Battlefield: Bad Company 2

Robot
Battlefield: Bad Company 2

Hemliga organisationer, elaka ryssar och hot om massförstörelsevapen. Ett vanligt dagsverke för gänget i Bad Company men deras andra uppdrag är allt annat än allehanda, vi berättar varför.

#electronic-arts, #dice, #battlefield-bad-company-2, #battlefield-bad-company


Inaktiv
Battlefield: Bad Company 2 - recensionen

Det klart bästa med Bad Company 2 är ljudet! Aldrig hört något så bra i ett fpsspel innan.

Medlem

Blir nog ballt detta, hardcore blir det för egen del!

Medlem

Hoppas att miljöombytena är bättre än i MW2. Jag tycker inte att det är ett bra spel för att varje bana utspelar sig i olika miljöer, jag vill känna att jag tar mig någonstans inte bara kastas in i en ny miljö med någon billig story. Ibland märks det lite allt för tydligt att utvecklarna vill visa vad sin grafikmotor kan, ett bra exempel är Unreal 2. Helt ok spel men mer en teknikdemo, dock hade det världens bästa mp nämligen XMP!


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Mera jungel och mera urban vore sjukt coolt! bra spel längtar tills imorn!

Medlem

Längtar tills imorgon! Det var ett tag sen man hängde med Sarge, Haggard och Sweetwater

Medlem

Står inget om den briljanta humorn från BC1 är kvar. Såg att någon i chatten med Patrick skrev att den mer eller mindre saknades.

Anyway, spelet verkar riktigt bra på de flesta punkterna och betan var riktigt suverän och nu sitter man på ett DX11 system så detta spel känns nästan som ett måste.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Jo spelet är jävligt najs har det redan
Multiplayer banorna är goa.

Medlem

Gillade inte ettan överhuvudtaget så jag gillar knappast tvåan heller...


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Något kort? Tog 6 timmar nonstop för mig, MW tog max 5 timmar

MW2 Recension: "Kampanjen kunde varit längre"
BC2 Recension: "Något kort"

Var ju längre än MW2, så då borde det inte få "något kort" imo

Båda spelen är ju korta...

Medlem

Efter mina "recensioner" av MP demot och betan skulle jag högst ge den en 4a. BC2 är underbart men kommer aldrig slå BC1.

Medlem
Skrivet av Elmoth:

Gillade inte ettan överhuvudtaget så jag gillar knappast tvåan heller...

Gillade ej ettan mycket heller, körde inte ens igenom hela.
Jag har dock lirat igenom 2an, och kan säga att det var inget särskilt alls. Kort och för linjärt än vad battlefield-serien borde erbjuda. Hard är för lätt, de ställen där det verkligen känns som hard känns det snarare för svårt (tänker på några strider där man måste skjuta ner MIG-helikoptrar med enbart en AT-kit/hemskt störande styrda stationary AT's.)
Storyn var heller inget särskilt, blev aldrig riktigt meddragen av den, spelade bara igenom och längtade till multiplayern.

2.5/5 från mig.

Håll er till multiplayer only dice!

P.S Skulle vara underbart om modsupport kom, endast möjligheten för ett Project Reality i denna motorn är salivframkallande, även om det troligtvis inte ens är möjligt.

Medlem

Kort men riktigt bra SP.

Medlem
Medlem

Såg fel och tittade på läsarnas betyg.

Medlem

ååå varför läste jag nu längtar jag bara mer.

Medlem
Skrivet av Cane:

Jadu precis som man inte visste att spelet fick 5/5 innan man klickade på länken. Och det enda negativa var att spelet var för kort? Jo tack...

Vart ser du betyget?


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av JackeShan:

Det klart bästa med Bad Company 2 är ljudet! Aldrig hört något så bra i ett fpsspel innan.

Ja ljudet är vansinnigt bra. Låter som i verkligheten.

Nej det låter absolut inte som i verkligheten, vapenljuden är riktigt hollywood. Betyder det att jag inte gillar ljuden? Självklart inte, asbra ljud riktig hollywood stämning men dom är fan inte realistiska.. Vill man ha realistiska ljud ska man köra ACE 2 modden till arma2.

Medlem

Nice som fan. Garanterat köp.

Medlem

Fick nästan köpa det på elgiganten, surt att bruden såg till slut att det släpps imorrn.....
Hon skulle just slå in priset och höll spelen i handen..... faaan

Medlem

http://www.gametrailers.com/video/review-hd-battlefield-bad/6...

9,1/10

Story 7,0
Design 9,1
Gameplay 9,2
Presentation 9,5


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv
Skrivet av Elmoth:

Gillade inte ettan överhuvudtaget så jag gillar knappast tvåan heller...

'

Jag gillade inte ettan heller, inte ens multiplayern. Men när jag testade BETAN av BC2 så känns det som DICE har skärpt sig rejält. BC1 multiplayer kunde knappt mäta sig med Modern Warfare 2, men BC2 multiplayern är flera gånger bättre än MW2. Ett exempel är att jag känner aldrig samma frihet (i MW2) om man spelar tex Sniper än BC2. Man kan aldrig bara gå någon stans och gömma sig sedan vänta på fieden och skjuta dom i MW2, det kan man göra i BC2 . Kolla på http://www.youtube.com/watch?v=sYyt-puk9a4 så förstår du vad jag menar. Att spela MW2s banor känns som en lite snyggare och mer upptaderad version av CS. Små, instängda banor.

Ta mitt råd, och ge Battlefield Bad Company 2 en chans!

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Något kort? Tog 6 timmar nonstop för mig, MW tog max 5 timmar

MW2 Recension: "Kampanjen kunde varit längre"
BC2 Recension: "Något kort"

Var ju längre än MW2, så då borde det inte få "något kort" imo

You my friend makes no sense!


signatur

Have a good time!

Medlem

Det är tamefan helt sjukt! Jag vann ett ex!

Medlem

The invasion of the pirates!

Jag kommer inte hoppa i taket innan jag får läsa om multiplayer. Det är därför man spelar Battlefield-serien, och de har ju varit en stadig resa neråt sen Battlefield 1942-eran.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Längtar som fan!

Medlem
Skrivet av Silvarn:

Båda spelen är ju korta...

Nämn något FPS som INTE är kort.

Medlem

Jag skulle vilja ha en multiplayer PC och inte konsol recension. Även om detta var intressant läsning!


signatur
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Något kort? Tog 6 timmar nonstop för mig, MW tog max 5 timmar

MW2 Recension: "Kampanjen kunde varit längre"
BC2 Recension: "Något kort"

Var ju längre än MW2, så då borde det inte få "något kort" imo

Battlefield är ju inte direkt något SP spel men 6 timmar är ju direkt löjligt i min bok. Du anser alltså att 6 timmar är mer än nog?

Ska nog köpa det här men hoppas det är bra MP.

Skriv svar