Bättre kompatibilitet i nyare Windows

Robot
Bättre kompatibilitet i nyare Windows
Inaktiv
Bättre kompatibilitet i nyare Windows

Skönt!

Medlem

Jag vill uppgradera mitt window Vista till Windows 7, men vad jag förstått så är W7 inte kompatibelt med mitt anti-virus program McAfee Virusscan Enterprise och vägrar låta mig göra uppgraderingen

Nåja, bra att många andra produkter fått stöd

Inaktiv

Värt att nämna är att denna uppdatering kommer via Windows Update också.

Skrivet av ForrestFox:

Jag vill uppgradera mitt window Vista till Windows 7, men vad jag förstått så är W7 inte kompatibelt med mitt anti-virus program McAfee Virusscan Enterprise och vägrar låta mig göra uppgraderingen

Nåja, bra att många andra produkter fått stöd

Uppdatera eller byt ut AV till något annat.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

McAfee? Slutade vara bäst och billigast för nästan ett decennium sen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ForrestFox:

Jag vill uppgradera mitt window Vista till Windows 7, men vad jag förstått så är W7 inte kompatibelt med mitt anti-virus program McAfee Virusscan Enterprise och vägrar låta mig göra uppgraderingen

Nåja, bra att många andra produkter fått stöd

Och du måste ju givetvis ha samma program? Finns ju antagligen inget bättre...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av ForrestFox:

Jag vill uppgradera mitt window Vista till Windows 7, men vad jag förstått så är W7 inte kompatibelt med mitt anti-virus program McAfee Virusscan Enterprise och vägrar låta mig göra uppgraderingen

Nåja, bra att många andra produkter fått stöd

Om du byter till win 7 så rekommenderar jag Avast. Det är ett bra antivirus som är gratis och funkar superbt med win 7.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

http://www.spraknamnden.se/fragor/arkiv_sprakrad_05.htm#kompa...

Kan för övrigt rekommendera antivirusprogrammet Microsoft Security Essentials, som är gratis.

Medlem

var väldigt lite spel som fixades.

Inaktiv
Skrivet av kimr120:

var väldigt lite spel som fixades.

Kanske för att det är väldigt lite spel som inte funkar?.
Tom Clancy's Rainbow Six: Rogue Spear tror jag jag inte fick igång på Vista, det kom 1999.

Vidare så funkar inget 16 bitars program alls det är det som är mest synd :S

Medlem

KOMPATIBILITET för bövelen. Lär er!

EDIT: Ja.. Wocizon hann visst före.. men ändå. Lika bra att tjata

Inaktiv

Det vore ju fint om Saints Row 2 gick att spela någon gång. Köpte det för drygt ett halvår sedan, fortfarande går det inte komma in i spelet utan att det kraschar.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Det vore ju fint om Saints Row 2 gick att spela någon gång. Köpte det för drygt ett halvår sedan, fortfarande går det inte komma in i spelet utan att det kraschar.

Låter segt, men tror du att det beror på windows och inte på något annat? Fick det igår via steam i samband med förbokningen av chaos rising. Verkar fungera utan problem under Win7 x64, vilken windowsversion kör du?

Redaktör
Skrivet av vejneke:

KOMPATIBILITET för bövelen. Lär er!

Tackar.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Oktagon:
Skrivet av DirtyAnders:

Det vore ju fint om Saints Row 2 gick att spela någon gång. Köpte det för drygt ett halvår sedan, fortfarande går det inte komma in i spelet utan att det kraschar.

Låter segt, men tror du att det beror på windows och inte på något annat? Fick det igår via steam i samband med förbokningen av chaos rising. Verkar fungera utan problem under Win7 x64, vilken windowsversion kör du?

Precis samma jag kör med. Home Premium 64-bit.

Provat på två olika datorer, nyformaterad installation. Inget har gått. Köpte det i samband med ett weekend deal på Steam då jag precis sålt min PS3-utgåva av spelet.

Nåja, får gräva lite i Steamforumet igen och titta. Bra att någon kan spela det iallafall.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv

VARFÖR! o varför fixar dom inte till Ventrilo Buggen?

Medlem

Alltid lika kul att se Microsoft-program i listan över program som windows inte hade stöd för innan...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

inget ipx


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av conthox:

Alltid lika kul att se Microsoft-program i listan över program som windows inte hade stöd för innan...

Konstig humor du har.

Medlem
Skrivet av molg:
Skrivet av conthox:

Alltid lika kul att se Microsoft-program i listan över program som windows inte hade stöd för innan...

Konstig humor du har.

Är det inte ironiskt att dom inte kan göra operativsystem/program som stödjer deras egna program?

(Som t ex när jag köpte Visual Studio .NET för ca 800 spänn och när Vista kom så fanns det inget stöd kvar för det. Så där satt jag med min dyra mjukvara och kunde inte använda den längre trots att jag använde (en hyffsat ny version av) Windows. Tack Microsoft.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

"Bättre kompatibilitet i nyare Windows"

...Fast bäst kompatibilitet i äldre Windows. (XP)

Skrivet av Marke:

VARFÖR! o varför fixar dom inte till Ventrilo Buggen?

Det kan inte M$ göra.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Marke:

VARFÖR! o varför fixar dom inte till Ventrilo Buggen?

Kan väl latmaskarna som kodar Ventrilo själva göra?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Marke:

VARFÖR! o varför fixar dom inte till Ventrilo Buggen?

Mumble FTW!

Önskar också de fixade Saints Row 2. För mig går hela spelet för fort, så det blir omöjligt att spela.

Inaktiv
Skrivet av Nioreh:
Skrivet av Marke:

VARFÖR! o varför fixar dom inte till Ventrilo Buggen?

Mumble FTW!

Önskar också de fixade Saints Row 2. För mig går hela spelet för fort, så det blir omöjligt att spela.

Haha! Det problemet har jag med Red Faction: Guerilla. Så länge FPS är över 30FPS får jag en speedup på 1,5-2x. De få gånger FPS går under 30 så försvinner speedup temporärt. Helt sjukt.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Jag har Win 7 enterprise 32-bit.
Jag köpte Gudfadern 1 för 18kr, tyckte att det var definitivt värt det men blev besviken när det inte gick att spela men det fixade jag... (Gudfadern fix ändra mappen "movies" till _movies).
Jag har också Saints row 2 sen ett tag och har nästan spelat ut det men sen bah prrffttt skiter sig allt när man startar det och det känns ju "jevvla" trist...
Nån som har några tips?


signatur

Pimpim

1
Skriv svar