Satan invaderar spelvärlden

Medlem
Satan invaderar spelvärlden

Jag kan inte facepalma nog.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Dear fa**et, everyone in this world does not belong to your religion, the fact that you arent in a mental institution for believing in invisible people who can perform magic and etc is a miracle in itself and you should be happy about that.

Now stay the fu** away from the entertainment industry and stop trying to enforce your own beliefs upon people who are smart enough to form their own beliefs and oppinions.

Yours truly,

Satan. har har.

Medlem

hahahah fun stuff


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Satan finns bara om man tror han gör det. Vet inte om man ska skratta eller gråta, han ska nog inte ta så allvarligt på alla religiösa myter människan hittat på genom århundradena.

Medlem

Det låter ju helt suveränt!
Alla gamers ner till helvetet, då har man alltid någon att LAN:a med i efterlivet.

Medlem

Hahahahaha vilken djävla mupp!! typiskt en störd snubbe från usa,

Medlem
Skrivet av Zhin:

Det låter ju helt suveränt!
Alla gamers ner till helvetet, då har man alltid någon att LAN:a med i efterlivet.

Hahaha +1

Medlem

Pffft... Ska man skratta eller gråta? Skratta hahahahahahahahahahahahaaaaaaaah

Medlem

Vilken "genial" upptäckt. Psyket nästa för grabben.

Medlem

seriöst.. finns det ingen möjlighet att sänka den där bakåt strävande delen av usa?
dom klagar på folk i mellan östern men dom är fan likadana själv xD

Medlem
Skrivet av Sleep:
Skrivet av Zhin:

Det låter ju helt suveränt!
Alla gamers ner till helvetet, då har man alltid någon att LAN:a med i efterlivet.

Hahaha +1

Men ni vet väl att alla LAN i helvetet utförs med seriekopplade hubbar? :\


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Oh shit! Måste radera Kenji ifrån mitt GH5 och Band Hero.

Kenji är för övrigt min barfota gamling med långt hår och långt skägg (båda vita), svart rinnande maskara, vita ögon, smalt ansikte, muskulös överkropp, längst, kedjor runt söndertrasade byxor samt kedjor runt armarna och så har han stora änglavingar på ryggen och en tatuering som skyddar hans hjärta.

En av få grejer som faktiskt är bättre med Guitar Hero än Rock Band.

Sedan så vet jag inte varför djävulen anses vara hjälte i Dante's Inferno när Dante i spelet besegrar döden och tar hand om dödens lie, för att sedan gå på en episk slakt ner genom alla nivåer till helvetet för att rädda sin fru som har blivit nedsläpad dit från början. Kanske är en viss vinkel om att hon blev nedsläpad dit för att Dante var med i ett heligt(gudligt) krig som satte han i sitsen från början? Iaf för mycket boobs.

Sedan om vi kollar på vad som kan ha orsakat hans rädsla så är det antagligen för att folk har börjat tappa respekten för auktoriteter däribland kyrkan, därför vågar spelskapare ta ut svängarna. Om djävulen är bakom fritänkande och utveckling så är iaf jag 100% bakom djävulen.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

fyfan vilken snubbe
Att folk orkar komma på skumma saker som han gör är otroligt...

KoP
Medlem

Gud och satan, är inte det karaktärer ifrån någon bästsäljande bok el. nåt?

Medlem

Vad i helvete? Precis såna här idioter som får mig att ogilla USA


signatur

Game long and prosper

Medlem

Men vad heter karln då.. "Christian.." uppenbar dåre!

Medlem

"Spelet handlar om att Gud blir galen och förbannar världen. En häxa attackerar de troende och spelarna kan ha sex med henne i en hednisk akt kallad blodsmagi så hon kan föda en gud. Ett annat scenario tillåter spelarna ha sex med en demon i utbyte mot en pojkes själ."

Om nu gud (och harry potter och james bond och...) så är det ju inte första gången har blir galen och förbannar världen...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Get thee behind me Gamer!

Så länge Satan producerar bra spel så håller jag mig på hans sida, inget fel med att vara anti-Krist om man får lira bra grejer!


signatur
Medlem

Det som är mest sorgligt är ju att djävulen är lika påhittad som resten av storyn i majoriteten av spelen han nämnde.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av noaxark:
Skrivet av Sleep:
Skrivet av Zhin:

Det låter ju helt suveränt!
Alla gamers ner till helvetet, då har man alltid någon att LAN:a med i efterlivet.

Hahaha +1

Men ni vet väl att alla LAN i helvetet utförs med seriekopplade hubbar? :\

Hmm, jag håller inte med. Jag hörde nånstans att LAN i helvetet körs via BNC-nätverk över ipx-protokoll och som regel har någon en glapp t-kontakt samt att någon alltid glömt den sista terminatorn..

Jag vill ha mörka spel men om gud är elak eller inte :S Jag menar... Kan inte gud bli galen och satan bara sitta på sin tron och röka cigarr? Att gud förlorar betyder ju inte att satan vinner :S


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Med tanke på att varken gud eller djävulen finns så förstår jag inte problemet.
Killen borde nog börja gå på komvux och läsa lite teknik och evolutionslära så han blir lite allmänt utbildad och slipper leva i sin fantasyvärld

Medlem

Om det han påstår skulle mot all förmodan, sans och reson vara sant, så skulle jag vilja påstå att det var på tiden. Dags att Satan skakar om buren lite grann tycker jag


signatur

=Osu-no-seichin=

Medlem

Det intressanta är väl knappast att ännu en amerikan säger ogenomtänkta saker om tv-spel, sådant är ju vardagsmat, utan att det kanske finns en poäng i det han säger. Jag vill inte påstå att djävulen förhärligas eller att det finns någon global komplott där kristendomen motarbetas, men däremot finns det ju en generell tendens att riva ner murarna mellan vad som är gott och vad som ont, fast den är ju inte direkt ny. I Dragon Age finns det ju till exempel betydligt mer komplexa karaktärer än vad som kanske är önskvärt från en religiös synvinkel, där exempelvis Leliana är djupt religiös och generellt "god" men samtidigt har ett förflutet som kanske inte är förenligt med klassisk godhet. Jag skulle säga att det är nyanseringen av det goda/onda som han har snappat upp, inte någon tendens mot djävulsdyrkan eller någon ny anti-religiös ideologi. .

Medlem

Men asså, folk tänker inte ens på det när man spelar spelen. Är bara han som tänker på det typ. Det är inte så att jag vill bli satanist när jag spelar spel med djävulen i, det enda jag tänker i såna spel är.. att spela och ha att kul?

Medlem

Wololo!


signatur

I'm just sayin...

Medlem

gah.. palla.. sverige borde starta egna "korståg" för att konvertera folk till hederlig oreligiöst vettighet.

Medlem

"Is God willing to prevent evil, but not able?
Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing?
Then he is malevolent.
Is he both able and willing?
Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing?
Then why call him God?"

- Epicurus

C:

123
Skriv svar