Anno 1404: Venice

Robot
Anno 1404: Venice

Anno 1404 är en liten glömd pärla från förra året. Ett strategispel om resurshantering, exploatering av naturen och att skeppa gods till sjukligt kräsna invånare. Jag blev glad av att spela det, och det är en av de finaste komplimanger ett spel kan få.

#anno-1404


Medlem
Vi testar Anno 1404 med multiplayer

Multiplayer funkar bra (utan desyncs). Konstigt att det inte finns någon Gold Edition ännu.

Medlem

det är värt dom där 300 för att tillsamans med en eller 3 kompisar bygga en stad tillsamans, så sjukt mycket roligare än att sitta 6 timmar helt själv.

Medlem

Du Per det med där du skrev "Sug på den syster" kan misstolkas

Medlem

Jag har alltid älskat Anno serien! Helt underbart designat spel! Utom just det med 6timmars egen speltid är väldigt tråkigt, fast nu är ju det fixat!

Medlem

Själv så ser jag bara recensionen av Anno 1404 orginalet... Inte venice när jag klickar på länken :<

Medlem
Skrivet av xarl:

det är värt dom där 300 för att tillsamans med en eller 3 kompisar bygga en stad tillsamans, så sjukt mycket roligare än att sitta 6 timmar helt själv.

Ja verkligen. Efter att jag och min polare spelade ett Coop spel, så kan jag inte gå tillbaka till SP, det känns helt tomt och ja... jobbigt bara DET är bra MP =)=)


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Aldrig varit så kluven inför ett tillägg. Anno är underbart på egen hand, men jag har alltid igenom serien avnjutit dess trevliga atmosfär med minst en kamrat att dela upplevelsen med. Detta talar till mycket för att lägga ut summan för att komma över denna expansion, men det sänder också tyskarna budskapet att jag finner beslutet helt okej, det att ha delat upp dessa lägen som borde varit i samma paket, oavsett tidsrymd mellan de båda, något jag inte kan hålla med om.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Finns på CDON för 199kr, så inte så jättedyrt. Eller jo, det kanske det är ändå...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Själv så ser jag bara recensionen av Anno 1404 orginalet... Inte venice när jag klickar på länken :<

Prova denna länk:
[http://www.fz.se/artiklar/spel/20100304/anno-1404-venice]

Medlem

Tycker det är skitkul. En solklar 4/5 från mig i alla fall

Medlem

Går det att köra över hamachi?

Medlem

Multiplayer borde visserligen varit med från början, men nu fick vi + lite annat roligt för bara 200kr.

Medlem
Skrivet av Vonyx:

Går det att köra över hamachi?

Och varför skulle du vilja göra det? Köp det istället.

Medlem

Riktigt bra expansion enligt mig och 200kr är överkomligt. Hittils kommit upp i 20h speltid sen den kom ^^

Synd bara att jag inte direkt har några polare som är förtjusta i det :/

Skrivet av Vonyx:

Går det att köra över hamachi?

Och varför skulle du vilja göra det? Köp det istället.

Medlem
Skrivet av Vonyx:

Går det att köra över hamachi?

Fungerar med Tunngle här. Hamachi vägrade för mig.

Medlem
Skrivet av conthox:

Finns på CDON för 199kr, så inte så jättedyrt. Eller jo, det kanske det är ändå...

Tycker det är rätt överkomligt iaf. Har knappt hunnit testa det ännu men jag tycker det verkar mysigt. Köpte två ex., ett åt mig och ett åt lillebror så till helgen blir det multiplayer!

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Jokkocze:
Skrivet av Vonyx:

Går det att köra över hamachi?

Och varför skulle du vilja göra det? Köp det istället.

*host* Överprisat *host*

btw, tack för att du använde din läskunnighet och besvarade min fråga.

Medlem
Skrivet av Mooe:
Skrivet av Vonyx:

Går det att köra över hamachi?

Fungerar med Tunngle här. Hamachi vägrade för mig.

Tack, ska provas.

Medlem
Skrivet av Vonyx:
Skrivet av Jokkocze:
Skrivet av Vonyx:

Går det att köra över hamachi?

Och varför skulle du vilja göra det? Köp det istället.

*host* Överprisat *host*

btw, tack för att du använde din läskunnighet och besvarade min fråga.

Spela något som passar din budget då, typ flashspel. Eller så kan du ju skaffa ett jobb så du slipper få försörjningsstöd, då har du råd!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Inte värt en 4 om det bara lägger till ett MP.
Bättre att kalla det rent för MP addon isf.

Men det är ett efterlängtat addon
Blir nog ett köp nu.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Vonyx:
Skrivet av Jokkocze:
Skrivet av Vonyx:

Går det att köra över hamachi?

Och varför skulle du vilja göra det? Köp det istället.

*host* Överprisat *host*

btw, tack för att du använde din läskunnighet och besvarade min fråga.

Spela något som passar din budget då, typ flashspel. Eller så kan du ju skaffa ett jobb så du slipper få försörjningsstöd, då har du råd!

Vad händer med läskunnigheten i Sverige?
Jag skrev aldrig att jag inte hade råd, jag skrev att skiten var överprisad.

Och jag har inte skrivit någonstans att jag inte har köpt det, eller har jag?
- För jag har faktiskt köpt det, dock inte de som jag vill spela med...(Och jag kan inte klandra dem för att de inte vill betala för en patch)

Om sådana trångsynta personer som du själv kunde sluta anta saker hela tiden, så skulle stämningen bli bättre ... För ni har ju aldrig piratat, right?

Medlem
Skrivet av Vonyx:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Vonyx:
Skrivet av Jokkocze:
Skrivet av Vonyx:

Går det att köra över hamachi?

Och varför skulle du vilja göra det? Köp det istället.

*host* Överprisat *host*

btw, tack för att du använde din läskunnighet och besvarade min fråga.

Spela något som passar din budget då, typ flashspel. Eller så kan du ju skaffa ett jobb så du slipper få försörjningsstöd, då har du råd!

Vad händer med läskunnigheten i Sverige?
Jag skrev aldrig att jag inte hade råd, jag skrev att skiten var överprisad.

Och jag har inte skrivit någonstans att jag inte har köpt det, eller har jag?
- För jag har faktiskt köpt det, dock inte de som jag vill spela med...(Och jag kan inte klandra dem för att de inte vill betala för en patch)

Om sådana trångsynta personer som du själv kunde sluta anta saker hela tiden, så skulle stämningen bli bättre ... För ni har ju aldrig piratat, right?

Ledsen, jag skrev bara lite random på ett citat som jag inte ens läst genom faktiskt. Visste inte att det skulle så slå fel!

Men visst, jag har så klart laddat ner spel någon gång med och vet hur det är att leva med de kvalen...

Och jag kan så klart helt objektivt tycka att ett MP som med stor sannolikhet varit möjligt till fulla spelet inte skall säljas som ett Exp för 200, speciellt eftersom det som sagt inte riktigt finns något mer. Den största besvikelsen är så klart att man inte kan bygga italiensk struktur som man trodde...
Att MP är as kul får nästan vara som en sidonotering... att man laddar ner spelet för att det inte är prisvärt är så klart helt fel då det är bättre att bara ignorera det i så fall...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Anno 1404 är ett fantastiskt mysigt spel, men jag personligen föredrar att spela det i SP.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar