Bugg sänker äldre PS3:or

Robot
Medlem
Bugg sänker äldre PS3:or

Mycket störigt. Går bara att spela spel som inte stödjer trophies

Inaktiv

Det blir till att låta min Failstation 3 stå avstängd tills problemet är löst då.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Va fan, ofta ja vill starta min Ps3a nu då ... Kasst!

Medlem

Det var alltså det problemet jag hade igår med Heavy Rain DLC!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Det är kanske PS3:an som är ett virus istället?

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Det blir till att låta min Failstation 3 stå avstängd tills problemet är löst då.

Det är sant då du knappt kan använda den. För din PS3:a har det felet. PS3 som är offline drabbas nämligen också.

Medlem

Bäst att inte starta den då.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

och här tänkte jag köra lite gta... blir till att vänta tills detta är fixat då


signatur

OORRYYEE!!

Inaktiv

Får hoppas de fixat något innan jag hinner hem från jobbet.

Medlem

Hoppas det inte blir samma problem lösning som microsoft hade för sin Zune när de krachade sista dec 2008 (som inte kunde hantera skottår korrekt)... dvs vänta ett dygn tills det blev den 1a januari

Medlem

Startade min PS3a imorse så sonen kunde titta på en barnfilm. Märkte att mitt tema hade försvunnit men hade inte tid att kolla mer på de. Men det berodde alltså på detta då. Lite segt med tanke på att man drog igång Heavy Rain igår för första gången då jag jobbat helgen......Grrrr...


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Detta var stort doh, tyckte PS3an betedde sig skumt igårkväll / natt. Då jag satt och lirade Heavy Rain järnet, nu så går det inte att lira det heller för det kan inte synka med troféerna :/

Inaktiv

japp
har det problemet,

kan hålla med om "failstation" den här gången.
tycker den funkar jätte bra annars.. men nått sånt här får ju inte hända

FAIL

patetiskt faktiskt

viste inte att det fanns ett bäst före datum på ps3an, skulle man köpt en xbox istället (som bara funkar 1vecka iofs men då vet man det i alla fall)

Inaktiv

Någon som vet om detta även gäller PSP?


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv

Se hur länge detta kommer ta innan man kan spela på sin ps3 igen då jag har ju tyvär den äldre modellen 40gb. funkade inte nu när jag startade mitt ps3 kunde inte spela fifa. igår bara la fifa av när jag spelade mycket irreterande. Dåligt sony att ej kunnat lösa detta än-

Medlem
Skrivet av Metal:

Detta var stort doh, tyckte PS3an betedde sig skumt igårkväll / natt. Då jag satt och lirade Heavy Rain järnet, nu så går det inte att lira det heller för det kan inte synka med troféerna :/

Tyckte att mina troféer tog väldig tid på sig att dyka upp igår när jag började spela på Heavy Rain. Spelade när familjen gått och lagt sig dvs runt 23-00:00. Tänkte dock att det var spelet i sig som laggade lite under laddningarna med troféerna.

Men hur bra är detta för Sony? Om det rör sig om den interna klockan så kanske kanske problemet försvinner av sig självt imorgon. Men om det kommer kräva firmware update så är det ju skandal med tanke på att långt ifrån alla har kanske tillgång till internet. Om PSN är omöjlig att nå för PS3orna som har denna buggen kanske de kommer krävas att man själv får manuellt via en PC ladda ner updaten och sedan bränna ut den på en skiva. Detta är något som kräver lite kunskap vilket inte är några problem för oss som är vana vid datorer men det är ju långt ifrån alla som klarar av detta. Det kräver ju också att man dels har en dator, internetabonnemang, mjukvara/program för bränning samt media att lägga updaten på(CD,DVD, USB-minne).

Som sagt detta är enligt mig bland de värsta som kunde hända Sony om nu inte problemet löser sig av sig självt vid 12slaget inatt.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Inaktiv

jag spelade LBP lite igår. köpte min ett år sen. dec. 17 2008. fan om jag startar det och det har fucka upp.

Medlem
Skrivet av Lord Martin:

Det är kanske PS3:an som är ett virus istället?

lol

Inaktiv

Alla lär ju ha tillgång till internet om man har en ps3 nästan självklart. Men det där med bränningen kanske blir värre för vissa. Men som sagt vi får hoppas att sony löser detta så smidigt som möjligt nu. Eller att det börja funka igen av sig själv efter tolv i natt.

TYKCER DETTA ÄR SKANDAL AV SONY....

Medlem

Har 40gb versionen, antar att den kommer ha detta problemet. Får kolla när jag kommer hem. Tur att jag tog backup på mina saves i förrgår

Edit: kan inte stava


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Har 40gb versionen, antar att den kommer ha detta problemet. Får komma när jag kommer. Tur att jag tog backup på mina saves i förrgår

Jag TÄNKTE göra backup i helgen, men som många av oss vet, från tanke till handling är det en lång väg ibland.
Hoppas inget saknas hade fått ihopa en hel del i Heavy Rain i helgen. :S


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

60GB Fet PS3 här. Förstörde min morgon :/

Medlem

Vadå tjock modellen, Snygg modellen är det!

Mina save filer verkar funka och trophis är kvar... men köpte spel på psn funkar inte eller så är de i demo version.

Testa BioShock 2 och det funkar fast det har trophis.

Medlem

60gb tjockis här.. har inte testat än att starta då den står hemma hos polarn. Typiskt när man väl känner för att spela


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

HAHAHAHA, att de har inte lärt sig än?! Hela bankväsendet och många äldre program var ju tvungen att byggas upp från grunden för att förhindra "Millenium-buggen". Men att de misslyckas pga SKOTTÅR?! HAHAHAHA!


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

Har de hört talas om update?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Stolt över molis

Medlem

här har man en 60gbare, inte bra

Medlem

Måste tydligen vara väldigt specifika modeller. Jag har 40gb versionen (köpt hösten 2008 ) och den fungerar utan problem

Skriv svar