Robot
Razer Abyssus

”Back to the basics” är det första som möter mig på Abyssus produktsida, men vad Razer menar med tillbaka till grunderna är inte riktigt detsamma som dyker upp i mitt huvud när jag ser orden.


#warhammer-40000-dawn-of-war-ii, #battlefield-bad-company-2, #torchlight, #quake-live


Medlem
Razer Abyssus granskad

hela mustjossan börjar balla ur nu.. men gillar iaf att razer inte förblev galna med sensorupplösningen.. fan deras lacheiss.. lr hur fan de stavas gick knappt att använda för min del, om ja hade högtalarna på (stod på bordet) så dansa muspekarn runt i takt till basgången. 3 500 duger utan problem

Inaktiv

Trevlig läsning! Helt klart ett schyst alternativ för de gamers som inte kräver 5 eller mer knappar. Eller varför inte en helt vanlig surfare med lite trevligare design på musen.

Medlem

Kan inte ni på Fz som skriver om möss och andra tillbehör skicka med bilder som är egen tagna och inte bilder direkt pumpade från företaget ? Blir mycket trevligare och man får en mer uppfattning om produkten då den inte är retuscherad och stajlad för att passa in så pass bra på bilden som möjligt. Har personen inte egen kamera så ge den till någon som har det?

Annars springer jag ner till butiken och blir ledsen när det faktiskt inte är ELD runt om min mus !

Inaktiv

Som att göra en gimmick av en bil utan framruta, smart skit med 0 sidknappar, ej.

nj
Medlem
Skrivet av Baloba:

Kan inte ni på Fz som skriver om möss och andra tillbehör skicka med bilder som är egen tagna och inte bilder direkt pumpade från företaget ? Blir mycket trevligare och man får en mer uppfattning om produkten då den inte är retuscherad och stajlad för att passa in så pass bra på bilden som möjligt. Har personen inte egen kamera så ge den till någon som har det?

Annars springer jag ner till butiken och blir ledsen när det faktiskt inte är ELD runt om min mus !

Tyvärr så hade jag inte möjlighet att ta bilder då min digitalkamera gick sönder i höstas och min mobils "kamera" mest är ett skämt.
Hittade ingen att låna heller, annars så hade jag tänkt ha med lite jämförelsebilder mellan Abyssus och min MX518 tex.

Medlem

Låter trevligt, gillar möss med så lite skit som möjligt. Kör en Logitech G1 så länge den håller. Sen kan detta bli ett alternativ.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Hur kan det vara ett minus med endast 3 knappar?
Har alltid bara haft 3 knappar. Förstår inte vad dem andra knapparna ska vara bra för... :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Hur kan det vara ett minus med endast 3 knappar?
Har alltid bara haft 3 knappar. Förstår inte vad dem andra knapparna ska vara bra för... :\

Citat:

Det enda problemet jag upplever är i shooters: jag är van vid minst en tumknapp för vapenbyten eller för att sikta, bristen på det gör det lite klumpigt att spela.

Citat:

Bristen på tumknappar är en omställning och jag märker snabbt hur mycket jag använder dem i normala fall. Att surfa kräver helt plötsligt att jag måste flytta muspekaren till framåt-/bakåtpilarna i webbläsaren eller använda tangentbordet för att navigera snabbt.

---------------

Bra recension nj^! Däremot hade en djupare genomgång av mjukvaran varit att föredra, Razers brukar inte vara de bästa.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

wow för varje gång de hittar på en ny mus tappar den en bit av designen. nu mer helt utan färg


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Sen recension, musen har funnits sen början av dec.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

nj
Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Bra recension nj^! Däremot hade en djupare genomgång av mjukvaran varit att föredra, Razers brukar inte vara de bästa.

Tack så mycket
Tyvärr så hade jag inte plats för så mycket mer än det jag skrivit i artikeln så jag fick kapa lite grejer.

Jag märkte inte av några konstigheter med drivrutinerna faktiskt, de var simplistiska (men med inställningsalternativ jag inte sett tidigare) och väldigt resurssnåla (dock så kan jag främst jämföra med Logitechs SetPoint som jag använt i flera års tid med mina MX500/518/1000-möss).

Jag skummade genom andra recensioner av Razers möss här på FZ för att se vad andra tyckte angående få inställningsmöjligheter och så, kan inte säga att jag riktigt upplevde det med Abyssus-musen, däremot så har den färre knappar än alla andra som recenserats här tidigare så det går ju inte helt att jämföra.

Sitter just nu med Logitechs SetPoint-version för deras G500-mus och saknar ärligt talat Razers kontrollpanel. Den var möjligen lite rörig att navigera i till att börja med, men så fort man vant sig så var det inget fel på deras drivrutiner. Dock så kan jag inte helt uttala mig om hur den fungerar med en annan mus som har fler knappar och kräver fler inställningar, tex DeathAdder eller Imperator.

Medlem

De bara mjölkar folk på pengar med att släppa sju tusen onödiga möss.. hur kan den där stela designen vara något att skryta med?
Den ser ut som 1900 talets kulmöss fast högre design på kanterna. de borde max ta 250kr för den där musen då den inte har tyngder och bara 3 musknappar och ser ut som skräp med en lysande logga..

Min mus, Stinger cyber snipa 7 klickbara knappar om man räknar med att scrollen kan tryckas år sidorna och den kan programeras till en massa macros. och har tyngder för dom som tycker det är trevligt

Medlem

Blir riktigt trött på allt detta tjaffs om nya möss. Släpper Razer en ny mus version i veckan eller? Jag har kört med min Logitech G5 i många år nu.

Och kommer aldrig aldrig byta till en ny, slutar den fungera så köper jag en ny likadan.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Firemouse! Låter häftigt, men jag tror jag nöjer mig med Intellimouse som den casual gamer jag är...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Äntligen någon mus jag kan tänka mig att använda som har 1000hz, jag använder aldrig sidoknappar eller dylikt, vänster och höger musknapp + scrollen är det enda jag någonsin använder

Medlem

Verkar perfekt för mig! Använder inga sidoknappar:)

Medlem

En mus med endast tre knappar för strax under 800kr?
Det var att ta i.

Annars gillade jag recensionen, måste ju snart fixa en ny mus själv.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Weyzer:

Jaså, ni har någon sorts limit på antal ord?

Jag har alltid tyckt att FZ's recensioner varit mycket korta och sammanfattade, man får inte en helt tillräcklig uppfattning.. när andra review-sidor kan ha 10 sidor om den här musen där man verkligen går in i detaljer. Vem har hittat på detta?

Ja, vi har olika längder på de artiklar vi skriver och då finns det också en maxgräns för antalet ord.

Vi har inte 10-sidiga artiklar då vår målgrupp innefattar även casual-gamers som inte orkar läsa så långa artiklar. Vi försöker istället få ner mer konkret info i en lite kortare text.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Det är fel pris, Abyssus kostar strax under 400:-. Inte 750:-.

Medlem
Skrivet av Celix:

Det är fel pris, Abyssus kostar strax under 400:-. Inte 750:-.

Låter mycket rimligare.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ingen mus i världen är värd 750kr..

Medlem

Mmm verkar FETT !

nj
Medlem

Angående priset så verkar Pricerunner ha en dubblett av prislistningar för Abyssus där den ena innehåller flertalet olika priser men inte hittas så lätt (se här) samt den som lagts till som länk i recensionen som bara har ett enda indexerat pris.
Ska se till så det ordnas så priserna visas mer korrekt så fort någon dyker upp som kan ändra det, även passat på att gjort en felanmälan hos Pricerunner om att de har dubbletter.

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Ja, vi har olika längder på de artiklar vi skriver och då finns det också en maxgräns för antalet ord.

Vi har inte 10-sidiga artiklar då vår målgrupp innefattar även casual-gamers som inte orkar läsa så långa artiklar. Vi försöker istället få ner mer konkret info i en lite kortare text.

Det här tycker jag är en bra inställning, kortare texter är ofta betydligt bättre än längre. Utan begränsningar brukar texter gärna sväva ut och mest pladdra på om oväsentligheter. Är det något man saknar i recensionen går det ju lätt att fråga här i forumet (förutsätter såklart att skribenten tar sig tid att läsa och svara på kommentarer).

Bra recension! Till de som saknar bakåt knappar på sin mus kan jag tipsa om att skaffa ett MouseGesture program till webläsaren, underlättar mycket! Finns t.ex. FireGestures till Firefox.

Medlem

jag skulle sakna min två tummknappar för mycket annars gillar jag Razer möss. Kör med copperhead på första generationens icemat och är mycket nöjd.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

satan i gatan vad snygg! tråkigt att man läste 3 knappar som 2 vanliga och 1 tumknapp... scrollhjulet är, och har ju aldrig riktigt varit, en knapp...


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Till er som inte använder tum-knapparna så är det nåt man vänjer sig vid, och efter iaf 8 års användning av dessa knappar så blir iaf jag halvt handikappad varje gång jag får tag på en råtta utan.

Hade den haft tum-knappar så kanske jag hade funderat men köpte igår en Naos 5000 för 850:- så blir nog att vänta ett tag med att köpa nytt igen.

Lättläst skrivet annars och jag är definitivt en sån som inte pallar att läsa 10 sidor av udda information som sällan hjälper vid ett köpval.


signatur
1
Skriv svar