PS3-buggen löst

Medlem
Skrivet av Bengan87:

Blev lite rädd nu! Drog igång Ps3an och allt lirade men efter en stund nu så började bluray-läsarn brumma, något som jag aldrig hört förut. Mx Reflex skivan låg i.

Tog ut skivan direkt och stängde av skiten.

Nyss va ja tvungen o testa igen och la i The Dark Knight (tänkte fet 1080p kvalle=läsarn får jobba?), och nu viner Ps3an fint som vanligt.

Jag som är lite extra känslig nu efter detta kanske eller håller min spelare på att ryka ... ?

Vill verkligen inte bli av med min trotjänare då ja inte alls gillar den tråkiga och billiga (både pris och utseende!) Slim.

Tråkigt om ett fel som detta gör att Ps3an mår kasst efteråt?

/Adde

Jag tror mig veta svaret:
1. Du startar din PS3 01:30 på morgonen, det är tyst hemma, inte förstärkaren på med hög volym osv. (På natten hör man saker man inte hör på dagen)

2. Ljudet beror antagligen på att MX Reflex-skivan är lite obalanserad, som får den att vibrera (har själv skivor som låter och skivor som inte låter)

3. Du testar inte med MX Reflex-skivan igen efter att du testat med Dark Knight.

Testa med MX Reflex igen, lägg handen på PS3:an så känner du vibrationerna om du inte skulle höra dom dagtid.

Det är vad jag tror iaf

/MVH Magnus


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Jag tror mig veta svaret:
1. Du startar din PS3 01:30 på morgonen, det är tyst hemma, inte förstärkaren på med hög volym osv. (På natten hör man saker man inte hör på dagen)

2. Ljudet beror antagligen på att MX Reflex-skivan är lite obalanserad, som får den att vibrera (har själv skivor som låter och skivor som inte låter)

3. Du testar inte med MX Reflex-skivan igen efter att du testat med Dark Knight.

Testa med MX Reflex igen, lägg handen på PS3:an så känner du vibrationerna om du inte skulle höra dom dagtid.

Det är vad jag tror iaf

/MVH Magnus

Jodå testade nu imorse och det funkar prima, men skapligt känslig jag blev efter buggen.

Trodde ju till en början att det var fläkten elle nått som fått tuppen. Sen har man ju hört att många spelare lagt av. Men överkänslighet kallas det nog.

Skönt att allt funkar igen, så vi kan lira BF: BC2 snart!

Cya ...

/Adde

Medlem

Som sagt, buggen är fixad nu. Men Sony måste ju ändå fixa en patch som fixar problemet, annars sitter man där igenom om ett par år.

Medlem

Startade inte mitt igår och nu idag fungerade det.

Medlem

Det var på tiden, vi måste avskaffa dumheter som skottår.


signatur

Meep!

Medlem

Undra vad de ska göra så det inte blir så igen...

URK
Medlem
Skrivet av Phobo:

Det var på tiden, vi måste avskaffa dumheter som skottår.

hehe tänk om några år så firar vi jul på midsommar och dansar runt stången i snön.

det beror på att ett år är inte ett år det är ett år och några timmar innan jorden har snurrat runt.

sedan kan det hända ibland att det blir ytligare eller en dag mindre istället för att synska tiden.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Fan va snabba dom var!:D
Till skillnad från MW2 och tjecka infinty (ret)ward
Dom har ju fan inte fixat sprintbugen ännu...

Medlem
Skrivet av totte1015:

Fan va snabba dom var!:D
Till skillnad från MW2 och tjecka infinty (ret)ward
Dom har ju fan inte fixat sprintbugen ännu...

Ja, vilken tur att Sony vred fram klockan... eller vänta nu?

Hursom, min funkar som den ska igen, och Sony har väl 4 år på sig att fixa en lösning nu

Medlem

Fantastiskt snabbt och smidigt av Sony! Roligt att iallafall ett företag ser värdet i sina kunder.

Medlem
Skrivet av URK:
Skrivet av Phobo:

Det var på tiden, vi måste avskaffa dumheter som skottår.

hehe tänk om några år så firar vi jul på midsommar och dansar runt stången i snön.

"Några år". Om sådär 500år? Bry.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det har funkat för mej hela tiden och jag har originalet.

Medlem
Skrivet av Emils:

Det har funkat för mej hela tiden och jag har originalet.

Du menar att det finns piratkopierade PS3:or ?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar