Activision krossar King's Quest-tribut

Robot
Activision krossar King's Quest-tribut
Inaktiv
Activision krossar King's Quest-tribut

Activision = skithålor.

Inaktiv

Vad tjänar Activision på att göra nåt sånt, det har ju inte världens bästa rykte till att börja med...

Medlem

Vilka svin


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Usch, fy fan.

Medlem

Jag är inte förvånad men allvarligt, varför? Riktigt svinigt och det finns ingen som helst kärlek till spelarna från Activitions sida. Svårt att hitta ett kallare företag där ute. Är det verkligen människor som arbetar på Activision? Om så, vilket hjärnskrynklarprogram har de genomgått egentligen.

Medlem

Så brukar väl blizzard göra med och nu är de tillsammans...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kommer aldrig någonsin köpa ett spel från Activision eller IW igen, aldrig!
DICE ligger farligt till också..


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

börjar tröttna rejält på activision...

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Kommer aldrig någonsin köpa ett spel från Activision eller IW igen, aldrig!
DICE ligger farligt till också..

Att bojkotta ett spelföretag av denna storleken är mer eller mindre omöjligt, på längre sikt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jävligt lågt, det är allt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Viper_Sweden:

Vad tjänar Activision på att göra nåt sånt, det har ju inte världens bästa rykte till att börja med...

Så att dom kan tjäna pengar vid ett annat tillfälle och göra spelet själv. Sen äger dom även alla rättigheter runt Kings Quest.

Sen är det inte bara Activision som gör såhär.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Activision: MEN DE ÄR JU VÅRT SPEL!!1! *peka på papper*

Medlem

Var det inte Vivendi som köpte Activision?

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Kommer aldrig någonsin köpa ett spel från Activision eller IW igen, aldrig!
DICE ligger farligt till också..

EA har ju varit djävulen länge, sen blev det Activision och nu har ju Ubisoft kommit med sitt nya DRM...

Ha det så roligt med dina Wii-spel, så ses vi när du vuxit upp.

Medlem

Tycker bara det är löjligt, anställ de utvecklarna till spelet istället och släpp det kommersiellt kanske?

Medlem

Inte förvånad att Activision gör något sånt här. Helt sjukt företag om jag ska vara ärlig, för att inte tala om Herr Bobby själv.


signatur
Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av daskedennis:

Kommer aldrig någonsin köpa ett spel från Activision eller IW igen, aldrig!
DICE ligger farligt till också..

Att bojkotta ett spelföretag av denna storleken är mer eller mindre omöjligt, på längre sikt.

Varför? Har inte ens sneglat på ett Activision spel sedan MW2 nu. Dels för att dom inte släpper några intressanta titlar och dels för att jag gett mig fan på att hålla mig borta från dom.


signatur
Medlem

Spelet har faktiskt varit igång sedan 2002, det var först vid 2005 som det kom upp det här med Vivendi och man hörde talas om det mer. Sjukt att ett projekt på 8 år ska bara sluta sådär, Actiblizzard hade ju inte ens några planer för IPt.

Medlem

Dålig stil. De kunde agerat lite tidigare kan man tycka.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av daskedennis:

Kommer aldrig någonsin köpa ett spel från Activision eller IW igen, aldrig!
DICE ligger farligt till också..

EA har ju varit djävulen länge, sen blev det Activision och nu har ju Ubisoft kommit med sitt nya DRM...

Ha det så roligt med dina Wii-spel, så ses vi när du vuxit upp.

Finns nog fler utvecklare än de tre du listat...
Men om du vill vara deras kassako så gärna för mig.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av daskedennis:
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av daskedennis:

Kommer aldrig någonsin köpa ett spel från Activision eller IW igen, aldrig!
DICE ligger farligt till också..

EA har ju varit djävulen länge, sen blev det Activision och nu har ju Ubisoft kommit med sitt nya DRM...

Ha det så roligt med dina Wii-spel, så ses vi när du vuxit upp.

Finns nog fler utvecklare än de tre du listat...
Men om du vill vara deras kassako så gärna för mig.

Dock så är ju de nämda de största. Själv köper jag i princip bara EA spel nu förtiden. Dice och Bioware är riktigt trevliga. Men man ska ju inte glömma Valve heller!


signatur
Medlem
Skrivet av daskedennis:
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av daskedennis:

Kommer aldrig någonsin köpa ett spel från Activision eller IW igen, aldrig!
DICE ligger farligt till också..

EA har ju varit djävulen länge, sen blev det Activision och nu har ju Ubisoft kommit med sitt nya DRM...

Ha det så roligt med dina Wii-spel, så ses vi när du vuxit upp.

Finns nog fler utvecklare än de tre du listat...
Men om du vill vara deras kassako så gärna för mig.

well ea är inte utvecklare till alla sina spel.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Nu tillhör ju Blizzard Activition så finns inte en chans att man kan bojkotta deras spel.

De vill ha sina rättigheter och låt dem få det då. Det är i Usa inte i Sverige ;S svårt för att tycka och vilja saker när vi inte har samma synsätt på det hela...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

ok, där försvann activisionspel från mina framtida köp. EA kan jag köpa om DICE har gjort dem, annars icke.'
Ubisoft vill jga inte ha att göra med när deras nya DRM skit kommer. Enda som finns kvar är väl Paradox och 1c
de släpper både bra och trevliga spel.

Medlem
Skrivet av Viper_Sweden:

Vad tjänar Activision på att göra nåt sånt, det har ju inte världens bästa rykte till att börja med...

Folk köper ju ändå allt som stora företag spottar ur sig så de har inte mycket att förlora heller


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Precis samma sak som hände med det lovande Chrono Resurrection. Tråkigt att företag är för giriga för att låta sånt här passera.

Medlem

Fan va schysst.


signatur

B lup

Medlem

Helt otroligt, jag hade släppt det och Sagt fuck you till activision. tur att ID inte har mdd dem att göra längre... så då fins det inget dom har att sälja som jag vill ha... kommer skaffa alla framtida Activision titlar på annat sätt helt enkelt... De som kan vara värt att spela alltså.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

12
Skriv svar