Före detta Dice-vd: "Wii ett virus"

Medlem
Skrivet av noxi:

Skrämmande att ha så dålig koll att han kan dömma ut 50% av konsollkonsumenterna som några som inte vet vad dom gör...

Jag kan säga att min Wii går lätt dubbelt så mycket som polarnas PS3 och 360.... mest för att det finns fler bra barnspel och spel med flerspelar lägen men även för att Wii inte konkurerar med PC.

Vill man ha grafiskt snygga äventyr så äger PC både PS3 och 360 medan Wii inte har någon motståndare på roliga spel att lira med polare och familj.

Men det är klart, har han den inställningen att konsoller inte ska vara roliga leksaker så är det klart att han inte gillar Wii...

50% av konsolkonsumenterna, eller 50% av Nintendos trogna kunder?
Som vi alla sett/vet så är det i princip bara Nintendos egna rörmokar-certrifierade produkter som säljer. Alla försök att göra ett "vuxet spel" med handling, röstskådisar och lite ren action säljer katastrofalt. Släng in fitness från TV-shop, och ytterligare en Mario-remake och kunderna strömmar...

Själv spelar jag mycket på 360, och då bara med polare. Något som du kanske missat är att de flesta "stora" spel erbjuder stöd för minst 2 spelare samtidigt, inte sällan 4, fast då med bra kontroll, grafik etc. som ren bonus
PC är för grafikkåta, som vill ha det senaste/bästa och tänker betala för det, 360/PS3 erbjuder alla de grymma spelen som inte kommer till PC, är dessutom ofta målplattformen för spelutveckling.

Wii är en leksak, som plastgubbar, kul för barnen men inget man står ut med ett längre tag (för enformigt, och fult). PC är ett komplement, 360/PS3 är huvudfokus (där finns alla vänner och alla kan spela) och Wii finns för barnfamiljer, och självklart 30+ som tror de ska bli smala av balansbräda, way to go!
Tyvärr, men som varandes en Gamer så har en Wii ingen plats i mitt hem, där får bara spelkonsoler av olika typer vara, inte balansbrädor, dansmattor, kareokemaskiner eller andra wanna-be...

Medlem

Ena stunden apploderar vi folk för att de vill nå en större publik, i nästa stund spottar vi på de som försöker. Det finns då folk till allt...


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Frågan är när spel inte var "leksaker". Vem spelar spel för att inte leka? Inte jag i alla fall. Men han kanske anser att spela är ett jobb eller lärorikt som en bok? Det gör dock inte jag.
Väldigt korkat uttalande tbh.

Medlem

Sure lots of butthurt på båda sidorna här >_>

Medlem

Haha helt rätt xD , dom på dice är fan i mig trogna sina hardcore fans

Medlem

Surt sa räven. Nintendo skrattar hela vägen till banken. Bara för att några sura nördar sitter och gråter för att de inte får spela FPS som de alltid gjort så behöver det inte betyda att folk inte uppskattar Wii. Om den är så dålig så hade väl fan inte folk fortsatt att köpa den efter att första hypen lagt sig? Idioti på hög nivå.

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Surt sa räven. Nintendo skrattar hela vägen till banken. Bara för att några sura nördar sitter och gråter för att de inte får spela FPS som de alltid gjort så behöver det inte betyda att folk inte uppskattar Wii. Om den är så dålig så hade väl fan inte folk fortsatt att köpa den efter att första hypen lagt sig? Idioti på hög nivå.

Håller helt klart med, för många koncenterar sig bara på ''stora'' fps titlar som oftast är värdelösa. MW2, halo är bara några exempel.

Medlem

Mycket av dom stora titlarna som kommer till xbox 360 och PS3 släpps på PC så införskaffade mig ett Wii. Lånade ett Xbox 360 men spelade bara några få timmar på det sen dammade det i en vecka tills kompisen kom o hämtade det.

Samma grej med PS3an spelade bara lite sen var det bara där..passade på att kolla på en massa blue-ray filmer istället på den tills jag var tvungen o lämna tillbaks den.

Brukar spela med Wii:et mesta dels på helger med Kompisar. Men PC använder jag mest..störst utbud av roliga spel ^^


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Wii är en party / underhållningsmaskin, lite som han säger, en leksak. Men att säga att inte andra spel är avancerade "leksaker" vore också fel! Tycker väl att allt det kan ses som lek. Tycker dock att han kanske går lite väl hårt mot wii då de satt en helt ny rörelse för nytänkande kontroller i spel.

Jag har ett wii, spelar inte så ofta, men har väldigt kul när jag gör det!

Medlem

Det är precis vad jag alltid sagt om Wii. Och citatet var rikigt dåligt översatt btw, Google translate eller?

Medlem
Skrivet av Snorkelfarsan:

Det är precis vad jag alltid sagt om Wii. Och citatet var rikigt dåligt översatt btw, Google translate eller?

Läste du originalcitatet? Det fanns en länk bifogad. Heck it, jag bifogar både min egna översättning och originalet. Det var en luddigt skriven text från början.

Så än en gång, läste du citatet även på engelska innan du skrev?

Därför att Wii, för mig, jag skulle beskriva den som ett virus, som inte fastnar. Alla kommer hem, det är en leksak, människor måste fatta att Wii är en leksak, inte en underhållningsfokuserad produkt. Folk kommer hem till någon, de spelar Wii en stund, känner att den är riktigt cool, blah blah blah, de går ut och köper en. Fråga folk hur ofta de spelar på sin Wii, som inte är en core-gamer-konsument för de har en Xbox 360 och en Wii eller en Playstation 3 och en Wii. De människor som bara äger en Wii, fråga den konsumenten hur ofta denne använder sin maskin. De använder den helt enkelt inte, den var cool, men de är inte gamers, så de plockar undan den. Förutom Wii Fit-fenomenet som hjälpte många människor få en söt och trevlig röst berätta för dem att de är tjocka och måste träna, de behöver finna andra alternativ. Nintendo är smarta på det sättet att de inser att det inte är en videospelsmaskin, det är inte en spelmaskin.

Eller originalet

Because the Wii, to me, I would describe it as a Virus, that doesn't stick. Everyone comes home, it's a toy, people have got to realize the Wii is a toy, not an entertainment focused product. People come home, someone, they play Wii for a bit, feel it's really cool, blah blah blah, they go out and buy one. Ask people how often they play the Wii, that are not the core game consumer that buys one because they have an Xbox 360 and a Wii or a PlayStation 3 and a Wii. The people that only own the Wii, ask that consumer how often they use their machine. They just don't use it, it was cool, but they're not gamers, so they put it away. Other than the Wii Fit phenomenon that helped a lot of people get a nice cutie voice telling that they're fat and need to go work out, they need to find other alternatives. Nintendo is smart in that way in that they realize this is not a video game machine, this is not a games game machine.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Efter SNES gick allt åt pipan imo.

Medlem

hahaha, han måste ha missat något Wii är väl om något en underhållningsmaskin medans de andra två (PS3 och 360) är något man sitter mest själv och lirar. Det finns ju bra många bra fler party spel till wii än de andra två. som i princip bara har buzz och Guitar hero (hur kul nu det sistnämda kan vara när två spelar och resten tittar på)

Sen har ju dice inte gjort ett vettigt spel sedan BF 1942 (som knappt var bra det heller) Jo vänta de har gjort 100 battlefield spel till...

Han om någon skulle ju sparkas från branchen och aldrig mer få göra spel...

Battlefield bad company 2 var nog det sämsta jag lirat (inkluderat de flesta wii spel) Snacka om Wannabe Modern warfare 2. Fast inte ens i närheten lika bra... mest patetiskt och datorkrävande...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

123
Skriv svar