Call of Duty byter inriktning

Medlem

Dö activison, dö -.-
Hoppas bara jag får se MW3 gjort av IW :'(. Visst även om det är mycket fel på MW2 MP så tycker jag som med alla CoD spel, att SP har varit fantasisk! Vill bara att IW avslutar sin trilogi, och kanske, bara kanske kan återfå sitt goda rykte genom att rädda MP delen så alla blir nöjda. Efter MW3 kan man nog gott lägga ner CoD serien för gott men kanske göra en helt ny franchise? Hoppas även att IW kan slita sig loss från Activison eftersom dom nu på senare tid har fått sig själva framstå som djävulen själv. (En ide: IW göra SP å t.ex Treyarch MP?) Då jag tycker IW alltid varit överlägsen när det gäller SP:n

Vill bara tillägga att själv älskade jag MW2 Mp:n, visst man kan bli lite irriterad över lite överdriven lagg ibland och när man söker efter en match. Men när man väl kommer in är det nästintill en gudomlig upplevelse att köra. Döda mig inte för det här alla MW2 hatare!

EDIT: Bör tillägga att jag kör/pratar om PC versionen

Inaktiv

Sluta klaga på modern warfare 2 vad fan,
Cod4 ägde sönder och MW2 var i stort sett lika bra !
Allt förutom mp mapsen..

Medlem
Skrivet av Boomer:

Någon som kommer ihåg när Call of Duty var bra?

cod:mw, cod:waw, bästa cod spelen:)och då var deom spelvänliga också


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Javas:

Så länge dom skrotar IWnet så är jag nöjd

Hela meningen med IWnet är att de kan porta från konsol till PC med mer eller mindre inget arbete alls.

De kommer troligtvis aldrig släppa IWnet. Det enda communitiet har visat är att de skiter fullständigt i hur jävla kasst multiplayersystemet är.

Och ni som hoppas på dedikerade servrar, nej, dom kommer inte hända. Det skulle också gå emot hela syftet med att göra IWnet.

Medlem

CoD 1 var okej, sen har det gått utför..


signatur

Meep!

Medlem

Gnäll inte på IW. Det är förmodligen inte deras fel att det saknas till exempel dedikerade servrar och andra missar i MP. Det är förmodligen Activision som stressat IW så att det skulle komma ut i tid. Det ledde förmodligen till att de inte hann testa pelet fullt ut. Eller har activision haft det som någon märklig policy att plocka bort dedikerade servrar inte IW.

Medlem

*Drömmer tillbaka till Cod UO och Cod 2*

Det var härliga tider, jag ska banne mig ta och lira lite Cod2 online nu!

Medlem
Skrivet av Evilgeten:

Gnäll inte på IW. Det är förmodligen inte deras fel att det saknas till exempel dedikerade servrar och andra missar i MP. Det är förmodligen Activision som stressat IW så att det skulle komma ut i tid. Det ledde förmodligen till att de inte hann testa pelet fullt ut. Eller har activision haft det som någon märklig policy att plocka bort dedikerade servrar inte IW.

Håller med, för mig känns det som Activision är boven i dramat

Medlem

Var är det för fel på MW2 exakt? Jag tycker det är ett roligt spel. Visst, dedicated servers och några andra saker finns inte, men i slutändan är det gameplay som gäller, och personligen så tycker jag att spelet är jäkligt skoj.

Medlem

Call of Duty och United Offensive var underbara
Call of Duty 2 var minst lika underbart
Call of Duty 3 vet jag inte då det endast kom till konsoll
Call of Duty 4: Modern Warfare var bättre än ettan och tvåan
Call of Duty 5: World at War är helt okej, gillade dock de två första lite bättre, speciellt i multiplayer
Call of Duty (6): Modern Warfare 2 är helt klart bästa i multiplayer hittills, singelplayern är även det helt underbart.

Förstår inte varför människor klagar på denna spelserie som fortsätter att leverera högklassik action.

Medlem

blir inga mer Cod spel för mig inte. Spelar FPS spel på datorn, och MW2's multiplayer har ju miljontals fusk, as tråkigt. Om det hade funnits dedikerade servrar så hade jag nog tyckt om det mer.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

[quote=XaaR]

Skrivet av Javas:

Och ni som hoppas på dedikerade servrar, nej, dom kommer inte hända. Det skulle också gå emot hela syftet med att göra IWnet.

Officiella servrar kommer inte nej, men homebrew/hackade servrar kommer. Bara hålla koll på http://teknogods.com/ . De håller på med servrar, och de har filmer på youtube där de har en server med maxplayer 127.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Vore gött med ett CoD som utspelar sig i antingen Quake-universumet eller Tiberian Sun. Nåt av dem.


signatur

Säkerställ utvecklingen av Interstellar Marines! Pre-order!

Inaktiv

"Call of Duty-spel kan komma att beläggas med månadsavgift i stil med MMO-titlar"

Sorgligt

Medlem

MW2 var fan ingen fail spelmässigt, däremot är matchmaking systemet fucked up...

Medlem
Skrivet av Boomer:

Någon som kommer ihåg när Call of Duty var bra?

Call of Duty United Offensive var bra, sen gick det utför!


signatur

Hur f*n kan man ge Operation Flashpoint: Dragon Rising betyget "Mästerligt" och "Fulländat"??????

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Boomer:

Någon som kommer ihåg när Call of Duty var bra?

Pre 2005 var allt eller det mesta ganska bra innan den nya konsol eran. Cod1, United Offensive och även det första Cod som kom till konsol var (cod2) var jävligt bra och stabila PC spel.

Det är lite sorgligt som PC gamer att se vart allt tar vägen, precis som med BF... 1942, BF2 == GULD.

Tycker att BF:BC2 ser lovande ut och de släpps ju till PC med ett förbättrat gränssnitt sedan BF2!
Gameplay-förändringar etc. är ju att vänta med ny motor och allt. Ljudet! Unlocks och väldigt modifierbara kits. Dedikerade servrar. Ja, kanske inte var så mycket. Men jag väntar lyriskt på omdömen och recensioner.

Fast jag hurrar inte än pga att BF2 var bedrövligt att lira när jag hoppade in på en server för en månad sen.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Varför fan fortsätter dom att släppa spel som heter Call of Duty när det inte bör göra det, Call of duty = Cod 1, Cod 2, Cod 3 och Cod 4 räckte för fan, ww1, ww2, ww2 igen?, och nutid.

Varför fan ska dom fortsätta att mjölka sönder namnet bara, det blir ju världens rörigaste skitsmet om dom fortsätter så här... Snart släpps det väl Call of Duty 11: The Starcraft wannabe rts game.

AW8
Medlem
Skrivet av Lingon:

Varför är alla på FZ så anti när det kommer till MW2? Grämer ni er fortfarande att det inte finns några dedikerade servrar?

Spelar man MW2 till Xbox så är det minst lika bra som MW1 och i många fall bättre, i alla aspekter. Speciellt multiplayer, och då har jag klockat in över hundra timmar i båda spelens multiplayer.

Så du menar att PC spelare inte ska bli arga, för att det funkar bra på Xbox?


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv
Skrivet av Morganrone93:

Varför fan fortsätter dom att släppa spel som heter Call of Duty när det inte bör göra det, Call of duty = Cod 1, Cod 2, Cod 3 och Cod 4 räckte för fan, ww1, ww2, ww2 igen?, och nutid.

Har väl inte varit ett enda CoD spel med WW1?

Medlem
Skrivet av Boomer:

Någon som kommer ihåg när Call of Duty var bra?

Aaa, Cod 2 va grejjor.:up:


signatur

B lup

Medlem

Call of Duty 1 och speciellt United Offensive var väldigt bra. 2'an fastnade jag aldrig för riktigt, och sedan har det bara varit BF. Kanske för att jag älskar fordon.

Vet inte om den där rambo stylen blev gammal eller något. Fast jag tror inte det. Gillade MOHAA (det första MOH) starkt också, tror dem tidigare titlarna hade mer genomarbetat innehåll.

Dem senare titlarna var det bara pangpangpangpangpang vidare vidare vidare...

Medlem

Bara dom avslutar detta kapitel först!

Vladimir Makarov lever fortfarande och jag skulle gärna vilja se mer "episka" spelsekvenser och mer inlevelse som det var i MW2.

Sen kanske att Soap MacTavish dör eller Cpt. Price. Det vore ett väldigt bra slut på detta kapitel.

Sen kan dom stänga ner hela Infinity Ward och ge allting till Treyarch.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Ny genre? Strategispel kanske...

Har ingenting emot att det kommer nya spel till denna serie, älskar den

Skulle också vara roligt att ha ett COD MMO. Ett MMO som jag verkligen skulle se fram emot.

Borde tillägga att MW2 var okej - ettan var bättre men det är inget större fel på tvåan.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Är jag den enda som vill ha ett Cod i WW1 miljö?


signatur

Infanteri-kolonister i led!

Medlem

Ser ut som om IW inte fick royalties på MW2 och hade haft möten med "rivaler" till Activision. Om man skall tro på rykten förstås.

http://gameinformer.com/b/news/archive/2010/03/01/news-what-s...

Inaktiv

Cod 4 och mw2 var riktigt bra singleplayer, multi var ett skämt sämre än CS t.om.

5an world at war gick att spela 1 gång.

500 är för dyrt för så många timmar räcker dom inte, visserligen kan man spela om dom men man kan även titta på en dvd film flera ggr också som man köpt för 99 kr.

Medlem

"Det sägs emellertid ingenting om de tidigare antydningarna om att framtida Call of Duty-spel kan komma att beläggas med månadsavgift i stil med MMO-titlar."

Skulle aldrig betala för en månadsavgift för ett FPS-Spel !!! Hur långt skall dem gå egntligen? Det enda företagen tänker på idag är pengar!!! Speciellt Activision!!!

Medlem

MW1 var grymt bra, fin story och fint gamplay. Tvåan var för mig en ren besvikelse, rörig story och otroligt usel vapenhantering. Spelade mig igenom hela spelet med en tung kulspruta, gick utmärkt att köra "pray 'n' spray" eller snipra folk några hundra meter bort med den, var målgruppen p12-or med autoaim-behov eller?!
Ne, ett modern warfare 3 som var mer som ettan hade varit grymt, men nu lär det väl aldrig ske. CoD mmofps, tvivlar på den idén, mmofps måste vara gratis men med iteam-store för att vara värt (som warrock, riktigt kul btw).

Medlem
Skrivet av Boomer:

Någon som kommer ihåg när Call of Duty var bra?

COD 5 WAW är det klart bästa enligt mig, men det spelet är inte gjort av Infinity Ward heller. Hatar Infinity Ward


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

12
Skriv svar