Infinity Ward-bossar sparkade

Medlem
Infinity Ward-bossar sparkade

Ge dom jobb hos EA och gör MoH bra igen!


signatur

lootskin@hotmail.com

Nu blir det lite skvallerpress över den här nyheten, hörsägen passar bäst på andra ställen...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tim Schafer <3
För övrigt synd. Hoppas det betyder att det dyker upp ett nytt independent företag.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Otroligt idiotiskt. Nu när Activision ändå är igång kan de väll sparka hela Infinity Ward och ersätta dem med folk som ger ut ett spel i kvartalet. Nä, Call Of Duty är på väg in i sin död, om inte den redan är där. Suck. :\

Medlem

jaha.. detta båda ju gott..

Medlem

Själv har jag ingen koll på varför/hur han blev sparkad, men aldrig kul att förlora sitt jobb.

För övrigt, Tim Schafer är rätt awesome

Medlem

Mjasi, dom gör inte bara dåliga spel som mw2 utan dom bryter kontrakt och håller på

Redaktör
Skrivet av walter_iego:

Nu blir det lite skvallerpress över den här nyheten, hörsägen passar bäst på andra ställen...

Tro mig, det är svårt att skriva om sånt här. Stort nyhetsvärde, då måste vi nästa skriva, men å andra sidan få konkreta uppgifter. Men Activision har ju bevisligen lämnat in en anmälan, vilket tyder på att det ligger en del sanning bakom.


signatur
Medlem

Skrattade faktiskt högt när jag läste detta.
Vet inte varför men det kändes bra. IW har sjunkit i mina ögon sen fiaskot med MPsystemet i MW2.

Medlem

"Att bli arg på Activision för en sån här sak är som att bli arg på en apa som kastar avföring. Det är helt enkelt så odjuret kommunicerar."

<3


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

pc guden drog en fet smite kanske?

nä det här ska bli intressant att följa

Medlem

Hoppas FZ rapporterar mer information om vad som hänt, vad dom brutit mot och liknande. Dock inte så mycket rykten och skvaller, vänta tills ni har fakta!

Rent allmänt låter det inte så bra för IW, hoppas Activision har planerat det här väl...

Medlem

Tycker ändå det är okej av FZ att publicera sånt här, är ju intressant läsning.
Måste vara surt att vara chef på stället och få sparken när man äntligen gjort ett spel som slagit stort världen över.
Vore ju kul om inget annat om dom skapade ett nytt spelföretag och fick över folket från IW med sig. Tror ju dom kan skapa rätt bra kapital utan att låta en bli uppköpta av Activision/EA.

Men vem vet, kanske har dom försökt lura Activision på pengar eller nåt, spänningen stiger!

Medlem

Ja IW har sjunkit efter PC fiaskot med MW2, men den riktiga djävulen i dramat är ju Activision även om folk inte ser det. Oavsett vad vi tycker så har ju IW levererat och sålt mest av alla fps titlar , klart man lider med dem som fått sparken.

Acitvision borde kicka Bobby Kotich, för fan EA är ju som änglar jämfört med Activision på senare dagar ..

Medlem

"Låt oss sparka männen huvudansvariga för det mest framgångsrika spelet nånsin!"

Låter inte som någon vidare bra idé i mina öron, men Activision är säkert nöjda så länge de äger varumärket.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Bara rätt. Ta tillbaka Grant Collier nu så kanske de kan rädda den värdelösa spelutvecklaren.

Medlem

And nothing of value was lost

Medlem
Skrivet av zauii89:

Acitvision borde kicka Bobby Kotich, för fan EA är ju som änglar jämfört med Activision på senare dagar ..

Det där var dagens sanning!

Medlem

Lol på Tim Schafer kommentaren. Lite synd att dom avfyras dock speciellt efter en så lång tid. CoD4<3

Medlem
Medlem

Antar att Activision kör på den gamla modellen att all PR är bra PR

Medlem

Jag blev oerhört glad över att dom sparkade Vince Zampella. Riktigt glad. En bra start på dagen!

Aldrig mer ett IW spel om det inte blir dedikerade servrar.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av noaxark:

"Låt oss sparka männen huvudansvariga för det mest framgångsrika spelet nånsin!"

Låter inte som någon vidare bra idé i mina öron, men Activision är säkert nöjda så länge de äger varumärket.

Du tror inte att dessa två män har gjort något för att förtjäna avsked och en anmälan till "finansinspektionen" mot sig!?...

Det låter ju knappast som att dessa två är helt oskyldiga till några olagliga handlingar som riskerat både Infinity Ward och Activisions intressen.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Det är nog inte så att Acti bara kickar två personer så där för att de tycker det är kul.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Sparkad för olydnad.. allt dom ville var väll att införa dedikerade servrar och göra MW3 spelbart. MW2 är genomuselt.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

jag tycker det är så satans osmakligt av vissa här är kasta smuts på dessa herrar utan IW hade vi inte haft ett enda COD spel tänk pådet.
samt att skratta åt folk för att de får sparekn hur skulle ni må om halva sverige skrattade åt er för att ni fått sparken, tänk er för lite innan ni säger nåt

Medlem
Skrivet av ASUSEN8800GTS:

jag tycker det är så satans osmakligt av vissa här är kasta smuts på dessa herrar utan IW hade vi inte haft ett enda COD spel tänk pådet.
samt att skratta åt folk för att de får sparekn hur skulle ni må om halva sverige skrattade åt er för att ni fått sparken, tänk er för lite innan ni säger nåt

De kunde stannat vid COD2....


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tillbaka med Collier nu för fan! Han kanske kan få stället på fötter efter MW2.

Medlem

Skulle inte inte bli förvånad om IW Chefen planerat att starta en egen ny studio eller något annat sidoprojekt. Det skulle kunna innebära bland annat kontrakts brott.

12
Skriv svar