Ett år med Quake Live

Robot
Medlem
Ett år med Quake Live

Grattis!

Måste säga att QL funkar klockrent, enda problemet nu är att sedan jag bytte till laptop så känns skärmen så liten när man spelar. 15,6"

Medlem

Whoa! Någon har varit galen i Quake eller vad... Men man kanske borde testa lite quake igen, ifall de tinte vore för att jag ska åka och hämta ut BC2 om 40 min...

MFZ
Medlem

kan dom inte bara stoppa i cpma oxo plz.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

kanske dags att släppa 1.0 nu då ID?

Medlem

Tycker de borde för länge sedan lagt in teamlock on/off så folk kan spela team baserat på ett bättre vis. Som det är nu måste man nästan fylla upp en hel server eller eventuellt låna en privat ifrån någon organisatör för att kunna spela 4x4 eller 2x2. Rätt värdelöst när folk kan joina lagen när som helst under pågående match eller enns disconnecta innan matchtiden är slut utan att de blir några konsekvenser för dessa spelare.
Därför blir det tyvärr att man spelar mer duel då det krävs så lite för att få igång ett game.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem
Skrivet av [NiS:

StarCroW"]Tycker de borde för länge sedan lagt in teamlock on/off så folk kan spela team baserat på ett bättre vis. Som det är nu måste man nästan fylla upp en hel server eller eventuellt låna en privat ifrån någon organisatör för att kunna spela 4x4 eller 2x2. Rätt värdelöst när folk kan joina lagen när som helst under pågående match eller enns disconnecta innan matchtiden är slut utan att de blir några konsekvenser för dessa spelare.
Därför blir det tyvärr att man spelar mer duel då det krävs så lite för att få igång ett game.

nån sån lösning skulle vara bra, men det måste finnas ett bättre sätt. saknar en punish funktion för quitters

Medlem

Själv så kan jag "skryta" om 1 månads in-game time för ca 3500 avklarade CTF-matcher.

Mitt profilnick är "Leedow" för den intresserade.

QL är svinroligt men precis som TruB säger måste quitters straffas hårdare. Jag vill även tillägga att kick-funktionen är meningslös då man kan rejoina på 1 sekund med skript.

Medlem

Har börjat köra QL igen för någon vecka sedan. Får typ storpisk på de flesta servrar, även fast jag själv tycker att jag var rätt bra på spelet för ett par år sen

Gillar inte att det är så random att folk kan spawna framför en precis innan man plockar upp den där raketkastaren, eller att det kommer nån i ryggen och får en doublekill efter att man har mejat på nån i en halv minut.

Sen att det finns minor förstör bara tycker jag. :/

Instagib och Instagib-CTF är dock hur kul som helst, så det är det enda jag kör nu synd bara att det inte är rankat

Medlem

slutade spela efter betan för då försvann stödet för ie 6


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Wartex, jag kör nästan enbart clan arena. underbart om man får spela på sin nivå, ronder så alla har samma förutsättning vid start en av en rond. dock så vinner man på gangbang mycket, also att folk går ihop och aggrar mot ensamma spelare. så ska man vara duktig så ska man lära sig att försvinna snabbt när man får onödigt många mot sig. dock så kan man utnyttja rocket jump helt och hållet i CA då man har 50+ rockets vid start och tar ingen skada genom att hoppa. och det är en sak som dom duktigare spelarna kan. rocket jumpa genom hela bana, och visst är det härligt när man susar förbi nån och drar iväg en raket och sen är borta innan dom hinner reagera.

Skrivet av bondmaster:

slutade spela efter betan för då försvann stödet för ie 6

lol
btw beta är det än..

Medlem

is it the truB! nämen faktist ett straff för å quita skulle va najs! men inge gå upp mot QL när de är jämna lag! då kan man spela huuur mkt som helst! GRATTIS QuakeLive!:up:

1
Skriv svar