Nu ryktas det återigen kring en Final Fantasy IX-remake

Robot
Nu ryktas det återigen kring en Final Fantasy IX-remake

Jeff Grubb menar att han hört att den är "på riktigt".

#Final-fantasy-9, #Square-enix


Medlem

Men snälla förstör inte ännu ett Final Fantasy, likt FF VII

Skribent
Skrivet av Iceman88:

Men snälla förstör inte ännu ett Final Fantasy, likt FF VII

De kan ju börja med att slutföra 7an kan jag tycka.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Men snälla förstör inte ännu ett Final Fantasy, likt FF VII

Aldrig förstått det här dramatiska tankesättet, originalet finns ju kvar?
+ FFVII remake är ju riktigt omtyckt.

Redaktör
Ponny

Här ser jag gärna en remake á la extremt trogen. Snudd på remaster? Högupplösa bakgrunder, uppiffade modeller. Ja, jag behöver inte mycket mer. (Är extremt kräsen då FFIX förmodligen är den del i serien jag håller högst, tillsammans med sexan.)

Men ja, om man gör nåt mer ambitiöst vill jag ändå att man är trogen känslan i originalet. Tycker mycket om FFVII Remake, men ett spel i det snittet passar inte in i FFIX-mallen.


signatur

En Bamseponny av folket

Testpilot

Det är ju lite kul att de ska trycka in IX remake mellan VII Remake projektet men det blir nog lite mer avskalat ändå och troget originalet. Mer FF kan inte vara fel enligt mig i alla fall

Medlem

Blir mest orolig isf när det kommer till val av Vivis voice actor. Hade varit lättare med FFVIII. Välj ett gäng gnälliga och irriterande high school kids (älskar FFVIII btw 😊)

Medlem
Skrivet av androsynth:

Blir mest orolig isf när det kommer till val av Vivis voice actor. Hade varit lättare med FFVIII. Välj ett gäng gnälliga och irriterande high school kids (älskar FFVIII btw 😊)

Vin Diesel kan ju göra Vivi tycker jag


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Här ser jag gärna en remake á la extremt trogen. Snudd på remaster? Högupplösa bakgrunder, uppiffade modeller. Ja, jag behöver inte mycket mer. (Är extremt kräsen då FFIX förmodligen är den del i serien jag håller högst, tillsammans med sexan.)

Men ja, om man gör nåt mer ambitiöst vill jag ändå att man är trogen känslan i originalet. Tycker mycket om FFVII Remake, men ett spel i det snittet passar inte in i FFIX-mallen.

Risken är väl att de går samma väg och gör ett mer "action-rpg"-aktigt spel.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Redaktör
Ponny
Skrivet av androsynth:

Blir mest orolig isf när det kommer till val av Vivis voice actor. Hade varit lättare med FFVIII. Välj ett gäng gnälliga och irriterande high school kids (älskar FFVIII btw 😊)

Vivi är ett känsligt kapitel. Den finaste Final Fantasy-karaktären, helt klart. Kan bli besvärligt...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Vivi är ett känsligt kapitel. Den finaste Final Fantasy-karaktären, helt klart. Kan bli besvärligt...

Det svåraste blir att hitta rätt ton med honom. Han är barnsligt naiv men även vilsen försöker finna mening och sammanhang. Lite av en sökare.

Medlem

En liten uppiffning av bakgrunder och modeller/texturer så är det bra så. Nästan.
Skulle faktsikt gärna se en liten omsyn på storyn, slutet speciellt
Nu har jag inte spelat igenom spelet sedan det släpptes så minnet kan luras men har för mig vissa delar/bossar/situationer kom verkligen ur nästan tomma intet.

Skribent

Jag sticker nog ut och säger att jag vill ha mer än bara en remaster. Moguri Mod är i princip en remaster av originalet, så jag ser gärna något nytt. Turordningsbaserade strider får de dock gärna behålla.

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Här ser jag gärna en remake á la extremt trogen. Snudd på remaster? Högupplösa bakgrunder, uppiffade modeller. Ja, jag behöver inte mycket mer. (Är extremt kräsen då FFIX förmodligen är den del i serien jag håller högst, tillsammans med sexan.)

Men ja, om man gör nåt mer ambitiöst vill jag ändå att man är trogen känslan i originalet. Tycker mycket om FFVII Remake, men ett spel i det snittet passar inte in i FFIX-mallen.

Tycker de ska göra 6:an i Octopath Traveler-motorn.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tycker absolut dom kan göra en remake allá FFVII av denna också. Klarade ut FFVII remaken i helgen. Har annars ingen som helst anknytning till något annat Final Fantasy spel men tyckte remaken var riktigt bra, roliga och utmanande strider. Efter att jag började med FFVII remake så se-lyssnade jag mig igenom originalet. Kan ärligt säga att jag skulle ha svårt att orka mig igenom ett sådan spel idag. Tror dessa "angry bird" turbaserade strider tillhör det förgångna, och ska man tilltala nya "yngre" spelare krävs mer än bara kosmetika. Tror många i min sists skulle bli besvikna om man går från FFVII Remake till en FFIX remaster.

Tor
Medlem

Det behövs ingen remake egentligen men man är ju inte mer än människa - bjuds det så tar man!

Hade inte bangat för en relativt ambitiös remaster heller.

1
Skriv svar