Silent Hunter 5 premiärladdar med film

Robot
Medlem
Silent Hunter 5 premiärladdar med film

har alltid gillat serien men nu börjar det se riktigt bra ut!

Ser utan tvekan riktigt bra ut, collectors edition finns på spelbutiken.se


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Tyckte att animationerna det sista när de spränger båten såg RIKTIGT gamla ut. Annars så ser spelet bra ut.

Medlem

Ser galet smaskigt ut, kanske blir att ta på sig kaptensmössan ändå. Så länge jag får vara tysk så är det frid och fröjd.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Men vänta lite.. Kommer mina matroser snacka Engelska i min tyska ubåt? Nej nej...


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Redaktör

Det går sannolikt att välja vilket språk som ska talas. Jag testade en förhandsversion nyligen, där fanns alternativen engelska och tyska i menyn (fast om jag minns rätt vara bara den engelska tillgänglig).


signatur
Medlem

Synd bara att Ubi måste förstöra ett så lovande spel med DRM från helvetet.

Medlem

Silent Hunter 5 - "The Internet Idling Adventure"

Ser rätt cool ut dock, synd att en så pass riktig "uggla inlåst offline"-titel drabbas av misären.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av NordicStormtrooper:

Ser utan tvekan riktigt bra ut, collectors edition finns på spelbutiken.se

Får man en aktiv sonar med då eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Verkar riktigt nice, hoppas bara att mitt bokande ex kommer imorn

Medlem

Är grafiken från 2002 lr?
Det ser så ut iaf. Detta kommer jag undvika av ren princip.

Medlem
Skrivet av maxkill:

Är grafiken från 2002 lr?
Det ser så ut iaf. Detta kommer jag undvika av ren princip.

För det första är det en simulator och inget som är konstruerat för att chockera världen rent grafiskt.

För det andra ser det inte alls ut som grafiken är från 2002. Då snackar vi Morrowind eller GTA3-grafik. Det är det absolut inte frågan om.
Spelet håller helt OK grafisk standard för en simulator. Visa en snyggare sjöstridssimulator om du kan... PT Boats: Knights of the Sea var ju inte direkt snyggare?

Medlem

kan vara värt att köpa den vanliga versionen iallfall!
har alltid tyckt att det är skitkul med hunter-serien de första dagarna och sen ligger det o skräpar i hylla... får se om detta blir bättre

Medlem

Jo, det blir nog köp, men inte förrän de patchat bort den löjliga DRM-skiten. Hörde förresten att spelet redan är crackat. Det tjänar alltså enbart till att göra livet surt för ärliga köpare nu...

Medlem

okej, grafiken var knappast revolutionerande men spelet såg kul ut, vilket är mycket viktigare enligt mig. Blir nog att plocka upp ett ex när det gått ner lite i pris/DRM

Medlem
Skrivet av Tompa:

Det går sannolikt att välja vilket språk som ska talas. Jag testade en förhandsversion nyligen, där fanns alternativen engelska och tyska i menyn (fast om jag minns rätt vara bara den engelska tillgänglig).

Lade en beställning på Silent Hunter 5: CE. Om inte mina matroser från Hamburg, Köln, Wilhelmshaven och Bremen snackar tyska med mig - U-Boot-Kommendanten - så kommer jag reklammera spelet och hänvisa till dig. Eventuellt kommer fakturan hamna hos FZ också. Det är väl okej?

"Torpedo los, jawohl wir sind stehend bereit!"

Edit: Är det någon som vet om det brukar komma moddar till dessa spel? Tänkte mest om man vill ha en historiskt korrekt kriegsmarine-fana vajandes från sin ubåt istället för någon påhittad politiskt korrekt variant?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Neh, tyckte inte om när de enda Call of Duty tyskarna kunde säga var "Schnell schnell, ze Americanen!!" och tycker inte om det här heller.

Kommer hålla utkik på det här tills jag vet vilket språk de använder, är det engelska så kommer jag ladda ner det bara för att jävlas.

Skrivet av maxkill:

Är grafiken från 2002 lr?
Det ser så ut iaf. Detta kommer jag undvika av ren princip.

Lägg av menar du allvar?

Föreslår att du antingen köper nya glasögon eller ett grafikkort nyare än geforce 6600.

Köpte spelet igår via gamersgate och kan säga att spelet är både snyggt och sketa bra. Dock tar det lite tid om man är ovan att sänka båtar. Övning ger dock färdighet.

Gillar man de senaste SH spelen är detta ett bra köp.


signatur
Medlem

Haha, det har tydligen redan kommit en fungerande crack till detta spel. Så länge varade deras "ocrackbara" system som tvingar folk som köper det lagligt att ha en permanent internetuppkoppling.

Anon hade för övrigt planer på att spamma sönder Ubisofts servrar med denial of service-attacker så att ingen som köper Ubisofts spel lagligt kan spela på ett tag. Får se om de går igenom med det, men det skulle ganska klart och tydligt visa att DRM av denna typ är en ganska dum grej.

Medlem

Ett spel jag verkligen sett fram emot - dock får det vänta eftersom jag precis köpt AvP/Bf:BC2 och ny hårddisk (fan, köpte ju nya glasögon också...dyr jävla månad!)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Givet köp, under vissa förutsättningar:

* DRM, så länge den ligger i spelet, inget köp!
* Språket, Tyska på en tysk ubåt... Hoppas ni har rätt där, att man kan välja. Annars suger det get-pung.
* Är detta ett färdigt spel, eller har de hakat på trenden att släppa beta-versioner till priset av ett färdigt spel, och där spelarna själva får leka testare, och att det sedan krävs 1 000 000 patcher innan spelet är "färdigt"? (tänker främst på : FM, spel från paradox, total war serien mfl)
* Micro-management? Såg på nån ingame film att man var tvungen att "tala" med manskap som mådde dåligt (kan ha sett fel), ala sims... tråkigt!!!

Inaktiv

När det gäller DRM är det likadant med Rise of Flight, ett annat simulatorspel. Denna typ av spel kommer aldrig sälja några stora mängder då de riktar sig mot en liten nischmarknad. Tycker det är lite konstigt, då de som köper dessa spel oftast är trogna äldre kapitalstarkare kunder. Därför borde de faktiskt vara i minst behov av kopieringsskydd.

Grafiken ser helt underbart snygg ut. Kollade lite filmer från en fansite (från testversionen dock).

Medlem

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Som blev det med Ubisoft nya sak mot piraterna.

Medlem
Skrivet av maxkill:

Är grafiken från 2002 lr?
Det ser så ut iaf. Detta kommer jag undvika av ren princip.

En golfapplåd utdelad för denna heroism och principfasthet.


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Usch köpte det i onsdags och igår kväll var det redan crackat av pirater :(!

Vad fan ska jag med DRM kopieringsskyddet nu till då? ......och på Ubisoft forumet svarar de inte på frågor:( USCH jävla byk.

Dock så är spelet faktiskt kul. Men för hel**** Ubisoft måste släppa en patch som tar bort skyddet.


signatur
1
Skriv svar