Test Drive Unlimited 2 presenterat

Robot
Medlem
Test Drive Unlimited 2 presenterat

Trevligt, gillade ettan


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Fan vad jag har längtat efter en tvåa! Kommer bli roligt när det kommer lite mer information.

Medlem

Coolt, hoppas det kommer till PC samtidigt nu istället för senare.

Medlem

Happ, var inte snabb nog att tipsa om detta.

Iaf så är denna nyhet ruggigt underbar. TDU är ett av de bättre bilspel som någonsin gjorts trots en hel del skavanker.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Medlem

Kan ju bara hoppas det blir bättre än det kontrollmässigt ospelbara härke som ettan var. (och nej, det e inte mig det e fel på, jag kör Forza 3 med kontroll, alla assists AV och manuell växel, det funkar prima)

Hur mycket man än tveakade kontrollen så gick det inte få till en vettig styrning, antingen kunde man ställa så det svängde ok vid hög fart, vilket ledde till att det knappt gick o svänga då man körde inne i stan.

Eller så kunde man ställa så det gick ok att styra vid sakta fart och om man körde fort o svängde så flög man av vägen istället.

Nej, fixar dom det så kanske det kan bli nått o ha.
Och så skulle det inte skada att piffa upp miljön lite, visst det var förhållandevis fina miljöer, men dom kändes stendöda.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Trevlig, lär införskaffas.
Förhoppningsvis så känns bilarna lite mer kontrollerbara, att vara luftburen halva tiden pga ojämnheterna i vägbanan, var kanske en utmaning men kul var det inte.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Åhh , najs detta lär man ju skaffa till ps3 lätt

Medlem

Va, inget tipstack! Xd
Ontopic:
Bara fysiken och vägen är bättre så.

Edit:
360 PS3.. "and Windows PC coming Fall 2010. "


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Ettan va underbart, blir helt klart ett köp när tvåan kommer.

Medlem
Medlem

Najs, dax att spara till en g27 ratt då kanske.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

KoP
Medlem

Jaaaa! Spelat TDU som en tok när det begav sig (i hardcore mode läge för bättre känsla såklart). Trevligt med skademodeller, vädereffekter och dygnscykel. *längtar*

Medlem

OMG! OMG! OMG!! Best news ever!! Älskar TDU! Lirar det fortfarande online med flera polare. Absolut ett top-3-bilspel för min del!

Zymac: Hoppa i havet, tack. Kontrollerna är ju något av det bästa!

Inaktiv
Skrivet av Hammer:

Trevlig, lär införskaffas.
Förhoppningsvis så känns bilarna lite mer kontrollerbara, att vara luftburen halva tiden pga ojämnheterna i vägbanan, var kanske en utmaning men kul var det inte.

Älskade just detta, förutom i hardcore när man kör på det stora backarna. Flög ju fan till månen med koenigsegg. Fast det kanske är realistiskt, man kör ju ändå 350kmh+ så vem vet hur långt man flyger då >_<

Hardcore > arcade

Medlem
Skrivet av Xstioph:

OMG! OMG! OMG!! Best news ever!! Älskar TDU! Lirar det fortfarande online med flera polare. Absolut ett top-3-bilspel för min del!

Zymac: Hoppa i havet, tack. Kontrollerna är ju något av det bästa!

På PC kom det en patch som fixade kontrollen, jag lirade på Xbox360

På Xbox var det iaf ospelbart, kanske det kommit en patch efter att jag lämnade tebaks skiten? (dock hade det nog varit ute närmare ett år då jag införskaffade det)

Skrivet av Luminal:

Älskade just detta, förutom i hardcore när man kör på det stora backarna. Flög ju fan till månen med koenigsegg. Fast det kanske är realistiskt, man kör ju ändå 350kmh+ så vem vet hur långt man flyger då >_<

Hardcore > arcade

Nej det är inte ett dugg realistiskt, anledningen till att man flög hitan o ditan över varenda backkrön och bottnade ur i början av uppförsbackar är att det är för låg upplösning på vägens collisionmesh, den blir för "kantig" mao.
Så istället för att ett backkrön är mjukt och följsamt som i verkligheten blir det som ett hopp.

Men visst om du blåser över ett backkrön i 350 så skulle du säkert krasha IRL också, dock inte för att du launchas som från en ramp utan för att du tappar downforce på toppen av kullen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Blazter:

Trevligt, gillade ettan

Kan bara hålla med dig:up:

Avstängd
Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

(entusiastisk)
ettan va det bästa bilspelet jag någonsin spelt, gillar inte trackracers...

Medlem

laddade man ner uppdateringen så blev ju känslan lite "verkligare" men jag spale det inte för körkänslan utan för att det är ett roligt koncept med en hel ö att köra på utan laddningstider. friheten gör spelet.


signatur

Mikael Karlsson

Medlem

Najs detta lär testas när det släpps. Hoppas bara de polerat det som var dåligt med ettan, så som tidigare nämts vägens ojämnhet i backar samt den generella buggigheten. Vore najs om musstyrning implementerades ála LFS.

Medlem

Ett givet köp....Köpte 1:an för några månader sedan för 59kr...

1
Skriv svar