Bugg sänker äldre PS3:or

Medlem
Skrivet av kihmari:

Xboxen gick sönder igår och detta idag, vafan ska jag inte få spela något alls

Haha, maximal otur.

Medlem

Har CECHG04 och har felet.

Edit: Vad trött man blir på alla P12 fanboys.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

har en CECHL04 och har inga bekymmer så det verkar stämma!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Inaktiv

Fan vilken tid det tar för sony att fixa detta. är det någon som har haft problemet och sedan börjat funka igen eller.

Medlem

Synd att de nya "slim" är så jävla fula då.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

ptr
Medlem

en dag ni inte kan spela, så jobbigt lär det väl inte vara? Lär förmodligen självläka sig när GMT går över till andra Mars.

Medlem

Hur kan den påverkas av skottår när de inte är skottår förens 2012? Aja, hur som helst så sög de här, hoppas Sony fixar problemet.

Inaktiv

Jag har en av de första ps3orna och jag har då fan inga problem. Kanske det är dom halv gamla som inte kunde lira ps2 spel?


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv
Skrivet av Nielsen:

Frågan är hur man kommer att lösa detta problem. Man kan ju inte släppa en patch då ingen kan komma ut på PSN. Att släppa en patch på nätet som folk får kopiera över till sin ps3a via datorn känns inte heller som ett alternativ då man inte kan ställa detta som krav på sina kunder. Enda möjligheten som jag ser det är om man lyckas hitta en lösning som redan finns i Playstationet.

tycker att släppa en patch på nätet som man får tanka och lägga över på sin ps3a med en minnessticka är helt acceptabelt.
det är så man patchar sin psp oftast, tankar en fil och lägger över på pspn för att sen köra.

så jag tar mer än gärna ett sånt altenativ.

annars kan dom väll börja pressa skivor med patchen på, så får man ange sin address dit man vill ha skivan skickad.

de tar väll 2 veckor innan det är löst

får köpa en xbox så länge, den borde hålla just så länge

Medlem
Skrivet av BigD:
Skrivet av Geetcher:

Sweet redemption. Nu kanske, kanske så kommer PS3-fanboys att tänka sig för innan de börjar tjata om RROD.

Ärligt talat så tycker jag att du är lika mycket en "fanboy" som de som tjatar om RROD när du slänger ur dig barnsliga saker som "sweet redemption".

Du gillar uppenbarligen 360:n, har du på något sätt fått upprättelse för någon form av tidigare skändning nu när PS3:an åkt på en dunderblooper?

Som jag tidigare sa själv så äger jag båda konsolerna och 360n har strulat mycket som för de flesta men är ändå den jag spelar mest på.

PS3:an har varit hur stabil som helst fram tills detta, men detta är ju ingen småsak direkt och i min mening värre än RROD som jag sa tidigare.

Får bara hoppas att det löser sig snart då många är drabbade, sedan kan kidsen sitta och skrika "XBOX RULES!" och på något sätt njuta av när konsolen de inte äger har problem..riktigt barnsligt är vad det är, bara låta dem hållas..:)

Ta det lugnt. All I'm saying är att det har varit en massa snack om RROD fram och tillbaka, det är ingen nyhet. Ignorera bara min första mening om den stör dig, men men det är så det känns.

Och jag hoppas verkligen inte att du placerar mig i samma grupp som "kidsen". Jag kan med glädje sjunga med i samma refräng som KoP. Att slänga iväg en kommentar i stil med "Xbox rules!" efter en sån här nyhet är inget annat än meningslöst.

*

Citat:

de tar väll 2 veckor innan det är löst

får köpa en xbox så länge, den borde hålla just så länge

See what I'm talking about?

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av Nielsen:

Frågan är hur man kommer att lösa detta problem. Man kan ju inte släppa en patch då ingen kan komma ut på PSN. Att släppa en patch på nätet som folk får kopiera över till sin ps3a via datorn känns inte heller som ett alternativ då man inte kan ställa detta som krav på sina kunder. Enda möjligheten som jag ser det är om man lyckas hitta en lösning som redan finns i Playstationet.

tycker att släppa en patch på nätet som man får tanka och lägga över på sin ps3a med en minnessticka är helt acceptabelt.
det är så man patchar sin psp oftast, tankar en fil och lägger över på pspn för att sen köra.

så jag tar mer än gärna ett sånt altenativ.

annars kan dom väll börja pressa skivor med patchen på, så får man ange sin address dit man vill ha skivan skickad.

de tar väll 2 veckor innan det är löst

får köpa en xbox så länge, den borde hålla just så länge

Du och jag kanske tycker det är ok, men Esbjörn 45 år tycker kanske inte det. Kanske vet inte ens Esbjörn vad det är som hänt med hans svarta spelkonsol. Sedan kan ju inte SONY, oavsett hur självklart det kan kännas för oss, förlita sig på att alla som köpt ett PS3, har en dator, usb-minne, etc. Men vist, som ett alternativ, om man inte kan lösa det på annat sätt känns det bra. Dock tror ju flera att det kommer lösa sig av sig självt efter klockan 00.00 i natt.

Medlem
Skrivet av bondmaster:

såg på kotaku.com

anyway, ps3 models detected so far:

CECHA01 - affected
CECHC04 - affected
CECHE01 - affected
CECHG01 - affected
CECHG04 - affected
CECHH01 - affected
CECHK01 - affected
CECHK04 - affected
CECHL01 - not affected
CECHL04 - not affected
CECHP01 - not affected

frågan är hur bra det stämmer

ditt modellnummer sitter på undersidan av ps3an

Min är CECHJ04, vad gäller för de då?

Medlem

Visst vore det bra om det löste sig automatiskt efter midnatt. Det som stör mig något enormt är att Sony inte säger ett skit själva om den eventuella lösningen. Tycker deras respons till slutkund har varit under all kritik i det här fallet.
Kan mycket väl vara så att Sony sitter och håller tummarna att allt löser sig självmant under natten. Men då borde dom kanske nämna det till oss kunder, eller?

Sonys Twitter kanaler har väl aldrig varit så tysta som dom är idag?

Och till er som sitter som gnäller om att vi kan nog klara oss utan att spela tv-spel ett dygn har helt rätt. Jag klarar mig utmärkt utan det.
Men ha då också i åtanke hur förbannad man skulle bli om bil, diskmaskin, tvättmaskin, tv, förstärkare, parabol, digitalbox, kylskåp, m.m bara stendog precis när man behöver/vill använda det. Skulle då tillverkaren sitta i ett dygn och inte komma med någon vettig förklaring förutom "använd-inte-din-köpta-sak-så-kanske-det-löser sig-om-24-timmar" så skulle även ni bli grymt förbannade!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Det är inte mycket information man får av sony när det gäller detta problem så j*vla dåligt av dom. får verkligen hoppas att det fixas av sig själv nu när det snart blir 2mars.

Medlem

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Där är du ju redmac. Har undrat när du skulle dyka upp.
Har du nån vettig förklaring eller lösning på det här problemet? 8)


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Där är du ju redmac. Har undrat när du skulle dyka upp.
Har du nån vettig förklaring eller lösning på det här problemet? 8)

Jo jag ringde min far Jack Tretton och han sa att det skulle ordna sig.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Tassel:

Där är du ju redmac. Har undrat när du skulle dyka upp.
Har du nån vettig förklaring eller lösning på det här problemet? 8)

Jo jag ringde min far Jack Tretton och han sa att det skulle ordna sig.

Bra skit. Då kan jag sova lugnt inatt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Verkar funka nu, jag kan logga in på psn och klockan ställdes via internet.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Funkar för mig också. Allt är som det var innan buggen slog till.
Dom hade alltså rätt att det skulle ta 24 timmar att fixa.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Synd att de nya "slim" är så jävla fula då.

hehe helt rätt.

Skriv svar