Den stora Switch 2-tråden
Är väl bara en fråga om tid tills Zelda windwaker hd och Zelda twilight princess hd kommer på switch eller switch 2. Windwaker wiiu versionen funkar perfekt på Steam Deck så jag har inte bråttom att spela det igen. Sen Mario Galaxy 2.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Med mer minne antar jag att du menar lagringsutrymme.
Hoppas på stöd för micro sd kort. Tittar man på exempelvis steam deck som har m.2 lagring så är det inte så stor skillnad i laddningstid på m.2 och ett micro sd kort man kan lägga till.
Jag glömde ju svara på det här. Japp, syftade på mer lagringsminne.
Mjo, det är nog önsketänkande att det någonsin skulle hända men ändå Men som sagt, skulle WW eller alla tre komma till NG Switch skulle jag ändå bli otroligt glad!
Jo, klart det är önsketänkande från min sida.
En tröst vore om Nintendo släpper Wind Waker igen, fast med materialet som kapades bort kort innan release. Det vore en dröm att få spela Wind Waker, där sista delen inte känns framstressad.
Wind Waker får de gärna lägga på hyllan för gott. Önskar dock att Nintendo återvänder till pixelmagi igen. A Link to the Past med Eastward grafik vore drömmen, har säkert tjatat om det tidigare, men är lite trött på när Nintendo gör "Remakes" som Link's Awakening och Link Between Worlds som är fulare än original-spelen...ingen 2,5D kan ersätta äkta pixelskönhet.
Med mer minne antar jag att du menar lagringsutrymme.
Hoppas på stöd för micro sd kort. Tittar man på exempelvis steam deck som har m.2 lagring så är det inte så stor skillnad i laddningstid på m.2 och ett micro sd kort man kan lägga till.
Steam/Valve komprimerar ju dock inte filstorlekar likt Nintendo är väldigt duktiga på, vilket gör att man klarar sig långt med kassetter och lite internminne på Switch. Då finns det nog ganska betydande tidsvinster av laddningstiderna att göra med dels snabbare lagring, dels en CPU som är snabb med att packa upp.
Wind Waker får de gärna lägga på hyllan för gott. Önskar dock att Nintendo återvänder till pixelmagi igen. A Link to the Past med Eastward grafik vore drömmen, har säkert tjatat om det tidigare, men är lite trött på när Nintendo gör "Remakes" som Link's Awakening och Link Between Worlds som är fulare än original-spelen...ingen 2,5D kan ersätta äkta pixelskönhet.
Steam/Valve komprimerar ju dock inte filstorlekar likt Nintendo är väldigt duktiga på, vilket gör att man klarar sig långt med kassetter och lite internminne på Switch. Då finns det nog ganska betydande tidsvinster av laddningstiderna att göra med dels snabbare lagring, dels en CPU som är snabb med att packa upp.
Wow jag som älskar hur remakesen ser ut 😅
Wow jag som älskar hur remakesen ser ut 😅
A Link between worlds ser nästan lika fattigt ut grafiskt som New SMB.-spelen. Riktigt så där gräslig 2006-design...huvaligen. Link's Awakening är lite bättre, men ser ut lite som ett anmans-gjort Unreal Engine-projekt. Plastigt o trist.
Jo, klart det är önsketänkande från min sida.
En tröst vore om Nintendo släpper Wind Waker igen, fast med materialet som kapades bort kort innan release. Det vore en dröm att få spela Wind Waker, där sista delen inte känns framstressad.
Ja, en Wind Waker Ultimate/Director's Cut eller dylikt skulle ju sitta fint! Så en äntligen får uppleva vad en gått miste om. Stress är inge bra för vare sig utvecklare eller spelare och det har Nintendo kommit underfund med och stressar inte längre ut något.
A Link between worlds ser nästan lika fattigt ut grafiskt som New SMB.-spelen. Riktigt så där gräslig 2006-design...huvaligen. Link's Awakening är lite bättre, men ser ut lite som ett anmans-gjort Unreal Engine-projekt. Plastigt o trist.
Spännande! Jag håller inte alls med helt enkelt! Tycker designen är fantastiskt tilltalande 😀
A Link Between Worlds är inte en remake, det utspelar sig i samma värld som A Link to the Past.
Otroligt bra spel för övrigt, jag vill ha en HD-version typ igår
A Link Between Worlds är inte en remake, det utspelar sig i samma värld som A Link to the Past.
Otroligt bra spel för övrigt, jag vill ha en HD-version typ igår
Japp, 100 år efter händelserna i ”Link to the Past” för att vara exakt. Är lite kluven till det spelet dock, men kul om det kom en ny version till Switch, fast med högre upplösning så klart.
Japp, 100 år efter händelserna i ”Link to the Past” för att vara exakt. Är lite kluven till det spelet dock, men kul om det kom en ny version till Switch, fast med högre upplösning så klart.
Spelade a link between worlds ganska långt efter release tror jag. Tycker det spelet fick lite uppmärksamhet eller så var det bara jag som inte var uppmärksam när det begav sig 😅
Spelade a link between worlds ganska långt efter release tror jag. Tycker det spelet fick lite uppmärksamhet eller så var det bara jag som inte var uppmärksam när det begav sig 😅
Link between worlds är spelet som fick mig att köpa en 3DS strax efter det släpptes

Bandai Namco öppnar studiorna Studio 2 och Studio S dedikerad för uppbackning av utveckling av Nintendo-spel som Smash Bros och Mario Kart! Nu ryktas det om att de hjälper till med MK10 för NG Switch! Spelet ska tydligen vara visuellt häpnadsväckande också - även i jämförelse med nästa 3D-Mario!
https://www.videogameschronicle.com/files/2023/11/bandai-namc...
Bandai Namco öppnar studiorna Studio 2 och Studio S dedikerad för uppbackning av utveckling av Nintendo-spel som Smash Bros och Mario Kart! Nu ryktas det om att de hjälper till med MK10 för NG Switch! Spelet ska tydligen vara visuellt häpnadsväckande också - även i jämförelse med nästa 3D-Mario!
Mumsigt!
Ni som har bra koll på rykten, finns det något som indikerar på att Zelda Oracle of Seasons/Ages får samma behandling som Links Awakening fick? 🤔
Ja, de har båda varit beryktade att vara på gång till Switch och antingen kunna köpas ihop eller per spel (tänk: Pikmin 1&2) dock har det inte sagts någonting om dess grafiska stil om de ska piffas upp som Awekening eller bara släppas något mer högupplöst. Men då det finns indikationer på regelrätta släpp, och inte bara NSO, så skulle jag gissa på att det blir uppiffat på något sätt Dock oklart om det blir till nuvarande Switch eller NG.
Ja, de har båda varit beryktade att vara på gång till Switch och antingen kunna köpas ihop eller per spel (tänk: Pikmin 1&2) dock har det inte sagts någonting om dess grafiska stil om de ska piffas upp som Awekening eller bara släppas något mer högupplöst. Men då det finns indikationer på regelrätta släpp, och inte bara NSO, så skulle jag gissa på att det blir uppiffat på något sätt Dock oklart om det blir till nuvarande Switch eller NG.
Nackdel, då jag precis börjat spela spelet på Nintendos online tjänst. Varvade aldrig något av dom när jag med min tvillingbror hade ett av varje till Gameboy-Color så frågan är om jag ska avvakta med spelandet? 😅
Nackdel, då jag precis börjat spela spelet på Nintendos online tjänst. Varvade aldrig något av dom när jag med min tvillingbror hade ett av varje till Gameboy-Color så frågan är om jag ska avvakta med spelandet? 😅
Tänk på att Metroid Prime Remaster säkert var klart minst ett år och var beryktat att släppas under två innan det tillslut kom. Samma med Wind Waker och Twilight Princess, har varit i cirkulation minst ett par år men har säkert flyttats fram till NG Switch vid det här laget (eller sparas så det kan släppas samtidigt cross-gen). Min poäng är att du kan nog spela igenom dem nu och om du verkligen gillar dem spela om dem sen för det kan ta sin tid innan de faktiskt släpps. Även om de redan är klara för släpp idag kan Nintendo hålla på dem ett halvår-två år
När vi väl är inne på Zelda, varför inte remake eller nyversion av Zelda II: The Adventure of Link.
De kunde göra likt a link between worlds ett "The Link's Adventure"
Levla upp xp och vandra sidcrollande.
Underskattat spel, bättre än ettan enligt mig. Värlen kändes mycket större än ettan och det var mycket mystik i den.
Tänk på att Metroid Prime Remaster säkert var klart minst ett år och var beryktat att släppas under två innan det tillslut kom. Samma med Wind Waker och Twilight Princess, har varit i cirkulation minst ett par år men har säkert flyttats fram till NG Switch vid det här laget (eller sparas så det kan släppas samtidigt cross-gen). Min poäng är att du kan nog spela igenom dem nu och om du verkligen gillar dem spela om dem sen för det kan ta sin tid innan de faktiskt släpps. Även om de redan är klara för släpp idag kan Nintendo hålla på dem ett halvår-två år
Absolut. Sen kommer det vara stor skillnad på versionerna rent grafiskt, så kanske bra att börja med originalet trots allt.
Vet du förresten, om SNES versionen av Mario RPG (Seven Stars) funnits på Nintendos online tjänst? Jag har för mig att spelet funnits där, men kanske togs bort i samband med nyversionen? Eller så fanns spelet endast på mini SNES med närmare eftertanke, blev nu lite osäker på hur det var med allt. 😅
Underskattat spel, bättre än ettan enligt mig. Värlen kändes mycket större än ettan och det var mycket mystik i den.
Spelade aldrig det på NES (mitt första Zelda var A Link to the Past på Snes) men senare på Gamecube på samlingen med första, det och Ocarina of Time och Majoras Mask på en skiva jag fick av Club Nintendo. Tycker inte det är bättre än första. Men det är ju en smaksak men tror inte speciellt många ropar efter det för att det ska vara värt att göra remake på. Men Nintendo kan ju känna annorlunda och det är ju vad som spelar roll så kanske har ni tur och de gör det. Men räkna inte med det.
Absolut. Sen kommer det vara stor skillnad på versionerna rent grafiskt, så kanske bra att börja med originalet trots allt.
Vet du förresten, om SNES versionen av Mario RPG (Seven Stars) funnits på Nintendos online tjänst? Jag har för mig att spelet funnits där, men kanske togs bort i samband med nyversionen? Eller så fanns spelet endast på mini SNES med närmare eftertanke, blev nu lite osäker på hur det var med allt. 😅
Tror inte det finns på NSO men på Snes Mini fanns det nog (hade den aldrig så är inte säker men minnet vill säga att jag läst om det i alla fall). Men som Digital Foundry påpekar så är det ju mer av en remake i samma höga klass som Metroid Prime Remastered som är ordentligt grafiskt och spelmässigt uppdaterat så de nästan är nya spel i sig. Så kan tänka mig att de kan släppa det till NSO dels för de som vill kunna återvända till originalet efter att ha klarat nya men också för de som inte köpt nya än men kan tänkas lockas in i det om de gillar originalet. Så på samma sätt tror jag det kan bli med Zelda-spelen också - om det så sker nu till Switch eller senare på NG Switch!
Verkar som en grupp patent visar långtgående planer på VR/AR för NG Switch! Inte bara ett patent utan en "familj" där ett patent har utvecklats under en längre tid. Verkar som headsetet också ska kunna användas som "Wii U/Playstation Portal"-kontroll där spel från konsolen streamas och spelas bortom TV:n den är inkopplad i!
https://www.videogameschronicle.com/files/2023/11/bandai-namc...
Den nystartade studion söker nu folk för 3D actionspel! Kan det vara något smaskigt för NG Switch förutom nytt Smash och MK10? Kanske ett nytt Star Fox eller remaster av ett äldre? Kanske det till Gamecube, det var kul. Minns inte vad det hette Adventures? Ser gärna det i alla fall!
Pokémon Scarlet/Pokémon Violet The Hidden Treasure of Area Zero Part 2: The Indigo Disk släpps 14e December.
Det verkar eventuellt också vara det sista DLC:et till ett större spel på Nintendo Switch.
2024:
- Inget större spel utannonserat
- Inget större spel har kommande Expansion/DLC
- Inget större spel kommer få större patch
Alla verka ha gått över till development av Switch 2 spel nu.
Zelda, Persona, Bayonetta, Ni No Kuni, Fire Emblem, Mario, Xenoblade, Smash Bros, Pikmin, Pokemon, Mario Kart, Mario, Ninja Gaiden, Animal Crossing, Metroid Prime, Donkey Kong etc etc.
Inget större spel öht har något större spel, expansion eller patch som kommer nästa år till Nintendo Switch utannonserat i dagsläget. Det är tydligen första gången i Switch historia som man går in i ett nytt år utan något major game/större uppdateringar.
Nu är det bara remakes och minor games som peach etc som kommer.
Blir verkligen intressant att se vad Nintendo Direct i Februari handlar om.
Inget större spel öht har något större spel, expansion eller patch som kommer nästa år till Nintendo Switch utannonserat i dagsläget. Det är tydligen första gången i Switch historia som man går in i ett nytt år utan något major game/större uppdateringar.
Nu är det bara remakes och minor games som peach etc som kommer.
Blir verkligen intressant att se vad Nintendo Direct i Februari handlar om.
Inget större spel som har något spel?
Det åsido, du har en poäng. Det är inget DLC på gång efter Pokémon och nu när Mario RPG är ute är det mest Peach och remaken av Luigis Mansion 2 som är att vänta. Directen i Februari blir högst antagligen det sista att vara helt fokuserat på Nintendo Switch och det lär vara mer remakes och småspel då. Metroid Prime 2+3 kanske? Wind Waker och Twilight Princess som varit beryktat länge? Även om det kommer till NG Switch också kanske de utannonseras till OG först och senare "ja det kommer till next gen också" så de kan hypa upp två läger? Kanske. Annars är det väl portar av andras spel som kan tänkas vara på gång. Annars är det som du säger förflyttat fokus och det börjar märkas.