Supreme Commander 2-demo släppt

Robot
Medlem
Supreme Commander 2-demo släppt

laddar hem demot nu hoppas det är roligt. Tyckte inte första spelet var så intresant.

Medlem

Äntligen! Här ska det spelas!


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem

Har bara testat som hastigast i tutorial. men känslan var trevlig.

Medlem

Roligt, ikväll ska det spelas!


signatur

Meep!

Medlem
Medlem

Nån som spelat 1:an och testat demon på 2:an och kan berätta om de dummat ner spelet så mycket som jag misstänker att de har gjort?

Medlem

ska testa


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Cane:

Nån som spelat 1:an och testat demon på 2:an och kan berätta om de dummat ner spelet så mycket som jag misstänker att de har gjort?

En del, tyvärr. Den täckte ju trots allt bara två st singleplayer banor, men känslan från Supreme Commander är borta. Det som gjorde spelet till just Supreme Commander är borttaget eller ned dummat. Istället känns spelet som vilket RTS som helst. Men som sagt, det är multiplayer delen som gör ett strategispel. Får vänta och se hur det blir med den biten.


signatur

"To do all that one is able to do, is to be a man; to do all that one would like to do, is to be a god."

Medlem

Hurra!
Det här ska bli skojsigt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag har lirat ganska mycket SC1 och det är helt sjukt vad dom har lagt ner fokus på fel grejer... En "känslomässig och yadda... yadda.. yada... whatever story"
Otroligt bland och tärt... Ekonomisystemet är helt åt helvete, däremot gillar jag techtree-grejerna delvis... Lite för många "10% more health" grejer utan visuell representation.

T.ex är "formationssystemet" borta, så man kan inte hålla ner musknappen och vrida units... Sjukt dåligt.

Sen finns det ju vissa saker som gjorts som är förbättrade, t.ex möjligheten att klicka på en sfär som låter en välja alla enhet i en "order".

Grafikmotorn är ett stort plus, leksakssoldaterna ett litet minus

Jag kommer nog inte skaffa SC2, spelar hellre ettan.


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

R.I.P. Supreme Commander... Det som en gång var Supreme Commander dog nu i uppföljaren. Kommer också att fortsätta spela 1an istället för att inhandla detta fiasko.

Detta är saker som försämrats i uppföljaren enligt mig (demo intryck):

- Ekonomin
Istället för den simpla men ändå relativt svårkontrollerade ekonomisystemet i första spelet fungerar ekonomin nu mer eller mindre som i alla andra rts; samla en mängd resurser och köp byggnader eller enheter för dem)

- Basbyggandet
Byggnader gynnar inte varandra längre (ex: energibyggnader sammankopplade med enhetsfabriker ger ingen bonus). Sköldar samt defence turrets verkar helt värdelösa. Man verkar inte kunna få några fler byggnader än de man kan bygga från början, vilket är väldigt få (oerhört mycket mindre än i första spelet).

- Tier-utveckling
Man uppgraderar inte byggnader längre (för att utöka antal enhetstyper och för att få tillgång till bättre enheter). Allting styrs mer eller mindre av ett research system (funkar som talent träd/feat träd) där du uppgraderar enheter eller får tillgång till nya.

- Enheter och experimentals
Det verkar knappt finnas 25% av antalet olika enheter som fanns i första spelet. Experimentals är billiga enheter som verkar vara oerhört mycket sämre än i första spelet. Experimentals kan man få tillgång till väldigt tidigt i spelet och kräver inte alls mycket för att bygga.

- Formationer och styrning av enheter
Medan vissa saker har förbättras här har det fortfarande förenklats en hel del och många funktioner har tagits bort.

Så sjukt att de dummat ned spelet så mycket att det knappt skiljer sig från andra vanliga RTS, men jag antar att det är för att det ska tilltala en större massa. SupCom var ett spel som var unikt och var riktad mot en speciell skara spelare som gillade det lite mer hardcore och avancerat. Tyvärr är detta borta nu och de flesta fans av första spelet lär bli väldigt besvikna, jag blev det iaf.

Medlem

Här ska spelas!

Medlem

De har dummat ner resurssystemet iaf. Inte samma planering som tidigaredär man försökte hålla sig så nära nollan som möjligt, nu kan man tydligen inte bygga ifall mass tar slut.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Wazz:

... Lite för många "10% more health" grejer utan visuell representation.

Urk, det var precis vad de gjorde med Space Siege, och sånt suger. Det gör ju att tech-tree:et inte är till för att man ska kunna utforma sin egen spelstil, utan nånting man måste använda för att helt enkelt inte hamna efter.

Medlem

Suck...
Grafiken är trevlig och spelet känns stadigt.
Dock har det dummats ned nå sjukt mycket vilket är obegripligt för mig. Vet inte om de siktat på en ny målgrupp...typ 10 åringar...

De har gått mer ifrån TA och SC1 mot mer standard rts. Många balla grejer från SC1 har tagits bort, som bränsle på flyg och power-node systemet. Flyg landar inte heller utan de svävar i luften hela tiden. Man kan inte längre sätta upp ordentliga build-queue's eftersom man kan endast bygga för de resurser man har så att ha en självgående bas medan man är ute på stora kartan och krigar som fan är inte längre möjligt, eller åtminstonde mer omständigt.

Story'n verkar skrattretande dålig och krystad... usch...
Får hoppas att multiplayer erbjuder lite mer nöje...kanske...

Här ska spelas...SC1 ja!

Medlem

Så först förstör dom serien med Supreme Commander själv...och nu gör dom det ännu sämre? Nej tack, stannar på TA eller TA Spring själv.

Medlem

Är lite besviken efter att ha spelat igenom demot och håller med om det mesta som sagts i övrigt i tråden. Men man får se vad multiplayer bjuder på innan man gör ett slutgiltigt uttalande. Blir ett köp iaf med en förhoppning om framtida bättring (de ändrade VÄLDIGT MYCKET via patchar i SupCom1).

/ LordDaimos

Medlem

Trakigt att hora att de har fortstort det lite, spelat TA oerhort manga timmar for i tiden och SC1 en hel del med kompisar. Riktigt bra spel

Medlem

Kan inte annat än att stämma in i klagosången, detta var verkligen inte bra... Det mesta är nerdummat ganska rejält. De flesta enheter känns som RC-enheter som rallar runt, det underbara resurssystemet är borta, alla känsla av att det är episkt är som bortblåst. Man kan inte använda flera ingengörer för att bygga en byggnad snabbare, iofs så är behovet inte lika stort då byggnader går tokfort att bygga. Pathfindingen är fullständigt värdelös, enheter bumpar in i varandra och knuffar då varandra ur position. Den nya grafikmotorn är snyggare, men känslan blir väldigt micro-machines
Har nog faktiskt inget positivt alls att säga om SC2 demot, besvikelse på alla nivåer


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av bronie:

R.I.P. Supreme Commander... Det som en gång var Supreme Commander dog nu i uppföljaren. Kommer också att fortsätta spela 1an istället för att inhandla detta fiasko.

Detta är saker som försämrats i uppföljaren enligt mig (demo intryck):

- Ekonomin
Istället för den simpla men ändå relativt svårkontrollerade ekonomisystemet i första spelet fungerar ekonomin nu mer eller mindre som i alla andra rts; samla en mängd resurser och köp byggnader eller enheter för dem)

- Basbyggandet
Byggnader gynnar inte varandra längre (ex: energibyggnader sammankopplade med enhetsfabriker ger ingen bonus). Sköldar samt defence turrets verkar helt värdelösa. Man verkar inte kunna få några fler byggnader än de man kan bygga från början, vilket är väldigt få (oerhört mycket mindre än i första spelet).

- Tier-utveckling
Man uppgraderar inte byggnader längre (för att utöka antal enhetstyper och för att få tillgång till bättre enheter). Allting styrs mer eller mindre av ett research system (funkar som talent träd/feat träd) där du uppgraderar enheter eller får tillgång till nya.

- Enheter och experimentals
Det verkar knappt finnas 25% av antalet olika enheter som fanns i första spelet. Experimentals är billiga enheter som verkar vara oerhört mycket sämre än i första spelet. Experimentals kan man få tillgång till väldigt tidigt i spelet och kräver inte alls mycket för att bygga.

- Formationer och styrning av enheter
Medan vissa saker har förbättras här har det fortfarande förenklats en hel del och många funktioner har tagits bort.

Så sjukt att de dummat ned spelet så mycket att det knappt skiljer sig från andra vanliga RTS, men jag antar att det är för att det ska tilltala en större massa. SupCom var ett spel som var unikt och var riktad mot en speciell skara spelare som gillade det lite mer hardcore och avancerat. Tyvärr är detta borta nu och de flesta fans av första spelet lär bli väldigt besvikna, jag blev det iaf.

Alla byggnader och enheter var inte tillgängliga i demot, har för mig att det ska finnas 27 experimentals - vilket är ungefär dubbelt så många som i SC1.
Dock håller jag med om att ekonomin var bättre i första spelet.

Medlem

Okej, dags för en kommentar från någon som inte gillade varken TA eller Supreme Commander 1:

Precis lika tråkigt och oinspirerande! Det verkar som om de lyckats med att inte glädja någon.

Medlem

Alltså även om jag inte gillade alla ändringar de gjorde, som formationsriktning (hoppas till gud de lägger till det i retail), ekonomin... Om det är en sak jag störde mig på så var det att UEF's färger var så ljusa, värsta lego. Men trots det så får jag ändå säga att det var inte helt kasst.

Det är definitivt inte Supreme Commander. Det är något helt annat eftersom alla ändringar har nu gjort spelet annorlunda, for better or for worse.

Dock ser jag inte varför man inte kan tycka om spelet ändå. Jag kommer att ha skoj med det i alla fall.

I vilket fall som helst så wajnas det nog sönder på deras forum ändå. Jag är nyfiken på hur skalan kommer vara. Kommer det ens finnas dem gigantiska kartor det fanns i ettan?


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Jag tyckte det var klara förbättringar mot 1:an.. spelet flöt till och med bättre på min burk. Brukade få feta FPS drops av ettan; detta flöt däremot som en dröm.

Skönt att "total-spam" systemet i ettan är borta och utbytt mot ett... ganska snartlikt system; känns mer likt TA nu vilket måste anses positivt.

Helt klart nerdummat men också förbättrat. Ska nog tamejfan köpas! Fast tycker kampanjen verkar suga (vilket den gjorde i ettan också..).. skirmish och multiplayer is where the fun is! Synd att dom inte slänger med det i demot.

Håller med om det där med legofärgerna.. har aldrig testat Mirrors Edge för att screenshotsen verkar vara så otroligt färgglada.. något som stör mig lika mycket här.


signatur

Have a good time!

Medlem

*suck*... aja här ska prövas

Medlem

Har testat demot nu och håller med det som har sagts tidigare av andra.

Jag anser inte spelet dåligt direkt, men det har förlorat allt djup som fanns där tidigare. Det är inte bara att de har simplifierat spelet, utan de har bara försämrat det. Enheterna kommer de få mycket skit för, men det kan fixas med en patch där de helt enkelt tonar ner färgerna och ökar reflektiviteten. Jag skulle även velat se att enheterna blir tydligt skadade som i World in Conflict, där tanksen fick repor, brännmärken och stora hål i sig när de hade tagit stryk.

Vakttornen var helt löjligt dåliga, och det känns inte som att det går att turtla in sig längre. Eller jo, kanske, eftersom det inte längre finns några awesome experimentals som kan tränga igenom de fetaste försvaren. Det är bara ett supcom-lite.

Det enda jag tyckte var förbättrat var effekterna och uppdelningen av färger på objekt under vattnet (det blir sådär prismatiskt rött grönt blått). Inte ens tech-trädet tillför någonting intressant, utan det är mest "inkassera +10% damage" eller låsa upp en enhet som du inte kan få annars. Uppgraderingarna får du instantly också, vilket är helt retarded. Du kan skicka in några gubbar i fiendens bas, och när han kommer för att kontra dem ger du dem personal shields och massiva vapenuppgraderingar eller nåt.

Medlem

såg fram emot detta efter jobbet men efter att ha läst detta? nja sen SP demo? boring. ge oss MP demo föro visa va spelet går för ffs.

Medlem

När jag spelade solobanan med de feta tanksen så störde jag mig grovt på alla fåniga och onödiga ingame-video-transmissions från NPCs i still med "haha, jag pajja din tanks" - "det gör inget jag kan bygga en ny" osv som poppade upp och dolde minimapen.

Annars så verkar det vara ett ok spel, men inte så mkt mer än ok.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

håller med MP demo skulle vara kul...

Medlem

Är helt klart besviken på SC2, Men vi får se vad den färdiga produkten erbjuder.


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

12
Skriv svar