Battlefield: Bad Company 2

Medlem
Skrivet av Safftad:
Skrivet av karbon:

Någon som vet om det färdiga spelet kmr flyta på bättre än i betan?, stadigare fps dvs. Har ett GF 9600 GT flöt inte alls på bra i betan enligt mig.

Det är nästan viktigare att ha en quad cpu, för jag antar att du kör en dual med det grafikkortet?

Nepp, har AMD Phenom 9950- quad core prossecor

Medlem

Wow vilket ljud...! Har bara 2.1 men shit vad man rycks med i spelet pga ljudet.

Medlem

Vore ju oväntat om spelet fått nåt annat än 5. Så mycket reklam, intervjuer m.m. som DICE haft med FZ, så vore det förvånande om det inte fått 5/5.

Medlem

5*! Älskar det! Lääängtar tills jag skall hämta det imorrn!

Redaktör

Vi har inte satt betyg än. Betyget i slutet av recensionen är snittbetyget hos de läsare som betygsatt spelet i sina spelsamlingar. Vi kommer komplettera denna recension med en multiplayerrecension senare i veckan, och först då sätter vi betyg.

Och Håkan: reklam, tävlingar och annat har aldrig haft och kommer aldrig ha någon som helst inverkan på vad vi skriver i våra recensioner och vilka betyg vi sätter.


signatur
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Något kort? Tog 6 timmar nonstop för mig, MW tog max 5 timmar

MW2 Recension: "Kampanjen kunde varit längre"
BC2 Recension: "Något kort"

Var ju längre än MW2, så då borde det inte få "något kort" imo

BC2 är jätte mycket kortare än MW2..
Lite för kort men MP kommer ju vara underbart, (får spelet imorgon)

Medlem

Kul med fullt betyg då GR gav tummen ner för Kampanjen

Jag som får rätt ont i fingrarna när jag spelar TB+mus tycker det är synd att det inte finns stöd för Xbox 360 kontroll. I multiplayer funkar det inte men i spels kampanjer brukar det gå rätt hyfsat att spela med kontroll.


signatur

Det var detta...

Inaktiv

5/5 verkar lite överdrivet, spelat igen kampanjen och spelet MP-demo. Det är ett fint spel, men behöver sex månader till för finputsning, på tok för mycket buggar och skit i single player.

Men det är ett fint spel. Det är värt 3,5 eller 4 av 5.

Edit: Ser nu att de inte hade satt betyg än, bra! Hade tappat respekt för FZ ifall de gav 5/5.

Medlem

Tyvärr är spelet löjligt orealistiskt. Bara första scenen med gummibåten, stänger av motorn 2 meter från soldaterna och de märker inget. Eller skjutfest på ena sidan kullen och på andra sidan strosar nya soldater runt och har inte hört ett ljud.

Eller återigen första banan, går från natt till mitt på dagen på 2 min, spännande.

Medlem

Till er som "skryter" om att att ni spelat igenom spelet trots att det inte släppts än. Antingen så jobbar ni för nån typ av media. Eller så har ni laddat ner spelet olagligt. Om det är det senare som gäller så tycker jag ni kan hoppa över att dela era åsikter här. Tack på förhand!

Medlem

Ödets ironi?
Fick mitt ex tidigare idag. Hann spela ca 1h, sedan skulle jag ta hand om disken, och därefter fortsätta lira.
Står i köket med diskborsten i handen och hör att spotify stannar. Märker att datorn hängt sig helt. Provar att starta om, inget händer. Bryter strömmen, kollar att alla delar sitter som de ska, startar igen. No luck, slutsats; burkfan är död, får inte ens POST >_<

Inaktiv

fick mitt imorse och kan bara säga att detta käkar Modern warfare 2 till frukost, allt är bra, banorna är sjukt stora, ljudet,grafiken ALLT verkligen, toppbetyg från mej iaf

Medlem
Skrivet av Lalle:

Ödets ironi?
Fick mitt ex tidigare idag. Hann spela ca 1h, sedan skulle jag ta hand om disken, och därefter fortsätta lira.
Står i köket med diskborsten i handen och hör att spotify stannar. Märker att datorn hängt sig helt. Provar att starta om, inget händer. Bryter strömmen, kollar att alla delar sitter som de ska, startar igen. No luck, slutsats; burkfan är död, får inte ens POST >_<

Aj du, lider med dig =(

Medlem
Skrivet av Lalle:

Ödets ironi?
Fick mitt ex tidigare idag. Hann spela ca 1h, sedan skulle jag ta hand om disken, och därefter fortsätta lira.
Står i köket med diskborsten i handen och hör att spotify stannar. Märker att datorn hängt sig helt. Provar att starta om, inget händer. Bryter strömmen, kollar att alla delar sitter som de ska, startar igen. No luck, slutsats; burkfan är död, får inte ens POST >_<

Lider med dig! Kolla sladdarna! Lycka till!

Medlem
Skrivet av Lalle:

Ödets ironi?
Fick mitt ex tidigare idag. Hann spela ca 1h, sedan skulle jag ta hand om disken, och därefter fortsätta lira.
Står i köket med diskborsten i handen och hör att spotify stannar. Märker att datorn hängt sig helt. Provar att starta om, inget händer. Bryter strömmen, kollar att alla delar sitter som de ska, startar igen. No luck, slutsats; burkfan är död, får inte ens POST >_<

Enjoy Davy Jones locker!

Medlem
Skrivet av Lalle:

Ödets ironi?
Fick mitt ex tidigare idag. Hann spela ca 1h, sedan skulle jag ta hand om disken, och därefter fortsätta lira.
Står i köket med diskborsten i handen och hör att spotify stannar. Märker att datorn hängt sig helt. Provar att starta om, inget händer. Bryter strömmen, kollar att alla delar sitter som de ska, startar igen. No luck, slutsats; burkfan är död, får inte ens POST >_<

Börja med att testa en annan nätdel för att se om det är den som lagt av


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem
Skrivet av red_laces:
Skrivet av neocon:
Skrivet av JackeShan:

Det klart bästa med Bad Company 2 är ljudet! Aldrig hört något så bra i ett fpsspel innan.

Ja ljudet är vansinnigt bra. Låter som i verkligheten.

Nej det låter absolut inte som i verkligheten, vapenljuden är riktigt hollywood. Betyder det att jag inte gillar ljuden? Självklart inte, asbra ljud riktig hollywood stämning men dom är fan inte realistiska.. Vill man ha realistiska ljud ska man köra ACE 2 modden till arma2.

Som jag fattar det har du aldrig hört ett skott avlossas i verkligheten, bfbc2 = bästa vapen ljuden jag har hört, som i mw2 bupbupbup man liksom bara wtf?

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Till er som "skryter" om att att ni spelat igenom spelet trots att det inte släppts än. Antingen så jobbar ni för nån typ av media. Eller så har ni laddat ner spelet olagligt. Om det är det senare som gäller så tycker jag ni kan hoppa över att dela era åsikter här. Tack på förhand!

Äh... CDON, Game och andra återförsäljare skickade ut sina exemplar till brevlådan idag, ifall du vill veta.

Medlem
Skrivet av karbon:
Skrivet av Safftad:
Skrivet av karbon:

Någon som vet om det färdiga spelet kmr flyta på bättre än i betan?, stadigare fps dvs. Har ett GF 9600 GT flöt inte alls på bra i betan enligt mig.

Det är nästan viktigare att ha en quad cpu, för jag antar att du kör en dual med det grafikkortet?

Nepp, har AMD Phenom 9950- quad core prossecor

har kört igenom spelet har Geforce 9600gt, och dual core processor 4 i ram, kunde kör på lägsta då laggade det bara i filmsnuttarna och när det hände mycket på skärmen, bra kampanj!

Medlem

Skönt att få uppdatera sitt bf2 mot en värdig uppföljare, tack Dice.

Kan ju bara kommentera på multiplayern, och den tyckte jag var löjligt dålig jämfört med gamla Battlefield 2. Önskar verkligen att DICE skulle fokusera på att utveckla i de gamla spelens anda istället för att försöka tävla med Modern Warfare 2.

Medlem

F5 F5 F5 F5 F5

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Silvarn:

Båda spelen är ju korta...

Nämn något FPS som INTE är kort.

Deus Ex?:P


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Skönt att höra!

Medlem
Skrivet av JackeShan:

Det klart bästa med Bad Company 2 är ljudet! Aldrig hört något så bra i ett fpsspel innan.

Håller med! var det första jag tänkte på när jag testade det, vilket sjukt realistiskt och gött ljud det är! Sen gör ju inte variationen på banorna, effekterna och grafiken det sämre precis

Medlem

BC2 är oerhört repitativt, och det är tydligen inte någon som regerar på att det är vääldligt likt MW2.

personligen tycker jag både grafiken samt spelet i sig är bättre på MW2, det är mer genomtänkt, har man spelat BC1, så är BC2 ingen direkt nyhet mer än att man jämna byggnader med Pskottet.

MW2 överlever på både SP samt extrauppdragen där an kan hålla på i timmar för att klara samt hitta allting som finns i spelet.

BC2 har 13 banor och ett knippe vapen, tog mig exakt 5 tim att dra igenom det på normal svårighet.

Om BC2 får 5 stjärnor så skall MW2 ha 7

Det är helt klart mitt favoritspel hitentills

BC2 har en otroligt kort SP kampanj, kan tänka mig att det finns folk som lirar igenom det på 3,5 timme.

MP är väl huvudpunkten med det här spelet, MW2 klarar man sig bra med SP och Spec ops, mp är ingen [nörd]vändighet att spela.

Nu återstår att se om MOH blir något att prata om eller ett enda stort efterapande på de två största fps spelen under 2009-10


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

jaha ja... helt ospelbart på samtliga grafikinställningar, laggar lika mycket på Med som det gör på Low, inte vågat testa High....
Dags att uppgradera min Dual Core E2160@2.88 ? tips någon?
4GB ram och 8800GTS 512

Medlem
Skrivet av 7an:

BC2 är oerhört repitativt, och det är tydligen inte någon som regerar på att det är vääldligt likt MW2.

personligen tycker jag både grafiken samt spelet i sig är bättre på MW2, det är mer genomtänkt, har man spelat BC1, så är BC2 ingen direkt nyhet mer än att man jämna byggnader med Pskottet.

MW2 överlever på både SP samt extrauppdragen där an kan hålla på i timmar för att klara samt hitta allting som finns i spelet.

BC2 har 13 banor och ett knippe vapen, tog mig exakt 5 tim att dra igenom det på normal svårighet.

Om BC2 får 5 stjärnor så skall MW2 ha 7

Det är helt klart mitt favoritspel hitentills

BC2 har en otroligt kort SP kampanj, kan tänka mig att det finns folk som lirar igenom det på 3,5 timme.

MP är väl huvudpunkten med det här spelet, MW2 klarar man sig bra med SP och Spec ops, mp är ingen [nörd]vändighet att spela.

Nu återstår att se om MOH blir något att prata om eller ett enda stort efterapande på de två största fps spelen under 2009-10

Jo, det är väll rätt många som sagt att bc2 är likt mw2 vad jag hört.. Med den skillnaden att bc2 är så sjukt mycket bättre och mer revolutionerande, med bl.a ljudet, dx11, förstörbara miljöer osv. Sp kanske är bättre i mw2, men jag köper inte bc2 för sp utan mp, där det totalt äger upp mw2.. Bara det att det finns dedikerade servrar och en pc version och inte en kass konsol port gör det mycket bättre.

Medlem

Är väldigt besviken på MP

Snajpa i detta spel var ju ingen höjdare direkt.

Sköt en snubbe i nacken som sen vänder sig om och har ihjäl mig med en grenade launcher.

*face palm*

Och eftersom snajper är det enda man är bra på i FPS spel så blev man ju inte gladare direkt efter att ha spelat MP i 3 timmar...

:down::down::down::down:

Inaktiv

Sinnessjukt läckert spel, dock bara kört singleplayer nån timme nu efter releasen på Steam. Beta multiplayer kräktes jag på i vintermiljö, hehe. Som tidigare nämndes, ljudet är något av det bästa jag har hört i ett spel!

Skriv svar