Sjuka aftonbladet...

Medlem
Sjuka aftonbladet...

Va ?? Kolla här..

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/recensioner/article4369...

Läs om Resident Evil 5 t.ex

"Resident evil 5 (2009)

Playstation 3, Xbox 360 Afrika är en kontinent som fortfarande blöder från kolonialismens brutala framfart. Att skapa ett spel där en vit amerikan åker till ökenland och skjuter ihjäl mörkhyade monster under en stekande sol var alltså upplagt för kontrovers. Det orsakade en en storm av protester från såväl bloggare som journalister. Varpå utvecklaren Capcom i de senare förhandstittarna av spelet (som släpps i mars) slängt in en kvinnlig, färgad agent som understöder huvudpersonen.

Capcom har dessutom, efter protesterna, gjort spelets zombier lika mångkulturella som en Benettonreklam. "

Vadå kasta in, förstår dom inte att man inte bara kan kasta in en co-op funktion efter mer än halva spelet har gjorts....Herregud!!

Medlem

de ändrade kanske bara på hudfärgen på karaktären.
Det var ju lite gnäll när det begav sig, så de kan ju ha tagit åt sig av det, fast vad vet jag.


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag garvar alltid åt aftonbladets spel recensenter:P De kommer med nyheterna 1 vecka efter de har landet här på Fz och recentionerna är inte speciellt långa och jag tycker det är inget vidare, Aftonbladet är bara massa attention-whores så skit i dem


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Inaktiv

Tycker det är så överdrivet.
Om det hade varit tvärt om hade någon brytt sig då?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Tycker det är så överdrivet.
Om det hade varit tvärt om hade någon brytt sig då?

Antagligen hade man det. Men nu har det inte varit tvärt om. På samma sätt som att pojkar alltid har på sig Stålmannen-dräkt med muskler och flickor alltid har rosa klänningar i leksakskatalogen.

Men lite mer OnT:
Tycker det är roligt att ta upp detta som inte är någonting mot all annan skit de skriver om på Aftonbladet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av huxflux:

de ändrade kanske bara på hudfärgen på karaktären.
Det var ju lite gnäll när det begav sig, så de kan ju ha tagit åt sig av det, fast vad vet jag.

Storyn handlar ju om att Chris träffar en afrikansk tjej polis nere i Afrika som han slår ihop sig med. Skulle dom ha ändrat storyn ifrån något annat ?

Aftonbladet är bara helt enkelt en piss tidning. Deras spel journalister är efterblivna också.

Vila i frid
Citat:

PSP I den kulturella skrevan mellan öst- och västvärlden försvinner de bästa av intentioner. När de japanska spelen ”Patapon” (mörkhyade infödingar som styrs med musik)

Vad i helvette? Mörkhydade infödingar? Det är cirklar mot fyrkanter! Var får artikelförfattaren allt ifrån?


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Tycker det är roligt att ta upp detta som inte är någonting mot all annan skit de skriver om på Aftonbladet.

Får hålla med där men man reagerar kanske på sånt som landar nära ens egen dörr.

Jag är ganska nöjd med den allmänna inställningen till aftonbladet på nätet, de flesta tycks vara rörande överrens om att det allra mesta (som spelar roll) är rena skräpet.

Det är illa om någon tar till sig information från AB utan att tänka väääääldigt kritiskt på vad informationen kommer från.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Vänta nu, skriver aftonbladet en massa skit?

[b]/!\ STOP THE PRESSES /!\[/b]


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Har alltid ogillat Aftonbladet på nästan alla punkter.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Tycker att det ska ingå en gratis Aftonbladet varje gång nån köper en ny toalett.

Medlem

Varför skrev dom inte skit om resident evil 4 när man döda spanjorer?

Medlem

Ja det är fruktansvärt att det finns färgade personer i Afrika, vad är det för rassister som tror det? Tokar!


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar