Före detta Dice-vd: "Wii ett virus"

Robot
Medlem
Före detta Dice-vd: "Wii ett virus"

kunde inte sagt det bättre.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Mjo svårt att säga nåt annat egentligen..

Medlem

haha helt rätt!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Håller helt med. Finns ingen anledning att ens sätta på maskinen (i mitt tycke såklart) om det inte är t.ex. en familjeträff på gång eller helt enkelt ett litet mindre sällskap som vill ha lite snabb underhållning. Det finns ju inte direkt många bra spel som är lämpade för en spelare.

Medlem

Ja det ligger nog något i det, åtminstone baserat på mina observationer så använder folk sällan maskinen, den ska mest vara där för vara cool. Det dagliga spelandet sker på 360 eller Pc, inte Wii.. En bra sak är dock att själva konceptet med rörelsekänslighet har smittat av sig, vilket kan leda till något bra längre fram i tiden.

Medlem

hit the spot.

Känns lite fattigt med bra spel till konsolen.

Inaktiv
Medlem

Helt rätt sagt!
Grafiken suger för mkt på wii för att den ska vara något att ha i längden. Kan nog vara skoj ibland, men som sagt en leksak.

Jee
Medlem

Jag har lite svårt att hålla med när Wii är den enda konsolen jag rört den här veckan.
Beror ju också på vilka spel man redan klarat. Själv håller jag på med att klara hela Galaxy med Luigi nu när 2:an börjar närma sig. Sen blir det till att spela igenom hela Metroid Prime-serien som jag aldrig rört förut.
Finns faktiskt en hel del singleplayer-spel till konsolen som jag vill spela. Ska bara ha tid för det också.


signatur

Eller inte?

Medlem

Håller inte att satsa en hel konsolcykel på fåtalet titlar helt enkelt, och det är dessa fåtalet titlar som jag faktiskt saknar efter att Wiin fick gå vidare till nästa ägare.
Just den där mannen talar ju ifrån hans perspektiv, och det är svårt att argumentera emot, och jag tror nog också, så här i efterhand, att hela konceptet också var planlagt som en gimmick, gjuten till ett syfte som han säger. Sedan har spel fått anpassa sig vartefter med varierande resultat.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

finns det nåt kul på wii förutom wii-sports?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Det enda spelet jag har spelat seriöst på mitt Wii var Red Steel! Jag spelar annars enbart på min PS3!

Medlem

håller men med undantag för Super smash brawl som gör hela konsolen värd att köpa

Medlem

Hahaha, det är ganska lustigt att detta uttalande kommer från en snubbe som satt och smårunkade till amiga när han var "liten"

Jag har i dagarna provat deras sk storlir Bad company 2, och vadå, går väl ann och skryta när man har något att komma med.

Nintendo säljer mest spel och konsoller på marknaden, leksak?, knappast, däremot smart marknadsföring och produktplacering.

Det skall bli roligt och se kommentarerna hagla när ni känner er lurade på BC2, precis som med MW2 och FP2.

BC2 är inte ett dugg bättre än någon annan shooter på marknaden, det är screentear, hack ja you name it

Frostbite är ett passande namn, för ibland fryser spelet helt

Starkt joppat DICE!

Så hacka inte på nintendo för att dem är framgångsrika, dem har aldrig påtalat att deras maskin skulle vara sk ny generation med både överlägsen grafik eller ljud så som sony och MS hela tiden gör.

Däremot är det överlägset spelvärde på wii, något jag tycker speltillverkare på spelstation 3 och kryssbox 360 borde tänka mer på. då dem bakfumlar konsumenter på 700 kr på en ogenomtänkt spelide, torftig presentation, i bästa fall en renderad filmsekvens, samt dåligt optimerad programmering för anpassad hårdvara.

Nej Mario galaxy 2 kommer att inhandlas å det snaraste

BC2 kommer att skippas med råge.

Jag gläds då jag tänker mig tillbaka på battlefield 1942, det var grejjor.

Jag räds när jag tänker på BC2, det är en nightmare som man säger på swinglish


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Alla konsoler är leksaker. Inget fel på det, tvärtom tycker jag att de spelskapare som vågar vara lekfulla är de som gör bäst spel. Sedan är det också uppenbart att Wii måste gjort något rätt med sina nunchuks i och med att både Microsoft och Sony ska släppa sina egna kloner av konceptet i år. Med det sagt är jag ingen ägare av Nintendo Wii och har knappt spelat på den själv, men jag gillar att Nintendo ännu gör spel som faktiskt känns som spel.

Skrivet av dosman:

Hans kommentar visar en attityd som har blivit alldeles för vanlig när spelbranschen vuxit upp. Många utvecklare gör inte spel längre utan enformiga interaktiva filmer.

Håller med helt och hållet.

Medlem

Hellre Super Mario Galaxy 2 än Bad Company 2 (sexhundramilljonte FPS'et?!)


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av HogisGuy:

Hellre Super Mario Galaxy 2 än Bad Company 2 (sexhundramilljonte FPS'et?!)

sexhundramiljonte Mario spelet?!

Medlem

stämmer bra det ^^ är ju fan bara en gamecube med sket dåligt online stöd rörelse kontroll flams å ont å om vettiga spel.. å som alla vet vid det här laget var ju wii moten igentligen tänkt att bli en adon till gamecuben... å dom säljer inte mest spel på marknaden dom ligger ofta lågt ner på på listor å är fan bara mario å wii sport/fit som säljer.

å ända anlednigen tilla att sony å microsoft gör rörelse crap till sina konsoler är pga att wii´n sålt mycket inte att folk spelar mycket på dom.

så natal å gem eller va fasen ps3´ans motion kommer heta kommer nog samla damm dom åxå.
om dom nu ens kommer sälja så värst mycket..

Medlem

Håller helt med snubben!

Medlem

Jag lirar hellre N64 än Wii baserat på det jag har testat själv.

Medlem

SANT!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Antar att vår familj är undantaget då? Här hemma spelas det Wii dagligen, tre ungar från 6 till 15 samt sambon... Själv är jag rätt ointresserad, men å andra sidan gillar jag inte konsoller överhuvudtaget. Jag har dom men av ngn. outgrundlig anledning rör jag dom aldrig... Spelar enbart på Pc.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

Det är kanske inte konsumenten själv som använder den men väl dennes barn och då dom "riktiga" maskinerna har satt så mycket fokus på solitär ond bråd död så ja.

Dessutom måste jag med bestämdhet, även om det är att bryta mot definitioner, framhålla att min 360 är en leksak och inte ett försök till att hitta på nya hippa termer.

Medlem
Skrivet av 7an:

Hahaha, det är ganska lustigt att detta uttalande kommer från en snubbe som satt och smårunkade till amiga när han var "liten"

Jag har i dagarna provat deras sk storlir Bad company 2, och vadå, går väl ann och skryta när man har något att komma med.

Nintendo säljer mest spel och konsoller på marknaden, leksak?, knappast, däremot smart marknadsföring och produktplacering.

Det skall bli roligt och se kommentarerna hagla när ni känner er lurade på BC2, precis som med MW2 och FP2.

BC2 är inte ett dugg bättre än någon annan shooter på marknaden, det är screentear, hack ja you name it

Frostbite är ett passande namn, för ibland fryser spelet helt

Starkt joppat DICE!

Så hacka inte på nintendo för att dem är framgångsrika, dem har aldrig påtalat att deras maskin skulle vara sk ny generation med både överlägsen grafik eller ljud så som sony och MS hela tiden gör.

Däremot är det överlägset spelvärde på wii, något jag tycker speltillverkare på spelstation 3 och kryssbox 360 borde tänka mer på. då dem bakfumlar konsumenter på 700 kr på en ogenomtänkt spelide, torftig presentation, i bästa fall en renderad filmsekvens, samt dåligt optimerad programmering för anpassad hårdvara.

Nej Mario galaxy 2 kommer att inhandlas å det snaraste

BC2 kommer att skippas med råge.

Jag gläds då jag tänker mig tillbaka på battlefield 1942, det var grejjor.

Jag räds när jag tänker på BC2, det är en nightmare som man säger på swinglish

Tror inte du förstått att den här kille inte jobbat på Dice sedan 2006, så epic fail på den ranten...

Om man ser på försäljning har han ju helt fel. Sen att det i princip bara är nintendo som faktiskt tjänar några pengar på wii-spel är ju en annan femma.

Medlem
Skrivet av dosman:

Många utvecklare gör inte spel längre utan enformiga interaktiva filmer.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Han är nog bara avis för att Wii sålt så bra... även om den är värdelös. ^^


signatur

Ducati Streetfighter 848

Wii agree, bra sagt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av dosman:
Citat:

människor måste fatta att Wii är en leksak, inte en underhållningsfokuserad produkt.

Synd för honom att han inte tycker att det är underhållande att leka längre. Hans kommentar visar en attityd som har blivit alldeles för vanlig när spelbranschen vuxit upp. Många utvecklare gör inte spel längre utan enformiga interaktiva filmer.

Precis min tanke.

Medlem

Jag gillar mitt Wii. Men utvecklare inte gör speciellt bra spel till den (enligt mitt tycke). Det finns alldeles för få bra spel till den.

123
Skriv svar