla som mikrobetalning.

Ah, verkar kunna få snyggare genom att bara spela.

Skribent

Med tanke på att det bara är de som köpt dyraste utgåvan som börjar spela idag så vore det dåligt om inte Blizzard hade fixat releasen tycker jag.

Hoppas det blir lika smidigt när alla som köpt vanliga versionen ska in, tillsammans med alla som redan spelar.

Edit: inlägget lät så negativt, när det inte var menat så. Formulerade om mig.

Inaktiv

Spelar på PS5 och hade problem att logga in kl 01.
Ca 20 minuter senare kom jag in. Själva kötiden är som högst 30 sekunder.

Medlem

Handlat det på ps5. På pc säger battlenet att jag redan har liret i mitt library, men jag kan (förståeligt) inte ladda ner det eller (inte fullt så förståeligt) handla det.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Den största pessimisten inom mig säger mig att detta handlar om vart man valt at lägga fokus med tanke på uppköpsförhandlingarna. Har ingen anledning annars att tro det. Jag e lite bitter.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skribent
Skrivet av Mos:

Måste nog vara första relesen dom har som haft så lite problem, köer etc. och tänker på PC då.

Samtidigt är väl detta första stora konsol releasen dom har för ett spel samtidigt? D3 kom ju senare vad jag kommer ihåg.

Det känns som de använt de öppna beta-testerna till vad de ska användas till. Sen avsluta med server-slamen för att se om servarna pallade trycket.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

funkat förvånansvärt bra på pc! ingen kö, inte stött på någon bugg ännu!

Medlem

Håller tummarna för att allt är ordnat till på tisdag

Medlem

Jag hade inget strul. Ingen kö och har ansökt till klanen.

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

och när han väl kom in upplevde han problem med alla cinematics som var "extremt" pixliga och hade fel färger".

exakt samma sak hände för mig, och jag håller på att bli knäpp på att jag inte kan hitta en enda annan människa som haft samma problem. introfilmen var verkligen helt sjukt ful. som att den spelades upp i 16bit färger istället för 32 eller 64bit eller whatever med en massa pixliga artefakter i bakgrunden. jag har ju sett hela den filmen på youtube förut så jag vet ju hur den ska se ut. knas.

Medlem

Någon annan som får stutters i windowed mode ?

Medlem

1100 fattigare. Får vänta tills ikväll efter jobbet med att spela. Barn o sambo behöver uppmärksamhet först också. Efter recensioner och medier som sagt att det är kanonspel börjar jag känna lite hype. Men svenska kronan måste ordnas upp. Spelet har gått upp 170kr sen i december

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Såg priserna i shopen nu, vet inte exakt i devalverade svenska kronor, men typ 300 för EN rustning!! (necromancern)

Saknar ord.

Tänk på att ditt köp av den rustningen kommer att hjälpa Blizzard att hjälpa dig med ännu fler kosmetiska föremål du kan köpa...err, och annat spelinnehåll.

12
Skriv svar