Steam på väg till Mac?

Robot
Medlem
Steam på väg till Mac?

låter lite avtändande, steam passar fint som Windows exclusive, Mac är ingen speldator

Medlem

Finns det inte redan? Eller måste det köras i någon sorts simuleringsprogram?
För jag har flera vänner som lirar på Mac... ?


signatur
Medlem
Skrivet av stoffe9522:

låter lite avtändande, steam passar fint som Windows exclusive, Mac är ingen speldator

Sluta dumförklara dig själv.

Inaktiv
Skrivet av stoffe9522:

låter lite avtändande, steam passar fint som Windows exclusive, Mac är ingen speldator

öh, va? Dummaste jag hört på länge.

Skrivet av draim:

Finns det inte redan? Eller måste det köras i någon sorts simuleringsprogram?
För jag har flera vänner som lirar på Mac... ?

De kanske använder Crossover, Wine eller liknande.

Hoppas innerligt på att Steam portas över till både Mac och Linux.


signatur

dare to be bold

Medlem

Haha, mac är bra på sitt sätt... Inte för jag kmr på ngt sätt men aja. Kul för dom


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

Kul för macisarna, grattis.

Skrivet av stoffe9522:

låter lite avtändande, steam passar fint som Windows exclusive, Mac är ingen speldator

?

Medlem
Skrivet av stoffe9522:

låter lite avtändande, steam passar fint som Windows exclusive, Mac är ingen speldator

Jo precis, inte särskilt begåvat tänkande.

Trevligt att Steam växer. Tycker det är en trevlig sercice och när man snart skaffar sig en Mac för skolarbete så ska det bli kul att prova Steam. Friends är en trevlig service och jag kanske kan lira lite spel, även om det är en 13" laptop...


signatur
Medlem

"Å andra sidan byter programmet i och med den nya betan renderingsmotor från Internet Explorer till WebKit, som även används i Apples webbläsare Safari."

Till att börja med motsäger ju detta ingenting av det som står innan, alltså att de "söker kodare", så "å andra sidan" vad, exakt?

Dessutom är ju detta _fullständigt_ irrelevant att de bytt till WebKit istället för Internet Explorer. Ja, det visar kanske på att man planerat expandera till andra plattformar eftersom man gör sig oberoende av IE, det kan också tyda på att man helt enkelt tröttnat på långsamma skit-IE, eller båda (troligast) — men det faktum att Safari använder WebKit är ju i sammanhanget inget som helst indikation, det har ju ingen relevans alls.

Hyfsat hackigt skrivet.

Medlem

Låter trevligt, men får se om spelutvecklarna ser till att porta spelen också.
Spelar inte så mycket på min macbook eftersom jag har en vanlig stationär till det men har en del äventyrsspel och små indiespel skaffade via steam som skulle vore trevliga att lira på den. Ex. Cogs, Plants vs Zombies och Braid. Går väl att komma runt antingen med windowsemulator eller genom att boota om men är omständligt. Därför vore steam till mac bra. (om spelen portas dvs)

Medlem

Mycket bra


signatur

Meep!

Redaktör

Notwist: rätt, slafsigt och ogenomtänkt skrivet. Jag strök det, tack för feedbacken.


signatur
Medlem

Kör mycket hellre mac, men nu är man fast på pc för att man vill kunna spela.
Win7 må vara ms bästa operativ, men jag har svurit över buggar som finns i det med.. som fortfarande inte är fixade.

Mer spel stöd för Mac

Medlem

Valve kanske är i god väg att med att porta steam och spel till andra plattformar. Kom och tänka på denna artikel som jag läste för några år sedan.
http://www.linux-gamers.net/modules/news/article.php?storyid=...

Medlem

jaa! jag slopade min speldata för att vara mer kreativ, men nu kanske jag kan återupta mina behov som gamer!


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem
Skrivet av ROW GUY:

mac suger

HÄDA ICKE!
HÄDA ICKE!


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Inaktiv

Har ROW GUY någon anledning till att Mac "suger"?

Själv använder jag både PC och Mac, tycker det ska bli mycket kul om Steam kommer till Mac.

Medlem

Woho! Har både PC och Mac och har ända sedan jag upptäckt Steam önskat att det funnits på Mac. Även om inte alla spel kommer att fungera är själva community-funktionen (chat från alla spel och möjlighet att se vad kompisar spelar) underbar.

Blir sjukt glad om det här blir av!

Medlem

Mac nej tack

mac är bara bra för designprogram pga att en mac kan rita strukturerad grafik och det kan inte en pc

annars e de inte mycket å ha med tanke på deras usla bakåtkompiablitet på spel och programsidan av mac


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

På tiden!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bondmaster:

mac är bara bra för designprogram pga att en mac kan rita strukturerad grafik och det kan inte en pc

Detta är totalt off-topic, men du sitter väl inte och tror att det finns någon typ av beräkning som en PC inte är kapabel att utföra men som en Mac klarar?

Medlem

Vilken pc vs mac diskution.
Spänande att läsa inlägg som att mac suger när man förmodligen inte ens har tittat på en mac för att man sitter och gamar enbart på PC.
Har mac, och har haft det otroligt länge. Kan säga att min mac pro är en mycket bättre spelmaskin än flera pc maskiner med bootcamp till windows 7 (vilket jag aldrig skulle använda ändå).
Önskar dock att steam portas till mac så jag slipper xover.
Så ska jag säga mitt borde alla spel vara låsta till openGL standard och inte directX så windows maskiner inte är ett måste i grafikhantering.

Medlem

skit snack att mac inte är någon speldator.
var har ni varit de senaste året?

ok, att mac datorerna inte innehaver samma prestanda som en hemma byggd superdator - men Mac Pro, Macbook Pro 17" och Imac med i7an håller tillräckligt hög prestanda för att spela på - och max grafik är inte nödvändigt, för grafikbögar kan dra - och det har jag alltid sagt.

jag gick över till mac för drygt ett år sedan, och har aldrig varit så nöjd med en dator någon gång - och då har jag ändå byggt super datorer.

så tycker detta kan bli ganska ballt, dock är det inte allt för många spel som är kapabla med Mac os X.

bättre att köra Boot Camp ist.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

va oroväckande det är att så många är emot Mac - precis så var jag för bara ett par år sedan..

Varför köpa mac som är så dyra då man kan bygga en super dator för samma peng?

Varför köpa en dyr Konsol? FPS är bäst på PC.

Väx upp pojkar och inse verkligheten, jag står inte på Macs sida eller Pcs sida och inte häller konsol sidan

alla har rätt till sin åsikt, men jag säger bara det att man ska skaffa sig en Egen uppfattning innan man klankar ner på diverse grejer. och detta är en grej ingen av er har skaffat er. i am just saying.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av asker:
Skrivet av bondmaster:

mac är bara bra för designprogram pga att en mac kan rita strukturerad grafik och det kan inte en pc

Detta är totalt off-topic, men du sitter väl inte och tror att det finns någon typ av beräkning som en PC inte är kapabel att utföra men som en Mac klarar?

jo faktiskt är det eller har varit åtminstonde så

enkelt sagt är inte en rak linje på pc rak men samma linje gjord på en mac är rak

nej jag är inte varken för eller emot mac
dock tycker jag pc är mer lättarbetat än mac


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Sweet! Call of Duty Modern Warfare avklarad på veteran på min MacBook Pro 15'. Flöt på hur bra som helst. Spelet finns som Macversion, hoppades MW2 skulle komma till Mac också :-/

Kommer Steam till Mac kommer jag börja lira järnet igen.

Medlem

Härligt! Mer sånt här tycker jag!

Inaktiv

Skulle vara häftigare ifall Linux skulle få detta istället...

Spelar ingen roll för mig, Steam är inget alternativ. Så länge man inte äger spelet fysiskt eller har spelet (på HDD) är det värdelöst. Om man förlorar kontot förlorar man allt - vad händer om tjänsten stänger då...?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Kanon. Men hur blir det med spelen då? Kommer jag kunna spela allt som finns i Steam idag? Om jag köpt något via Steam, måste jag köpa det igen då?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Vore fantastiskt.

12
Skriv svar