PS3-buggen löst

Robot
Medlem
PS3-buggen löst

Jag har inte märkt ngn bugg på mitt ps3 än iaf.

Medlem

Sorry guys:( Kan bara säga att det inte fixade sig av sig själv

Medlem

Personligen har jag inte vågat sparka igång min konsol. Tråkigt då man fick ett paket idag, som både innehöll tillbehör och spel.

Får väl hålla mig till filmer och spel via datorn tills detta är löst.

Inaktiv

Nej det gjorde ju inte det. Min kompis testade att ställa om klockan själv nu och datumet men det funkade inte ändå för han hahaha.

Medlem
Skrivet av intercity92:

Jag har inte märkt ngn bugg på mitt ps3 än iaf.

Inte jag heller, och jag har den tjocka. Dock 80gb och inte 60.
Om det står CHECHL04 i slutet på erat ps3 så ska det inte vara någon bugg, var som sagt inte det för mig.

Medlem

Bara det är fixat till på Torsdag så är det lugnt för mig.

Medlem

Låter inte svårpatchat direkt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Skämt och åsido. Det är riktigt tråkigt, men tror det löser sig nog snart. Dock lite frustrerande då jag vill spela MAG, Uncharted 2 mp (köpt nya DLC i torsdags) och Heavy Rain!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

värka som dom har fixat problemet nu.

Medlem
Skrivet av hvfan:

värka som dom har fixat problemet nu.

Mytoman!

Inaktiv

Funkar för mig nu iaf.

Medlem

Det sägs att man ska vänta till 01:00 när datumet ändrats i inbyggda klockan.

Inaktiv

Men min kom igång nu igen och jag har 40gb

Medlem
Skrivet av viko550:

Det sägs att man ska vänta till 01:00 när datumet ändrats i inbyggda klockan.

Precis, den interna klockan följer GMT. Så 16 minuter kvar tills man ser om det kommer funka eller ej när en ny dag börjar.

Medlem
Skrivet av visan:

Sorry guys:( Kan bara säga att det inte fixade sig av sig själv

Hur vet du det? Klockan har inte passerat midnatt GMT tid än ( den tid den interna klockan kör på i PS3an )

Det är liksom 15 minuter kvar tills dess.

Inaktiv

Det funkar nu igen jag kom in. Men mina trophys på fifa som var sista spelet jag spelade innan det hände finns ej kvar mer men men det gör ej så mycket. eftersom nu funkar det igen

Medlem

Min gamle 60 tjockis lirar igen

/Adde

Medlem
Skrivet av Tomaz:
Skrivet av visan:

Sorry guys:( Kan bara säga att det inte fixade sig av sig själv

Hur vet du det? Klockan har inte passerat midnatt GMT tid än ( den tid den interna klockan kör på i PS3an )

Det är liksom 15 minuter kvar tills dess.

du förstår väl själv att killen bara tog fel på GMT tiden.. inte lätt att tänka på, jag själv hade inte gjort de om det inte var för att nämnds ovan.


signatur

woop woop

Medlem

Det funkar nu
Borde funka för alla utan problem fast datum och tid är fel så ändra

Medlem

Imponerande snabbt jobbat. Bravo Sony!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Hahahahaha x)

Medlem

Blev lite rädd nu! Drog igång Ps3an och allt lirade men efter en stund nu så började bluray-läsarn brumma, något som jag aldrig hört förut. Mx Reflex skivan låg i.

Tog ut skivan direkt och stängde av skiten.

Nyss va ja tvungen o testa igen och la i The Dark Knight (tänkte fet 1080p kvalle=läsarn får jobba?), och nu viner Ps3an fint som vanligt.

Jag som är lite extra känslig nu efter detta kanske eller håller min spelare på att ryka ... ?

Vill verkligen inte bli av med min trotjänare då ja inte alls gillar den tråkiga och billiga (både pris och utseende!) Slim.

Tråkigt om ett fel som detta gör att Ps3an mår kasst efteråt?

/Adde

Medlem

Det som dyker upp i mitt huvud är också om det kan bli fel fast patchen finns, att ps3an synkar per automatik med psn och jag inte hinner patcha med en system update så jag losar trophys ändå.

För varenda patch måste mig veterligen hämtas?


signatur

"You got quite a treasure there in the Horadric Cube" - Deckard Cain in Diablo II

Medlem

För mig så funkade in PSN och datumet på min PS3:a stod som 1/1. Men när midnatt kom så blev den 1/3 istället, och jag kom åt PSN igen. Ställde bara in datum och klocka genom internet, så blev allt bra igen. Ingen död PS3:a eller något.

Medlem

Funkar fint fint för mig nu iallafall

XAM
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Imponerande snabbt jobbat. Bravo Sony!

Jag skulle inte direkt ge creds till sony då dom inte gjorde något direkt för att rätta till felet.
Felet rättade väl till sig själv efter midnatt? ...

Medlem

så här kommer det bli sen när ubisoft inför sitt nya kopieringsskydd på pc

Inaktiv
Skrivet av XAM:
Skrivet av Eisenhart73:

Imponerande snabbt jobbat. Bravo Sony!

Jag skulle inte direkt ge creds till sony då dom inte gjorde något direkt för att rätta till felet.
Felet rättade väl till sig själv efter midnatt? ...

+1
Datumändringen verkar ju vara det som löst(?) detta (för stunden).


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

12
Skriv svar