Star Trek Online

Robot
Star Trek Online

Det var bara en tidsfråga innan det skulle ske - att tidernas kanske mest populära sci-fi-serie skulle äntra det massiva onlinespelandets värld. Nu har det hänt och de senaste veckorna har jag spenderat med klingoner, borger och vulcans. Men eftersmaken är en smula bitter.


#world-of-warcraft, #the-lord-of-the-rings-online-shadows-of-angmar, #eve-online, #anarchy-online, #cryptic-studios


Moderator | Testpilot
Testat - Star Trek Online

Tycker synd om star trek som blivit behandlade på detta viset.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hade inte väntat mig mer än en 2:a. Är dock inget spel jag är intresserad av alls, men det kanske är nåt för "trekkies".

Gamespot var inte nådiga i sin kritik, men det kanske tar lite tid innan det blir så perfekt som det kan bli?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Personligen så tycker jag det här förtjänar en svag 2a, det efter att ha prövat spelet fram till level 12. Riktigt sunkspel.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det har potential men hade nog behövts utvecklas mer än ett år till, väääldigt enformigt.

Medlem

Jag tycker det är synd, Cryptic är inte dåliga på att utveckla spel men de verkar inte ha tid/ta sig tid till att slutföra sina spel. De verkar alltid ha potential men faller till korta.

Medlem

Testade spelet i betan och han nå level 15, tyckte det var riktigt kul och långt bättre än vanliga mmorpg då det gick smidigare att jonina med random etc. Dock behövde spelet putsas, och markstriderna sög, tur att man åkte i sitt skepp 90% av tiden
Sen vore det inte dumt med lite handel och upptäcktsresande, alla vill ju inte kriga 24/7

Inaktiv

Vet inte om jag borde skratta eller gråta att dom bara bytt ut dvärg/alv till ett litet rymdskepp istället för att allt är i 1:1 och varje besättningsmedlem (som alla är riktiga personer) har en uppgift på ett skepp, etc är ingen gunner tillgänglig tar A.I över skjutandet.

Medlem

Finns det annat att göra än att strida? Är så trött på alla Star Trek-spel som bara går ut på att skjuta på allt som rör sig. Star Trek bygger på vetenskap och utforskning av rymden, inte krig.

Medlem

Skalan på skeppen är helt fel, det är väl det jag stör mig på mest av allt...

Medlem

Låter riktigt uselt, och hade väl inga förväntningar heller på det man fått reda på innan. Star Trek-serierna handlar ju inte om bara om strider, utan snarare andra konflikter i så fall, och mycket mer om att åka runt i det okända. Att bygga ett MMO på det är en dålig idé från början.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Om man föredrar handel i rymden där man inte behöver kriga så är X3 Terran Conflict ett bra val. Men det är inget MMO om man gillar sånt.

Medlem

Räcker med att höra vad den här snubben tycker om spelet.

Körde betan lite, och tyckte det var precis som champions online blandat med pirates of the burning sea. Skulle dock säga att POTBS fortfarande är roligare än vad det här var.

Cryptic är helt värdelösa på att optimera spel, dessutom. Både Champions och det här kändes hackigt på min dator, som ändå klarar av både Crysis och Arma2.

Måste även motsätta mig recensionen om att rymdstriderna är de roligare av de två. Rymdstriderna kändes så svårnavigerade och otaktiska. Markstriderna var inga höjdare heller, men det fanns ändå något där som kändes okej.

Medlem

Wartex: Finns det en textad version? Hör ju knappt 70% av vad han säger.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

körde Betan, fram till lv11 lr nått sånt.
Jag gillade faktist spelet
skulle gärna lira om jag hade mera tid.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Wartex: Finns det en textad version? Hör ju knappt 70% av vad han säger.

Tror inte det. Första halvan av klippet pratar han dock om WoW.

Medlem

Usch vilket spel, önskar man kunde få pengarna tebax

Medlem

Spelet var små kul på betan men det fanns för lite att göra, det blev också snabbt enformigt enligt mig.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Är trots allt det bästa action-sci-fi-mmo-spelet som finns just nu. Vill man ha handel och sånt får man lira eve, vilket är bra men segt satan.

Medlem

Hur är spelet nu då?

Medlem

jag tycker spelet är bättre nu det finns alltid någonting nytt varje vecka, uppdragen är inte så enformiga som de säger och jag tycker personligen att universumet är roligt att upptäcka levlandet har också blivit snabbare vilket är otroligt skönt Och ärligt talat nu... hur ska man kunna komma på någonting nytt i star trek universumet? -.- med 5 olika serier och över 700 episoder så är det nog liiiiite svårt att komma på någonting nytt...

Medlem
Skrivet av cikibaba:

jag tycker spelet är bättre nu det finns alltid någonting nytt varje vecka, uppdragen är inte så enformiga som de säger och jag tycker personligen att universumet är roligt att upptäcka levlandet har också blivit snabbare vilket är otroligt skönt Och ärligt talat nu... hur ska man kunna komma på någonting nytt i star trek universumet? -.- med 5 olika serier och över 700 episoder så är det nog liiiiite svårt att komma på någonting nytt...

Jag håller med, har spelat det i ett halvår nu och jag har fortfarande kul:) Jag kör Klingon såklart, i en t5 B'Rel Bird of Prey. Har precis börjat köra stf's och pvp och det går riktigt bra:) Craftingen borde dock förbättras, och gärna lite med pvp-content. Nu när det har blivit gratis att lira så kommer nog en hel del testa spelet igen. Det som är synd med licensen är att perfect world inte har fria tyglar när det gäller skepp etc.

Medlem

Det här spelet är ju hur bra som helst, det tar dock tid att sätta sig in i det, och man ska helst vara flera som kör i team för att få ut max av detta samt man bör vara insatt i Star Trek för att få ut mer av det. Jag ger det 5 plus och lite till.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Det här spelet är ju hur bra som helst, det tar dock tid att sätta sig in i det, och man ska helst vara flera som kör i team för att få ut max av detta samt man bör vara insatt i Star Trek för att få ut mer av det. Jag ger det 5 plus och lite till.

Grymt nu när Romulans äntligen kommer, jag har inte spelat på några månader nu pga av andra spel som har dragit i mig, så jag hoppas att man inte missat allt för mkt. Tipsade för övrigt om att Romulans är på g i tipstråden, men FZ verkar ha för mkt nyheter för att hinna med tipset.

Medlem

Star Trek POnline har ju utvecklats en hel del sedan det släpptes och man kan uppgradera och förfina saker i det oändliga nästan.

Att köra rymdstrider mot andra spelare är det roligaste, att köra uppdrag mot datorn är sådär.

1
Skriv svar