Virtual Reality - VR Spelnyheter, tips, mm.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Glöm inte bort att handlaren i Sverige ska tjäna pengar också. Då blir det lätt 7500-8000 kr.

$499 ska snarare ses som MSRP, du kan köpa den direkt från Meta för det priset eller så brukar handlarna ta något liknande (ibland mindre på reor).

Medlem

Råkade snubbla över Beat Saber till PSVR2 i går! Gått långt under min radar!

Medlem
Skrivet av Zerovahamut81:

Råkade snubbla över Beat Saber till PSVR2 i går! Gått långt under min radar!

Wait wat?

Har helt missat, hade nog trott det skulle göra mer väsen av sig. Typ det jag gått och väntat på sen jag köpte headsetet

Medlem
Medlem
Skrivet av Lowlife:

Wait wat?

Har helt missat, hade nog trott det skulle göra mer väsen av sig. Typ det jag gått och väntat på sen jag köpte headsetet

Dom släppte spelet under Playstation showcase. Har spelat det sen dess. Har ni redan Psvr versionen så är grund spelet gratis.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Dom släppte spelet under Playstation showcase. Har spelat det sen dess. Har ni redan Psvr versionen så är grund spelet gratis.

Alla betal dlc följer vad jag förstått också med gratis om man köpt tillPSVR


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Måttligt intresserad. Jag tror en sak för mig är att jag vill ha bättre ljussättning. För mig blir det nog att vänta till Quest 4 eller Quest 5 innan nyköp. Ser skönt ut med mindre formfaktor och så dock, hade jag suttit på en Quest 1 hade jag nog köpt.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Måttligt intresserad. Jag tror en sak för mig är att jag vill ha bättre ljussättning. För mig blir det nog att vänta till Quest 4 eller Quest 5 innan nyköp. Ser skönt ut med mindre formfaktor och så dock, hade jag suttit på en Quest 1 hade jag nog köpt.

Jag var nöra att köpa Pico 4 men jag höll mig då det var för liten uppgradering från Quest 2.
Quest 3 blir nog perfekt för mig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Såg att Boz körde AMA på Instagram. FOV på Q3 är liknande den på Q2. Hade hoppats på en liten uppgradering iallafall..

https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE3OTg2Nzg1MTY0MTE0O...

Medlem
Veckans releaser 5-11 Juni

Ny lista på veckans releaser
Det mest intressanta denna vecka Undead Citadel

Break Stuff VR - 6 Juni - PSVR2
_____

Ornament Express - 6 Juni - PCVR

_____

Quantaar - 7 Juni - PCVR, Pico 4, Quest 2

_____

Undead Citadel - 8 Juni - PCVR

_____

Mixture - 8 Juni - Pico

_____

Förra veckans releaser

Battle Talent - 1 Juni - Quest 2

_____

Budget Cuts Ultimate - 1 Juni - Quest 2 / PSVR2

_____

Cave Digger - 1 Juni - PSVR2
Cave digger 2 finns redan ute, detta är första spelet som även är en gratis uppgradering för dom som äger PSVR versionen

_____

Killer Frequency - 1 Juni - Quest

______

Tennis Esports - 1 Juni - Quest

_____

We Are One - 1 Juni - PCVR / Quest

_____

No More Rainbows - 1 Juni - PCVR / Quest


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

3 500 USD för Apple Vision Pro. Med dagens kurs och 25% moms landar det på ca 47 500 spänn. 🙈

Medlem
Skrivet av anarfox:

3 500 USD för Apple Vision Pro. Med dagens kurs och 25% moms landar det på ca 47 500 spänn. 🙈

Medlem
Skrivet av anarfox:

3 500 USD för Apple Vision Pro. Med dagens kurs och 25% moms landar det på ca 47 500 spänn. 🙈

Det ryktas att Vision pro kommer ersättas relativt fort.
I sammband med det kommer samtidigt en billigare modell.

Dock hitils helt ointressant för gaming.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det ryktas att Vision pro kommer ersättas relativt fort.
I sammband med det kommer samtidigt en billigare modell.

Dock hitils helt ointressant för gaming.

Typ som Microsofts Hololens som ligger i samma prisklass och långt bortom till och med köpstarka konsummenter som kanske hellre köper Pimax eller något annat lyxmärke. Fördelen för Microsoft är att de har en platform som åtminstone stöds av spelutvecklare, Äppelskrutten har inte samma fördel.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Typ som Microsofts Hololens som ligger i samma prisklass och långt bortom till och med köpstarka konsummenter som kanske hellre köper Pimax eller något annat lyxmärke. Fördelen för Microsoft är att de har en platform som åtminstone stöds av spelutvecklare, Äppelskrutten har inte samma fördel.

Hololens är inget VR headset såndet ör endå inte nått alternativ.
Bästa headsetet för gaming ät Pico 4 eller kommande Quest 3 och Valve's nästa headset när det nu släpps, räkna dock med minst 10000kr i prislapp för det också då det blir high end.
Pimax skulle jag aldrig få för mig att köpa personligen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anarfox:

3 500 USD för Apple Vision Pro. Med dagens kurs och 25% moms landar det på ca 47 500 spänn. 🙈

Det är en Pro version så det kommer säkert en billigare framöver. Sedan kan man nog se det som ett Dev Kit som släpps även för för allmänheten.

Kommer det en billigare för ca 20.000kr så tror jag den kan sälja bra. Speciellt om den har hög upplösning och kan ersätta en stor och bra 75” tv samt att Apple erbjuder så att man kan se tex fotboll, hockey, formel1, nascar, indycar mm från bästa sittplatsen.

Tror det finns mycket potential i denna, men många gnäller mest på att första Pro versionen är dyr.

Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig, men tror inte det är något som konkurrerar med VR kit som finns redan idag då dom är mest för spel. Men om 10 år kanske dessa mergas ihop på nåt sätt


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Zerovahamut81:

Råkade snubbla över Beat Saber till PSVR2 i går! Gått långt under min radar!

Beat Saber och Tetris är sådana spel jag har vart lite skeptisk mot trotts att dom är väldigt populära.

Gillade du Beat Saber, är det så bra som många säger?

Tidigare köpte jag bara AAA spel och oftast Platstation exklusive spel. Men efter jag köpte PSVR2 så har jag slagit rekord i spelköp😀 Får snart uppdatera mitt 1GB extra minne till ett 2GB


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Beat Saber och Tetris är sådana spel jag har vart lite skeptisk mot trotts att dom är väldigt populära.

Gillade du Beat Saber, är det så bra som många säger?

Tidigare köpte jag bara AAA spel och oftast Platstation exklusive spel. Men efter jag köpte PSVR2 så har jag slagit rekord i spelköp😀 Får snart uppdatera mitt 1GB extra minne till ett 2GB

Jag har spelat en del beat saber förr SteamVR har mellan 30-40 timmar (plus säkert en del oregistrerat) spelade sen är der väll typ dubbelt på Quest plattformen.
Det är ett bra spel om du gillar rytm spel och det finns myclet innehåll. Tråkiga med PSVR är att man inte kan modda men det finns imo mycket innehåll för att strunta i moddar också. Beror på hur myclet man spelar men finns också betal DLC.
Jag hade beat saber i en 3 spel kombo jag spelade mycket.
Pistol whip - Thrill of the fight - beat saber och det blev som roliga träningspass

Idag spelar jag sällan rythm spel, det finns mycket "riktiga" spel nu så det tar upp tiden.
Sen är jag fortfarande helt fast i Ghosts of Tabor.
Verkligen ett av dom bästa spelen imo på länge alla kategorier, så det har inte blivigt mycket annat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Crank:

Beat Saber och Tetris är sådana spel jag har vart lite skeptisk mot trotts att dom är väldigt populära.

Gillade du Beat Saber, är det så bra som många säger?

Tidigare köpte jag bara AAA spel och oftast Platstation exklusive spel. Men efter jag köpte PSVR2 så har jag slagit rekord i spelköp😀 Får snart uppdatera mitt 1GB extra minne till ett 2GB

Beat saber är perfekt för lite avbrott av annat spelande och mitt "go to" när jag visar VR då man inte behöver någon gaming erfarenhet alls. Älskade Tetris Effect också. När man kommer in i det är der ät fantastiskt!

Medlem
Skrivet av Zerovahamut81:

Beat saber är perfekt för lite avbrott av annat spelande och mitt "go to" när jag visar VR då man inte behöver någon gaming erfarenhet alls. Älskade Tetris Effect också. När man kommer in i det är der ät fantastiskt!

Låter lovande. Många vr spel ser tråkiga ut när man kollar gameplay på youtube, blir en helt annan sak när man kör dom på riktigt i vr. Saknar dock lite fler demos. Men det är bara kajak spelet som jag ångrar mitt köp av hittills.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Veckans Relaser 12-18 Juni

Veckans Relaser 12-18 Juni

Retropolis 2: Never Say Goodbye - 14 Juni - Quest

_____

VR Giants - 14 Juni - PCVR (Early Access)

_____

Room of Realities - 15 Juni - PCVR / Quest

_____

Sherlock Holmes: The Case of the Hung Parliament - 15 Juni - Quest

_____

Pixel Ripped 1978 - 15 Juni - PCVR / PSVR2 /Quest 2

_____

F1 23 - 16 Juni - PCVR

_____

Surv1v3 - 16 Juni - PSVR2
Gratis uppgradering om man har PSVR1 versionen

_____

Förra veckans releaser

Break Stuff VR - 6 Juni - PSVR2

_____

Ornament Express - 6 Juni - PCVR

_____

Quantaar - 7 Juni - PCVR, Pico 4, Quest 2

_____

Undead Citadel - 8 Juni - PCVR

_____

Mixture - 8 Juni - Pico

_____


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Assassins Creed Nexus Trailer + screenshots.
Än så länge bara utannonserat för Quest 2.

Screenshots från https://www.ubisoft.com/en-gb/game/assassins-creed/nexus-vr

Hellsweeper VR trailer med release datum.
21 September - PCVR, PSVR2 , Quest 2.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Assassin's Creed käns som ett spel som verkligen skulle kunna passa i VR. Men jag vill se faktisk gameplay innan jag blir exalterad.

Medlem
Skrivet av Crank:

Beat Saber och Tetris är sådana spel jag har vart lite skeptisk mot trotts att dom är väldigt populära.

Har du aldrig spelat Tetris så har du ju något att uppleva.
Tetris har ju funnits aslänge på alla plattformar. xD

Beat Saber är ju lite som Guitarr Hero. Du tränar och blir duktig och kan spela om och om igen.
Fördelen med Beat Saber är ju att det blir som ett träningspass, så det är ju något man vill ha om man äger ett VR headset.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av anarfox:

Assassin's Creed käns som ett spel som verkligen skulle kunna passa i VR. Men jag vill se faktisk gameplay innan jag blir exalterad.

Jag tycker att det är lite konstigt att det inte finns eller är brist på spel med visir.
Metroid, Robocop, Alien vs Predator eller liknande skulle kunna bli riktigt coolt.
Eye-tracking lock-on, heat vision/detective mode, laser med ögon, telekinesis eller styrning av elektronik bara genom att titta på dem på distans vore kul. Spider-man/Venom/Scorpion hade också varit nice med ifall man kan slänga nät på något och rycka till sig.

Ska bli intressant att se hur Synapse och Hellsweeper blir.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag tycker att det är lite konstigt att det inte finns eller är brist på spel med visir.
Metroid, Robocop, Alien vs Predator eller liknande skulle kunna bli riktigt coolt.
Eye-tracking lock-on, heat vision/detective mode, laser med ögon, telekinesis eller styrning av elektronik bara genom att titta på dem på distans vore kul. Spider-man/Venom/Scorpion hade också varit nice med ifall man kan slänga nät på något och rycka till sig.

Ska bli intressant att se hur Synapse och Hellsweeper blir.

Förhoppningsvis tack vare PSVR2 och lite tur även andra kommande PCVR-headset och annat så blir eyetracking mer vanligt och vi ser mer funktioner kring det i spel också.

Medlem

Det har varit många utannonseringar i veckan och förra med många trailers mm.
för mycket att posta i en tråd men IGN VR på youtube har det mesta samlat.

https://www.youtube.com/@ignvr/videos


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Köpte Pistol Whip trots att det såg tråkigt ut när man kollade på youtube. Grabbarna och en kompis har spelet några timmar nu och säger att det var jätteroligt, dom svettas rejält nu i värmen också.

Ska testa det själv lite senare i kväll 👍

Tetris ska jag också köpa, men kanske väntar in nästa rea.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

För dom som inte uppmärksammat.
Men Pavlov har fått en uppdatering till PC och PS5 som bla lägger till crossplay mellan PCVR och PSVR2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Crank:

Köpte Pistol Whip trots att det såg tråkigt ut när man kollade på youtube. Grabbarna och en kompis har spelet några timmar nu och säger att det var jätteroligt, dom svettas rejält nu i värmen också.

Ska testa det själv lite senare i kväll 👍

Tetris ska jag också köpa, men kanske väntar in nästa rea.

En av de bästa. Superbra spel att värma upp i när man ska börja spela lite annat också.

John Wick, Gunsmoke och rhythm spel i ett.
Jag skulle nog hellre visa detta än Beat Saber till en nybörjare, speciellt om hen gillar actionfilm.

Skriv svar