Se CryEngine 3 i aktion

Robot
Inaktiv
Se CryEngine 3 i aktion

Not Found

The requested URL /filmer/20100302/cryengine-3-tech-demo/ was not found on this server.


signatur

War never changes.

Medlem

Såg inte så otroligt mycket skillnad om jag ska vara ärlig.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Såg inte så otroligt mycket skillnad om jag ska vara ärlig.

Det är ju definitivt en skillnad, men fråga är om det är värt prestandan man lär förlora?
Sedan hoppas jag att dom skiter i att göra ett Crysis 2 och istället bara säljer motorn. Dom kan göra en rätt vacker motor men inte fan kan dom göra spel.

Medlem

Varför så låg upplösning och utan MSAA? :/

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Såg inte så otroligt mycket skillnad om jag ska vara ärlig.

Nej, det kan vara svårt att se. Man måste veta vad man skall titta efter. Global Illumination handlar om hur ljus reflekteras på alla ytor (inte bara blanka) och sprider sig i en scen. Effekten är oftast subtil, men skapar mer realistisk grafik eftersom det bättre simulerar hur det ser ut i verkligheten.

Jag tyckte nog att det var mest imponerande (och synligast) i den dimmiga scenen.

Medlem

Är inte denna film väldigt gammal? Känner igen klippen.

Medlem

Önskar bara att något vettigt spel kunde skapas med denna teknologin, men det blir väl bara det gamla vanliga FPS skjutarna som vanligt

Medlem

Tråkdemonstration, lågupplöst dessutom..

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Det är ju definitivt en skillnad, men fråga är om det är värt prestandan man lär förlora?

CE 3 ska vara mycket bättre optimerat och snällare mot hårdvaran än CE 2.

Skrivet av Wassblad:

Är inte denna film väldigt gammal? Känner igen klippen.

De har använt samma omgivning i de äldre demonstrationerna så det är nog det du känner igen.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Inaktiv

Tycker inte det där såg nämnvärt imponerande ut... Men tycker inte ny "ball" grafik är så viktigt, den som redan finns idag räcker gott o väl.

Medlem

"Demonstrationen körs på pc. Motorn kommer även driva spel på Xbox 360 och Playstation 3, och hur de kommer se ut återstår att se."

Åh fy fan.

Medlem
Skrivet av robineng:

Tycker inte det där såg nämnvärt imponerande ut... Men tycker inte ny "ball" grafik är så viktigt, den som redan finns idag räcker gott o väl.

Jo håller delvist med, fast egentligen tycker jag att quake engine var bra nog, varför utveckla? :/


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Varför så låg upplösning och utan MSAA? :/

Exakt, går ju inte att visa upp framtidens graffe med dåtidens upplösning heller!

Medlem

Ser väl helt ok ut. Några av scenerna kändes lite onaturliga, dock. Dom färgade draperierna reflekterade lite väl mycket färgat ljus på ett par ställen. Skulle vilja se detta i högre upplösning.


signatur
Medlem

De flesta av er som säger att "buuh inget nytt bluäää det har inget Anti Alias" har ingen aning om vad ni pratar om.
Det filmen gör är att visa nya tekniker för att beräkna hur ljus sprider sig under olika omständigheter, inte visa hög upplösning och supadupaantialias.

Denna Techdemo riktar sig INTE TILL SPELKÖPARE utan till grafiker och folk inom spelindustrin som faktiskt vet vad som görs/sker i filmen.

-med det sagt, REALTIDS global illumination av den där kvalitén e jävligt imponerande.

huruvida filmen är ny eller ej, det mesta har jag sett i klippen från GDC '09 så helt ny är den inte.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Gortie:

Ser väl helt ok ut. Några av scenerna kändes lite onaturliga, dock. Dom färgade draperierna reflekterade lite väl mycket färgat ljus på ett par ställen. Skulle vilja se detta i högre upplösning.

HD Länk

Smått & Gott

Mer om Cascaded Light Propagation Volumes for Real Time Indirect Illumination


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Det stod "propagaion" i början på videon

Medlem

Tråkig skit film..

Medlem

Tycks ha sett den här filmen föra året. Missvisande bild på nyheten.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Visst är det snyggt, men hurvida ljuset reflekteras över en gruspartikel kommer inte att göra spelet bättre...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Visst är det snyggt, men hurvida ljuset reflekteras över en gruspartikel kommer inte att göra spelet bättre...

Bättre och bättre. Själv har jag ju nästan lurats att köpa flera spel bara för man dregglat över trailers :D. Alltid roligt när tekniken går framåt, snart känns det väl som om man är inne i en 3d film som typ Final Fantasy filmen. Ännu bättre än väl känslan av att få vara inne i Avatar världen Pandora!

Inaktiv

detta kan bli en brutal motor hoppas den kommer ge många spel liv. bästa jag sätt kanske inte med den upplösningen de körde på men fan ny generation, soft shadows är ju sjukt nice.

Medlem

snyggt och intressant men faan så tråkig. någon borde lägga till lite musik, lol

Medlem

Riiktigt grymt

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Varför så låg upplösning och utan MSAA? :/

För att Global Illumination/Final Gather (som det heter i MentalRay) kräver enormt mycket datorkraft.

Ganska tufft att de har börjat implementera Global Illumination i realtid dock även fast man ser att det är lite B när det där stora draperiet förflyttar sig genom salen.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem

Använder inte mass effect CryEngine 3??


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem

ser ut som skit.

Medlem
Skrivet av S467:

Använder inte mass effect CryEngine 3??

nej det är unrealEngine 3


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av S467:

Använder inte mass effect CryEngine 3??

Nej, Mass Effect spelen använder Unreal Engine 3.
version 3 var rätt, resten fel


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

12
Skriv svar