Se det pc-specifika i Bad Company 2

Medlem
Skrivet av Pippolei:
Skrivet av Juel91:
Skrivet av Pippolei:

Jag klarar ju minimum req. utan problem.
Det verkar ju konstigt att spelet är knappt spelbart då med settings på absolut lägsta och en 100/100 uppkoppling....

Lite, men som sagt du ligger väldigt nära minimum kraven. Det ända jag kan tänka är skaffa ny. Virussökning, disk rensning och defragmentering kanske kan boosta prestandan lite men en ny dator vore fan på tiden. Hur gammal är den?

Den är 3 år gammal på ett ungefär....

Exakt, dvs väldigt gammal.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

Det blir boka så fort som möjligt

Välkommen Diabl0 (till Pcgamer?)


signatur

"Framtidens fascister kommer kalla sig Anti-fascister"
- Winston Churchill

Medlem

Spelvärlden är förstörd. Horribelt.

Medlem
Skrivet av Slaxor:

Spelvärlden är förstörd. Horribelt.

Förstörd som i Frostbite förstörd eller?


signatur

"Framtidens fascister kommer kalla sig Anti-fascister"
- Winston Churchill

Medlem

undrar om det kan göra stor skillnad på prestandan om man har windows 7 istället för XP som inte stöder dx 10?

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av warh0g:

Resten av betan har jag kört med
1680*1050
Level of Detail: High
Texture Quality: High
Shadow Quality: High
Effects Quality: Medium
Anti Aliasing (AA): 1x
Anisotrophic Filtering (AF): 1x
VSYNC: Off
HBAO: Off

Det har legat på c:a 60 fps i stort sett hela tiden.
Antar att det kommer vara ännu bättre i Retail än Beta.

Men du är inte all grafik på betan låst till medium som högst?

Texture Quality var låst till Medium, inte de andra.

Man kunde välja high i menyn, men det kan ju vara avstängt ändå. Länk till mina inställningar i BFBC2 http://img246.imageshack.us/img246/2122/bfbc2video.png


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av warh0g:

Resten av betan har jag kört med
1680*1050
Level of Detail: High
Texture Quality: High
Shadow Quality: High
Effects Quality: Medium
Anti Aliasing (AA): 1x
Anisotrophic Filtering (AF): 1x
VSYNC: Off
HBAO: Off

Det har legat på c:a 60 fps i stort sett hela tiden.
Antar att det kommer vara ännu bättre i Retail än Beta.

Men du är inte all grafik på betan låst till medium som högst?

Texture Quality var låst till Medium, inte de andra.

Man kunde välja high i menyn, men det kan ju vara avstängt ändå. Länk till mina inställningar i BFBC2 http://img246.imageshack.us/img246/2122/bfbc2video.png

Ja det var avstängt, även om du satte high som textures så blev det ändå minimum , anledningen var att minska download sizen på betan så dem skippade high-rez texturerna.

Medlem

Jag skjuter som man fick lära sig i lumpen. Klicka snabbt istället för spray lr burst... fungerar hur bra som helst

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Verkar Coolt men en fråga här :
Vaffö måste man ens göra ett "hardcore mode" tycker folk att det är kul att man måste spreja ett helt magasin i bröstet på en fienden tills man måste dra sin pistol o sätta 5 skott till...som han gör vid 2:24 typ
man kan ju ta mer skada än i MW2 (utan hardcore) o redan där tycker jag det blir mycket

Nää Hardcore FTW

Nu ska jag springa ner till alina o beställa ett 5850 kort e har fått in massor...

Jag har ett 5850 kort och lovar dig att du kommer bli mer än nöjd.


signatur

Det var detta...

Medlem

Tycker det är helt ok, men längtar till BF 3..
Detta får "duga" så länge..

Hoppas bara att dom fixar toggle options på ADS/Zoom och crouch..

Snart så..

Medlem

satan i gatan, det här ser kul ut. misstänker att mitt bf2 spelande närmar sig ett slut efter 5 roliga år

Medlem

Saknar lite funktioner från BF serien, tex commo rose, och möjligheten att välja patronvis i stället för att ha full auto hela tiden.

Medlem

Såg mycket lovande ut. Om spelet uppmuntrar gruppspel lika mycket som det verkar så kanske det blir ett köp även om jag inte är någon renodlad shootspelare. BF2 var ju väldigt skoj, när det var bra lag som förstod hur man skulle spela.

Inaktiv

Grymt sugen på att beställa detta och ett 5870....


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

mg
Medlem

Angående skadan så läste jag någonstans att den kommer vara 25% högre i retail än vad den var i BETAN.

Personligen tycker jag det kändes behövligt, man spelar ju soldat, inte stålmannen.

Medlem

Betan var otroligt rolig! Nu återstår bara några långa och dryga dagars väntan...

Skrivet av Cane:

Antar att ingen här har spelat BF2 då det spelet är överlägset detta på alla sätt, bättre nätkod, bättre optimerat, bättre skada osv. BC2 känns enbart som en dålig konsolport

Hahahahhh... I Battlefield 2 var man tvungen att hålla snipersiktet stilla på en fiende i c.a 0.5 sekunder för att träffa, annars kunde skottet landa lite var som helst. Jag vet inte vad du gör för fel, men JAG dödar någon dubbelt så snabbt i BC2 än i gamla BF2.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Manley:

Tycker det är helt ok, men längtar till BF 3..
Detta får "duga" så länge..

Hoppas bara att dom fixar toggle options på ADS/Zoom och crouch..

Snart så..

Jag hittade på en egen "Crouch-lock".
Håll nere Crouch-knappen (Ctrl)
Tryck på någon av dina text chat-knappar
Släpp Crouch
Tryck Enter för att få bort textinmatningen.

Nu Crouchar du tills du trycker på Crouch igen. Vet inte om det kommer funka i Retail


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Cane:

Sämst nätkod på länge + Låg vapenskada = Riktigt idiotiskt. Att det ska kräva ett helt mag att döda någon på nära håll är bara löjligt. Nä BC2 vart en riktigt besvikelse, ännu sämre än MW2 på nått sjukt sätt.

Dålig nätkod? Det är en Beta. Låg skada? Spela hardcore. BC2 en besvikelse? Har du ens spelat BC2? Det är inte släppt ännu, bara betan. Vissa människor är allvarligt dumma i huvudet, som avgör ett köp pga tekniska/l2p-relaterade problem som uppkommit i en Beta. Till och med människorna som säger att det inte kommer att bli ett köp pga att man inte kan lägga sig ner har en större poäng, även om det kan tyckas löjligt.

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Cane:

Sämst nätkod på länge + Låg vapenskada = Riktigt idiotiskt. Att det ska kräva ett helt mag att döda någon på nära håll är bara löjligt. Nä BC2 vart en riktigt besvikelse, ännu sämre än MW2 på nått sjukt sätt.

Dålig nätkod? Det är en Beta. Låg skada? Spela hardcore. BC2 en besvikelse? Har du ens spelat BC2? Det är inte släppt ännu, bara betan. Vissa människor är allvarligt dumma i huvudet, som avgör ett köp pga tekniska/l2p-relaterade problem som uppkommit i en Beta.

sett till historia så har både bf2 och bf42 som jag kört båda haft avig nätkod, tror inte att det blir bättre från betan. och ja det kan vara nog att titta efter ett annat mp spel.
Sen finns överdrivet whine i allt. men nätkoden spelar stor roll i ett spel, även om majoriteten inte märker det. men i bf2 så siktade jag alltid bakom spelaren för att försäkra mig om en hit.
spray efter att man sett nån spring runt ett hörn och du får en träff med 90% säkerhet.

Men om majoriteten inte ser detta så varför bry sig..

Medlem
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Verkar Coolt men en fråga här :
Vaffö måste man ens göra ett "hardcore mode" tycker folk att det är kul att man måste spreja ett helt magasin i bröstet på en fienden tills man måste dra sin pistol o sätta 5 skott till...som han gör vid 2:24 typ
man kan ju ta mer skada än i MW2 (utan hardcore) o redan där tycker jag det blir mycket

Nää Hardcore FTW

Nu ska jag springa ner till alina o beställa ett 5850 kort e har fått in massor...

Du säger ju tvärt emot sanningen i din första mening. I HC Mode (Hardcore) så är Bullet Damage mycket högre än vanligt, vilket betyder att du kan ta ner folk snabbare, och INTE segare (som du påstår). Vad menar du egentligen?:P

Du missförstår tror jag, han menar att hardcore borde vara standard och att det inte borde finnas ett normal-läge överhuvudtaget. Han menar alltså inte att man gör mindre skada i HC-mode.

Medlem

[/quote]
sett till historia så har både bf2 och bf42 som jag kört båda haft avig nätkod, tror inte att det blir bättre från betan. och ja det kan vara nog att titta efter ett annat mp spel.
Sen finns överdrivet whine i allt. men nätkoden spelar stor roll i ett spel, även om majoriteten inte märker det. men i bf2 så siktade jag alltid bakom spelaren för att försäkra mig om en hit.
spray efter att man sett nån spring runt ett hörn och du får en träff med 90% säkerhet.

Men om majoriteten inte ser detta så varför bry sig..[/quote]

Bakom spelaren? Menar du inte framför spelaren? har inte upplevt några problem med bf2, visst man kan kniva en person i foten när den sticker ut genom en vägg, men annars funkar det mesta tycker jag. Tog en kille på ena sidan från den andra i wake island med sniper, trodde att jag missade först, men efter ca 2 sekunder ser jag killen flyga till och dö. När folk snackar om dålig nätkod, menar man generellt sett hitboxarna då eller?

Medlem
Skrivet av svendolph:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Verkar Coolt men en fråga här :
Vaffö måste man ens göra ett "hardcore mode" tycker folk att det är kul att man måste spreja ett helt magasin i bröstet på en fienden tills man måste dra sin pistol o sätta 5 skott till...som han gör vid 2:24 typ
man kan ju ta mer skada än i MW2 (utan hardcore) o redan där tycker jag det blir mycket

Nää Hardcore FTW

Nu ska jag springa ner till alina o beställa ett 5850 kort e har fått in massor...

Jag har ett 5850 kort och lovar dig att du kommer bli mer än nöjd.

beställde ett 5850 från alina nyss:) Mitt gamla 8800 ultra dog i måndags.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Bakom spelaren? Menar du inte framför spelaren? har inte upplevt några problem med bf2, visst man kan kniva en person i foten när den sticker ut genom en vägg, men annars funkar det mesta tycker jag. Tog en kille på ena sidan från den andra i wake island med sniper, trodde att jag missade först, men efter ca 2 sekunder ser jag killen flyga till och dö. När folk snackar om dålig nätkod, menar man generellt sett hitboxarna då eller?

"dålig nätkod" menas väl med att när du ser en spelare så befinner han sig egentligen några meter framför där du ser att han står. Att spelet inte riktigt hinner med att uppdatera allt som sker. Detta la jag märke till i BF2 och det var väldigt irriterande, har dock inte stött på det i BBC2.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Tur att det kommer till datorn nu när man har köpt en nu dator som borde klara Battlefield

Medlem

Bra att de anpassar spelet till PC.

... och hardcore borde vara standardläget i FPS som detta.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Redstar:
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Verkar Coolt men en fråga här :
Vaffö måste man ens göra ett "hardcore mode" tycker folk att det är kul att man måste spreja ett helt magasin i bröstet på en fienden tills man måste dra sin pistol o sätta 5 skott till...som han gör vid 2:24 typ
man kan ju ta mer skada än i MW2 (utan hardcore) o redan där tycker jag det blir mycket

Nää Hardcore FTW

Nu ska jag springa ner till alina o beställa ett 5850 kort e har fått in massor...

Du säger ju tvärt emot sanningen i din första mening. I HC Mode (Hardcore) så är Bullet Damage mycket högre än vanligt, vilket betyder att du kan ta ner folk snabbare, och INTE segare (som du påstår). Vad menar du egentligen?:P

Du missförstår tror jag, han menar att hardcore borde vara standard och att det inte borde finnas ett normal-läge överhuvudtaget. Han menar alltså inte att man gör mindre skada i HC-mode.

Exakt

Skrivet av svendolph:

Jag har ett 5850 kort och lovar dig att du kommer bli mer än nöjd.

Uppgraderar från ett 8800gts (som jag kortslöt förra veckan XD) men det klarade sig.
Låter kanon


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ah den saknade "cancel" knappen i server browsern ser ut att letat sig in i retail versionen! Underbart

Medlem
Skrivet av zZGurraZz:

Ah den saknade "cancel" knappen i server browsern ser ut att letat sig in i retail versionen! Underbart

Finns även i betan numera

Skriv svar