Söker titel på spel/program

Medlem
Söker titel på spel/program

Hej

Jag söker alltså titeln på ett spel/program.

Tror att det är något slags rit program typ, och man kunde åka mellan olika våningar i ett hus, och så var det en gubbe som följde med en hela tiden.

Man ritade väl antar jag, och la in massa figurer och så, sen kunde man säkert göra massa annat.

Väldigt flummig beskrivning, jag vet men det kanske ringer en klocka hos någon.

Medlem

Jag tror jag vet vilket du menar men jag kommer inte alls ihåg vad det hette

Brukade hålla på som fan med det när jag var yngre

Edit:
Var det de programmet där man bland annat kunde göra typ järnvägsspår och så lät det som ett tåg medans man drog pennan?

Edit #2:
Efter att ha funderat ett tag här nu så tror jag att det hette 'Fine Artist' eller nått liknande om jag inte minns helt åt skogen.

Edit #3 (nu får jag snart ge mig):
Efter att ha kollat upp det på nätet så har jag kommit fram till att 'Fine Artist' är det programmet jag tänker på. Släpptes 94 av Microsoft. Har även ett systerprogram som heter 'Creative Writer'.

Vilka minnen det väcker! Jag var 5 år när jag lekte med det programmet. Minns att jag var rädd för den där gubben som följer efter en.
Har spenderat många timmar med det och det var ett av de första programmen jag använde till datorn.
Det är roligt när man får tillbaka gamla minnen som man helt glömt bort

Medlem

Ja! där är det, höll på en hel del med det där jag också när jag var liten, tack för hjälpen, kul att gamla minnen kom tillbaka

Medlem

Haha, det där kommer jag ihåg. Fyfan. Får ju mardrömmar av den där lilla gubben.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Fan det där spela jag ju också när jag var liten! Alltid coolt att få se såna spel som man spela i 5 års åldern igen

Medlem

Ojoj, det där programmet hade jag glömt bort helt. Jag kommer inte ihåg så mycket, men har svaga minnen..

1
Skriv svar