Supreme Commander 2-demo släppt
Måste säga att detta var en liten besvikhet. Gillade i SC1 att man kunde pumpa ut 500 units och sen sköta resten. Fan detta kommer bli segt att spela. Exprimental var sköna. Lite overpower i SC1 var dom. Men det gillade man. Även kartan känns mindre och damage är super dåligt. En Fatboy ägde i 1:an nu suger den dase i 2:an. Det gillar man inte. Men annars har testat Betan med fullt. Var en av betatestare till 2:an. Och där känns det mycket bättre när man kan pumpa ut fler units när man kommer längre in i spelet. Och får upp ekonomin.
Håller på och tankar nu. Jag älskar verkligen SC 1's spelstil. Gillar verkligen spel som 10åringar inte klarar av. Har de dummat ner SC så att vem som helst kan spela det så kommer jag bli brutalt besviken. Ekonomisystemet i SC1 var för övrigt det bästa som någonsin gjorts. Har de sabbat det blir det förmodligen inget köp för mig.
Man kan inte använda flera ingengörer för att bygga en byggnad snabbare
Jo det kan du ifall du sätter en på att bygga och resten att assistera denna (högerklicka på den som bygger, inte byggnaden). På det hela taget så är det mycket som inte känns lika smidigt som i första spelet men som jag skrev tidigare så kan de mycket väl patcha tillbaka en del funktioner om folk klagar.
/ LordDaimos
gillade inte ettan alls och detta var inte någon direkt skillnad
känns som man har noll kontroll över sina enheter och då har ett RTS falerat på en av sina viktigaste punkter. tycker att den stora skalan de vill uppnå bara för med sig nackdelar.
nä tacka vet jag Total Annihilation och Starcraft, över 10 år gamla spel och fortfarande de två överlägset bästa RTSen
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall
Det här tror jag var den absolut värsta besvikelse som en uppföljare har gett mig någonsin
Alltså, jag visste att det skulle vara dåligt, men det här är ju bara under all kritik
Jag hoppas verkligen att det blir sågat i recensioner, så att ingen av misstag köper den här högen med skit
jaha,
500:- mer att stoppa i spargrisen på grund av samma problem:
förenklade, dumbed down, mainstream, alla ska kunna spela - spel.
Alla tillsammans nu: sug min kuk spel industrin.
Ni kommer inte se en krona av mina pengar tills ni börjar göra spel som ni gjorde 5-10 år sen.
Ska köpa BC2 och sen SC2 och spel som Stalker : CoP och skita allt annat ett par år.
Istället för att köpa 20-30 spel om året ska jag nu köpa 2-3
INTE EN JÄVLA KRONA
synd det är kanske 10% av konsumenterna som tänker som jag, dom andra 90% köper varenda jävla HERO spel, DLC, SKIN , idiotiska uppföljare till full pris, LIMITED EDITION och annat skit marknaden spottar ut.
Marknaden kommer se ut som den gör nu, och om ni inte har märkt det och bor under en sten kommer saker bli MYCKET värre den kommande tiden, tills alla idioter nu hittar något bättre att göra med sin tid och pengar istället för LIIIRAAAA TEEEVEEEESPEEEEL och då kommer industrin att förstå vem dom riktiga långsiktiga kunderna verkligen var / är.
Fuck this.
jaha,
500:- mer att stoppa i spargrisen på grund av samma problem:
förenklade, dumbed down, mainstream, alla ska kunna spela - spel.
Alla tillsammans nu: sug min kuk spel industrin.
Ni kommer inte se en krona av mina pengar tills ni börjar göra spel som ni gjorde 5-10 år sen.
Ska köpa BC2 och sen SC2 och spel som Stalker : CoP och skita allt annat ett par år.
Istället för att köpa 20-30 spel om året ska jag nu köpa 2-3
INTE EN JÄVLA KRONA
synd det är kanske 10% av konsumenterna som tänker som jag, dom andra 90% köper varenda jävla HERO spel, DLC, SKIN , idiotiska uppföljare till full pris, LIMITED EDITION och annat skit marknaden spottar ut.
Marknaden kommer se ut som den gör nu, och om ni inte har märkt det och bor under en sten kommer saker bli MYCKET värre den kommande tiden, tills alla idioter nu hittar något bättre att göra med sin tid och pengar istället för LIIIRAAAA TEEEVEEEESPEEEEL och då kommer industrin att förstå vem dom riktiga långsiktiga kunderna verkligen var / är.
Fuck this.
+1 på den
Vad har hänt med ekonomin.
Den var ju bra som den var i ettan varför ändra om det var bra?
Tycker att ettan är något bättre men det kanske blir bättre i slutändan.
(Sen kan man ju hoppas att det kommer en mod som ger tillbaka den gamla ekonomin )
Öl löser inga problem, men det gör heller inte mjölk :)
jaha,
500:- mer att stoppa i spargrisen på grund av samma problem:
förenklade, dumbed down, mainstream, alla ska kunna spela - spel.
Alla tillsammans nu: sug min kuk spel industrin.
Ni kommer inte se en krona av mina pengar tills ni börjar göra spel som ni gjorde 5-10 år sen.
Ska köpa BC2 och sen SC2 och spel som Stalker : CoP och skita allt annat ett par år.
Istället för att köpa 20-30 spel om året ska jag nu köpa 2-3
INTE EN JÄVLA KRONA
synd det är kanske 10% av konsumenterna som tänker som jag, dom andra 90% köper varenda jävla HERO spel, DLC, SKIN , idiotiska uppföljare till full pris, LIMITED EDITION och annat skit marknaden spottar ut.
Marknaden kommer se ut som den gör nu, och om ni inte har märkt det och bor under en sten kommer saker bli MYCKET värre den kommande tiden, tills alla idioter nu hittar något bättre att göra med sin tid och pengar istället för LIIIRAAAA TEEEVEEEESPEEEEL och då kommer industrin att förstå vem dom riktiga långsiktiga kunderna verkligen var / är.
Fuck this.
+1 på den
Bra inlägg.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Tänkte det kunde vara trevligt att poängtera det som är positivt med uppföljaren också även om jag håller med om mycket negativt som sagts.
Striderna känns ännu mer episka i uppföljaren då grafik och effekter fått sig ett litet uppsving. När tonvis med enheter drabbar samman på både marken och luften är det riktigt coolt.
Personligen gillar jag att de lukrar upp det otroligt stela Tier-systemet på enheterna som fanns i ettan. I SC1 så var det ett sådant kolosalt hopp mellan tiers. 20 st Tier 1 tanks kunde liksom inte döda EN Tier 2 enhet typ. Nu fannst det ju poänger med ett sånt system men jag gillar alltså det nya bättre där man kan välja att uppgradera befintliga enheter eller satsa på nya osv. Känns mer flexibelt och intressant helt enkelt.
Verkar vara betydligt intressantare miljöer och kartor i tvaån. Däremot så känns skalan mindre när inte alla kartor är enorma ödemarker. Men det är en smäll jag är beredd att ta.
Men så har vi detta med ekonomin. Det som gjorde ettan unikt och fräscht har alltså tagits bort helt. Man kan får inte ens några bonusar av att planera sitt byggande längre. Detta känns ju extremt tråkigt och även om jag förstår utvecklarnas ståndpunkt att det ska bli enklare så tycker jag till syvende och sist att de skjuter sig själva i foten och får fram ett spel som inte längre sticker ut ur mängden. Det dras ju fortfarande med ettans problem (oinspirerade enheter, halvdan storytelling t.ex) men istället för att bygga vidare på dess styrkor plockar de bort dem och ersätter dem med, tja, inte så jädra mycket egentligen.
Men vi får se vad det blir av detta. Personligen gissar jag på "Rätt ok". Och det är väl inte helt fel ändå. Det kommer ändå inte så många RTS av kvalitet nu för tiden tycker jag.
Efter att ha testat demon ordentligt måste jag säga att jag verkligen gillar det. Betydligt bättre än SupCom 1 som bara handlade om att bygga största mass farmen. Det återstår att se om det även blir bättre än Supreme Commander: Forged alliance.
Positivt:
Slipper uppgradera mass extractors.
Färre onödiga enheter.
Större skillnader mellan fraktionerna, ALLA illuminates landenheter kan t.ex teleportera!
Betydligt bättre prestanda.
Förbättrad pathfinding.
Snyggare effekter.
Negativt:
Fabrikerna pausas automatiskt när man får slut på resurser.
Svårare att hålla koll på ekonomin när resurserna inte förbrukas kontinuerligt.
Störande starka färger på enheterna.
Överlag ser det riktigt bra ut, jag kan knappt vänta till release