Ingen HD-installation för God of War III

Robot
Inaktiv
Ingen HD-installation för God of War III

Så vadå, spelet går inte installera alls? Roliga laddningstider från hårddisk när spelet kunde avlastas på den betydligt kvickare hårddisken.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

PLix ändra det till HDD... Vi har redan haft den här diskussionen ett flertal gånger på FZ; HD = High-def, inte hårddisk :P.

Medlem

du förstår ju vad dom menar med HD, vilket är huvudsaken enligt mig, eller?

Medlem

Simon: Ja, jag förstår det. Men det är några sekunder jag tänker "wtf, vad har de skrivit nu?".

För att undgå förvirring är det mycket bättre att de använder en akronym som inte är synonym med ett annat teknologi-relaterat ämne...

Medlem

mjo jag trodde först ingen HD upplösning eller nåt.

Skrivet av Eriand:

PLix ändra det till HDD... Vi har redan haft den här diskussionen ett flertal gånger på FZ; HD = High-def, inte hårddisk :P.

Yes, vi hade precis samma diskussion i en tidigare nyhet och vi har inte för avsikt att ändra på något denna gången heller.

Eh, the "language add-on"? Men varför, bara för att man kan fylla en skiva med massa "extra" så kanske det inte behövs. Fansen vill ha det gamla och beprövade.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag förstod ingenting (varför skulle det inte vara HD upplösning i God of War 3? Och vaddå "installation"?), förkortningen för hårddisk är HDD så vitt jag vet vilket står för "hard disk drive". Vanligtvis kommer man inte på egna förkortningar om det redan finns en sådan.

Medlem

Trodde lätt det handlade om nånting med hi def när jag såg titeln på artikeln

Medlem

Så spelet ligger på 40Gb?
Tur att man har en 250Gb.
Eller fattade jag fel...? :S


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Så spelet ligger på 40Gb?
Tur att man har en 250Gb.
Eller fattade jag fel...? :S

Spelet fyller skivan med 40gb (vilket är rätt mycket?), det kvittar hur stor hårddisk du har på själva playstationet.

Medlem

Krävs det ingen installation eller finns det ingen möjlighet till det? Viktig skillnad

Tycker inte rubriken kan misstolkas.

Medlem
Skrivet av Silverfish:

Jag förstod ingenting (varför skulle det inte vara HD upplösning i God of War 3? Och vaddå "installation"?), förkortningen för hårddisk är HDD så vitt jag vet vilket står för "hard disk drive". Vanligtvis kommer man inte på egna förkortningar om det redan finns en sådan.

Måste faktiskt instämma här, undrade vad sjutton som menades först med. Att kalla en HDD för HD är om inte väldigt udda; väldigt konfunderande då HDD och HD betyder helt skilda saker.

Inaktiv
Skrivet av elimsen:

Krävs det ingen installation eller finns det ingen möjlighet till det? Viktig skillnad

Tycker inte rubriken kan misstolkas.

Instämmer. Det bör inte behövas överdrivet mycket hjärnaktivitet och läsförståelse för att koppla sammanhanget.

Men visst, lika bra att ändra kanske? HD brukar ju vara förkortning på både Harley Davidson och Högsta Domstolen..


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

HD = HårdDisk
HU = Högupplöst
Är ju på svenska!

-----
Värsta med PS3an e fan att installera varenda spel, på Xboxen har man ju iallafall ett val att sätta igång ett spel på 5s men med dvdläsaren som gör oljud. På PS3an får man vänta i 30min innan man kan sätta igång och spela en snabb runda, om man inte redan har spelet installerat på hårddisken.

Medlem
Skrivet av elimsen:

Krävs det ingen installation eller finns det ingen möjlighet till det? Viktig skillnad

Tycker inte rubriken kan misstolkas.

Jupp, jag vill kunna installera alla mina PS3-spel, och på så sätt ge skivläsaren mindre belastning då den inte behöver läsa därifrån hela tiden. Jag är mer rädd att lasern i PS3an ska braka ihop än YLOD. Sony har ingen speciellt bra historia när det gäller lasern i varken PS1an eller PS2an.

Och håller med om att rubriken inte kan misstolkas.

Medlem

Varför inte bara skriva "installation". Att det är till hårddisken är ju underförstått.

"Ingen installation för God of War III"

Medlem
Skrivet av Håkan:

HD = HårdDisk
HU = Högupplöst
Är ju på svenska!

HarDDrive/HårDDisk har samma förkortning på engelska och svenska

Inaktiv
Skrivet av jlarss:
Skrivet av Håkan:

HD = HårdDisk
HU = Högupplöst
Är ju på svenska!

HarDDrive/HårDDisk har samma förkortning på engelska och svenska

Nej. Hard Disk Drive (HDD).
http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_disk_drive


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av elimsen:

Krävs det ingen installation eller finns det ingen möjlighet till det? Viktig skillnad

Tycker inte rubriken kan misstolkas.

Jupp, jag vill kunna installera alla mina PS3-spel, och på så sätt ge skivläsaren mindre belastning då den inte behöver läsa därifrån hela tiden. Jag är mer rädd att lasern i PS3an ska braka ihop än YLOD. Sony har ingen speciellt bra historia när det gäller lasern i varken PS1an eller PS2an.

Och håller med om att rubriken inte kan misstolkas.

Lasern har ju brakat ihop i en hel del ps3or redan. Främst på de första 60gb-versionerna.

Skulle faktiskt även jag vilja installera åtminstonde en del utav spelen på hårddisken.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Ser riktigt bra ut!


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

Känns som aftonbladets rubriksättare börjat jobba på FZ.

Medlem

"Ingen installation krävs för God of War III" hade i mina ögon varit en bättre rubrik för den nuvarande misstolkas lätt på två punkter.

Medlem

Tolkade också HD som High Definition i nyhetsrubriken. Å andra sidan var det det som gjorde att jag klickade på den.

Medlem

HD är en bra förkortning av HårdDisk.
Alternativet (på svenska) skulle väl i så fall bli HDE (HårdDiskEnhet)
Om HDD skulle användas som förkortning så får man isåfall skriva hela nyheten på engelska.

Medlem

Men vaffan. Lär bli vansinniga laddningstider. En annan har ju vant sig vid SSD precis


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

HDD kan man ju utläsa som Hard Disk Drive. På engelska.
Vad skulle ovanstående förkortning då bli på svenska? Hård Disk + ???
Tycker förkortningen HD funkar bra och förstår inte att folk kan bli så upprörda över nåt som man ändå fattar om man tänker på i vilken kontext det används.

Inaktiv

Haha, jag som undrade varför de tagit bort High definition, lol.

Nej ni får sluta läsa aftonbladet samtidigt som ni skriver rubriker här.

Trodde att handlade om inget stöd för HD=High definition. Det är rätt korkat att hitta på egna förkortningar och säger att det är rätt.

12
Skriv svar