Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Inget större spel som har något spel?
Det åsido, du har en poäng. Det är inget DLC på gång efter Pokémon och nu när Mario RPG är ute är det mest Peach och remaken av Luigis Mansion 2 som är att vänta. Directen i Februari blir högst antagligen det sista att vara helt fokuserat på Nintendo Switch och det lär vara mer remakes och småspel då. Metroid Prime 2+3 kanske? Wind Waker och Twilight Princess som varit beryktat länge? Även om det kommer till NG Switch också kanske de utannonseras till OG först och senare "ja det kommer till next gen också" så de kan hypa upp två läger? Kanske. Annars är det väl portar av andras spel som kan tänkas vara på gång. Annars är det som du säger förflyttat fokus och det börjar märkas.

Ingen större spelserie som har något nytt spel på gång var tanken med meningen haha.

Det kan vara som du säger. Jag tror att Nintendo Direct i Februari så visar man upp några spel som du säger.

Sen i slutet så säger man att dom som visades idag är cross gen och så får man en pre-announcenment till ett datum av special event i Mars när dom visar upp Switch 2. Liknande som Rockstar precis gjorde. Pre-Announcement för GTA VI trailer i December.

Det ryktas om någon form av Zelda Remake, det stämmer. Många tror nu att det blir Ocarina of Time istället för Wind Waker/Twilight Princess efter ett par tweets ute. Men att det kan bli liknande som Final Fantasy VII remake med rätt stora skillnader.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Pokémon Scarlet/Pokémon Violet The Hidden Treasure of Area Zero Part 2: The Indigo Disk släpps 14e December.

Det verkar eventuellt också vara det sista DLC:et till ett större spel på Nintendo Switch.

2024:

- Inget större spel utannonserat
- Inget större spel har kommande Expansion/DLC
- Inget större spel kommer få större patch

Alla verka ha gått över till development av Switch 2 spel nu.

Zelda, Persona, Bayonetta, Ni No Kuni, Fire Emblem, Mario, Xenoblade, Smash Bros, Pikmin, Pokemon, Mario Kart, Mario, Ninja Gaiden, Animal Crossing, Metroid Prime, Donkey Kong etc etc.

Inget större spel öht har något större spel, expansion eller patch som kommer nästa år till Nintendo Switch utannonserat i dagsläget. Det är tydligen första gången i Switch historia som man går in i ett nytt år utan något major game/större uppdateringar.

Nu är det bara remakes och minor games som peach etc som kommer.

Blir verkligen intressant att se vad Nintendo Direct i Februari handlar om.

Skrivet av Gertzy:

Inget större spel som har något spel?
Det åsido, du har en poäng. Det är inget DLC på gång efter Pokémon och nu när Mario RPG är ute är det mest Peach och remaken av Luigis Mansion 2 som är att vänta. Directen i Februari blir högst antagligen det sista att vara helt fokuserat på Nintendo Switch och det lär vara mer remakes och småspel då. Metroid Prime 2+3 kanske? Wind Waker och Twilight Princess som varit beryktat länge? Även om det kommer till NG Switch också kanske de utannonseras till OG först och senare "ja det kommer till next gen också" så de kan hypa upp två läger? Kanske. Annars är det väl portar av andras spel som kan tänkas vara på gång. Annars är det som du säger förflyttat fokus och det börjar märkas.

Tänkte precis samma innan Zelda Tears of the Kingdom släpptes, att det var det ”sista” stora för Nintendo Switch. Vad hände sen? Jo, Pikmin 4, Super Mario Bros: Wonder, Mario RPG, och ett nytt Peach spel samt nylanseringen av Luigis Manson 2. 🤣

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Ingen större spelserie som har något nytt spel på gång var tanken med meningen haha.

Det kan vara som du säger. Jag tror att Nintendo Direct i Februari så visar man upp några spel som du säger.

Sen i slutet så säger man att dom som visades idag är cross gen och så får man en pre-announcenment till ett datum av special event i Mars när dom visar upp Switch 2. Liknande som Rockstar precis gjorde. Pre-Announcement för GTA VI trailer i December.

Det ryktas om någon form av Zelda Remake, det stämmer. Många tror nu att det blir Ocarina of Time istället för Wind Waker/Twilight Princess efter ett par tweets ute. Men att det kan bli liknande som Final Fantasy VII remake med rätt stora skillnader.

Haha ok!

Vet dock inte om jag tror de skulle säga "de här spelen är cross gen" innan en konsol är utannonserad, känns fel att börja i den änden att bekräfta spel innan det ens finns en konsol. Så även om de är cross gen så tror jag inte det sägs utan att det senare i utannonseringen av konsolen så säger de nog snarare "de här spelen vi utannonserade förut kommer även till NG Switch i skinande ny form, men har du redan köpt dem kan du uppgradera med en next gen patch för $9.99 (eller nått)".

Wind Waker och Twilight Princess har varit beryktade så länge och även varit färdiga för släpp i över ett år enligt källor så jag tror inte Nintendo kommer kasta de nyutgåvorna i papperskorgen bara för att de kanske även gör Ocarina of Time. Men de sparas nog till NG Switch och sprids ut lite tidsmässigt så de inte släpper allt direkt och sen inte har något när det är tunnare releasefönster.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha ok!

Vet dock inte om jag tror de skulle säga "de här spelen är cross gen" innan en konsol är utannonserad, känns fel att börja i den änden att bekräfta spel innan det ens finns en konsol. Så även om de är cross gen så tror jag inte det sägs utan att det senare i utannonseringen av konsolen så säger de nog snarare "de här spelen vi utannonserade förut kommer även till NG Switch i skinande ny form, men har du redan köpt dem kan du uppgradera med en next gen patch för $9.99 (eller nått)".

Wind Waker och Twilight Princess har varit beryktade så länge och även varit färdiga för släpp i över ett år enligt källor så jag tror inte Nintendo kommer kasta de nyutgåvorna i papperskorgen bara för att de kanske även gör Ocarina of Time. Men de sparas nog till NG Switch och sprids ut lite tidsmässigt så de inte släpper allt direkt och sen inte har något när det är tunnare releasefönster.

Det har du nog rätt i.

Ja, det kanske kan vara så att 2 remakes/remasters eventuellt hinner komma ut innan nästa stora main zelda titel. Det blir nog inte förrän 3e året på NG Switch eftersom man precis släppte Tears of the Kingdom. Tears of the Kingdom kommer garanterat vara cross gen. Då kan man ju också fråga sig om det verkligen är sant att ingen expansion/dlc kommer ut. Eller kommer det expansioner efter att NG Switch släpps, kanske en expansion som launch title?

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Tänkte precis samma innan Zelda Tears of the Kingdom släpptes, att det var det ”sista” stora för Nintendo Switch. Vad hände sen? Jo, Pikmin 4, Super Mario Bros: Wonder, Mario RPG, och ett nytt Peach spel samt nylanseringen av Luigis Manson 2. 🤣

Så är det ju. Men nu tror jag verkligen det är över.

Peach är ett minor game för Nintendo, ser verkligen inte spännande ut att spela på trailers. Mest för småbarn.

Mario RPG - Remake
Luigis Mansion 2 - Remake
Paper Mario: The Thousand-Year Door - Remake
Mario vs. Donkey Kong - Remake

Eller om det är remasters, blandar alltid ihop termerna.

Så det argumentet börjar bli ganska legit som det ser ut just nu. Detta är som sagt första gången i Switch historia som vi går in i ett nytt år utan ett nytt officiellt major/AAA game, expansion eller DLC.

Men sen är det klart om utannonsering av Next-Gen Switch sker inom 3-6 månader och lansering inom 8-12 månader att man behöver släppa något form av spel så det inte blir en helt död period. Verkar dock vara mest fokus och återkommande tema på Remakes/remasters för att puzzla ihop slutet av denna cykel för Switch medan main teamen fokuserar på NGswitch spel.

*Anledningen att man återskapar spel nu är att skyffla över så många som möjligt till utvecklingen av Switch 2 spel. Du behöver inte dom bästa designers/röst skådespelare/animationer/manus-författare etc för att återskapa ett spel. I princip samma värld, samma monster, samma dialoger, samma story, samma game mechanics, färdigt stridssytem etc. Går att göra remake/remaster mycket snabbare och på minimal personal utan att behöva skapa allt på nytt.

Medlem

Angående Hogwarts Legazy till Nintendo Switch. Det är ju en väldigt nedbantad version. Så om Switch 2 får en Hogwars Legazy så vore det bättre om det är en ny version och inte bara en patch. Banor är ju omarbetade så att det finns exempelvis en vägg i stället för ett fönster som visar omgivningen, då det annars skulle sega ner spelet eller att det är laddskärmar när man går in i vissa områden som affärer då det i andra versioner är flytande som open world.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Angående Hogwarts Legazy till Nintendo Switch. Det är ju en väldigt nedbantad version. Så om Switch 2 får en Hogwars Legazy så vore det bättre om det är en ny version och inte bara en patch. Banor är ju omarbetade så att det finns exempelvis en vägg i stället för ett fönster som visar omgivningen, då det annars skulle sega ner spelet eller att det är laddskärmar när man går in i vissa områden som affärer då det i andra versioner är flytande som open world.

Håller med. Kan tänka mig att spelutvecklare är väldigt trött på att hållas tillbaka av att arbeta med Switch 1 terraflopp och 2ghz processor sen flera år tillbaka. När NG Switch kommer så har Nintendo egentligen väntat 2 år för länge att komma ut med ny hårdvara.

Switch 2 är mycket efterlängtad och blir otroligt välkommet både för Nintendo själva, utvecklare och spelare/användare. Jag hoppas verkligen att Nintendo lyckas med konsolen efter att ha tagit sin tid.

Om man frågar 1000 personer idag vilken plattform dom helst spelar Hogwartz på under nuvarande förutsättningar så kommer nog Switch väldigt långt ner på listan med tanke på hur risigt det ser ut och presterar.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Vi kan nog räkna med att Metroid Prime 4 blir sista stora spelet till Switch! Men jag förstår vad du menar, det såg mörkt ut innan Juni Directen och sen lossnade det något. Men fortfarande mest remakes som sagt. Och nu har de två största släppts så mest Peach och Thousand Year Door kvar. Sen kommer väl spel fortsätta släppas såklart men det blir nedbantade cross-gen titlar.

Skrivet av Belgaar:

Det har du nog rätt i.

Ja, det kanske kan vara så att 2 remakes/remasters eventuellt hinner komma ut innan nästa stora main zelda titel. Det blir nog inte förrän 3e året på NG Switch eftersom man precis släppte Tears of the Kingdom. Tears of the Kingdom kommer garanterat vara cross gen. Då kan man ju också fråga sig om det verkligen är sant att ingen expansion/dlc kommer ut. Eller kommer det expansioner efter att NG Switch släpps, kanske en expansion som launch title?

Ja, det låter nog troligt att det kommer ta tid innan nästa main Zelda igen. Har svårt att se dlc vid launch då det inte riktigt säger "spring och köp ny konsol och spel" på samma sätt som ett helt nytt spel säger. Speciellt inte om det ska fungera på båda konsolerna för då har ju redan de flesta intresserade redan Switch och grundspelet så det skulle motivera få till att röra sig vidare. Men att Tears of the Kingdom får en next gen patch och de kan säga "spela det i 4K HDR" och annat lull-lull kanske kan vara en sell point. Och kanske kommer det DLC senare, men tror det inte är huvudfokus nu då det snarare lär vara nya spel till nya konsolen.

Medlem

Hoppas att Switch 2 har en oled skärm.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Håller med! Men det ryktas om att det blir en LCD. Kanske kommer oled längre fram på en ”pro” eller som med Switch oled bara en revision med bättre och något större skärm? Vem vet!

Medlem
Skrivet av lonian:

Det blir väl LCD för att hålla nere kostnaderna av vad jag läst.

signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Det blir väl LCD för att hålla nere kostnaderna av vad jag läst.

Ja, det är vad ryktena lutar åt i alla fall! Men kommer nog en mid gen refresh med OLED-skärm senare för att kunna öka försäljningen så är det jätteviktigt kanske en ska vänta. Men är ju å andra sidan inte säkert det kommer...

Läckaren NatetheHate spekulerar i hur NG Switch kan stå sig mot PS5 och Xbox Series X!

Medlem

Bra tankar om February Direct och övergången till "Switch 2".

Medlem

Är Ocarina of Time under utveckling i 4K för Switch 2? Rykten pekar på det!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/l_rgu8a1F9s

Väldigt svaga rykten än så länge och något som jag inte skulle ta till banken. Men har funnits 2-3 vaga tweets/kommentarer som hintar på det.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/l_rgu8a1F9s

Åhh… 😍

Medlem

Mer information om DLSS och NG Switch!

Medlem

Inte rykten, men (bra) önskemål för en lyckad "uppföljare":

* Achievement-system
* Moderniserade onlinefunktioner (chat osv, ha saker tillgängliga i konsolen istället för telefon-app)
* Förbättrad E-shop!
* Bra och tydligt namn som inte förvirrar! Som "Nintendo Switch 2".
* Köp upp studios och investera i spelupplevelser! Exklusiviteter t.ex.

Personligen håller jag med om det mesta, som att kunna ha headset för (online)spel istället för att använda app och få achievements när en framskrider i spel vore kul, men det sista håller jag inte med om. Nintendo lever främst på sina förstapartsspel och tredjepartstitlar kommer även om Nintendo inte betalar för det så ser det som helt onödigt. Vad är era tankar om detta?

Medlem

Vi behöver verkligen inte mer stora uppköp och konsolidering i industrin. Att föreslå att Nintendo dessutom ska börja köpa massa andra utvecklare likt vad MS och andra gör är att grovt missförstå Nintendos företagskultur och arbetssätt.

E-shop behöver absolut förbättras däremot. Framförallt behöver de komma tillbaka till att inte bara släppa in allt skräp i världen igen.

Medlem
Skrivet av Daed:

Vi behöver verkligen inte mer stora uppköp och konsolidering i industrin. Att föreslå att Nintendo dessutom ska börja köpa massa andra utvecklare likt vad MS och andra gör är att grovt missförstå Nintendos företagskultur och arbetssätt.

E-shop behöver absolut förbättras däremot. Framförallt behöver de komma tillbaka till att inte bara släppa in allt skräp i världen igen.

Nej, tror inte Nintendo har någonting att vinna på uppköp av studios då de ändå kommer när konsolen säljer bra. Se bara på Wii och Switch! Och nu kommer utvecklare vilja vara med på tåget från början så det kommer nog ge Nintendo ännu bättre spelutbud från start till mål! Men som du säger - ibland blir det lite för mycket av det "goda" (som skräpversionen av Last of Us som befläckade E-Shopen ett tag och sådant klarar vi ju oss utan).

Medlem
Skrivet av Daed:

Håller med, inga stora uppköp behövs.
Tycker Nintendos modell att köpa relativt små studios som de haft ett långt samarbete med och liksom redan är halvt medlem i "Nintendo-familjen" redan fungerar bättre än Microsofts och Sonys modell att köpa upp random studios som sedan ofta förfaller. Uppköpen av Monolith och Next Level Games var ju som exempel klockrena köp.
Håller också med om eShopen. Tycker inte den är rent funktionsmässigt något haveri som en del vill göra gällande, men alla usla asset-flip spel avsedda för att lura barn måste väck. Ett problem som blev på allvar med Steam men har ju nu smittad ned både Nintendo eSHop och Playstation Store...konsolshopparna måste återgå till att ha någon typ av högre kvalitetskontroll än vad i alla fall Google Play och Steam har.

Medlem

Tror faktiskt inte att Nintendo kommer att börja med Achievement-system. Om de plötsligt bara implementerar det så kan man fråga varför dom inte gjorde det tidigare. Det finns troligtvis något tankesätt att det inte är något för dem helt enkelt.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Tror faktiskt inte att Nintendo kommer att börja med Achievement-system. Om de plötsligt bara implementerar det så kan man fråga varför dom inte gjorde det tidigare. Det finns troligtvis något tankesätt att det inte är något för dem helt enkelt.

Att de inte gjort det halvvägs in i Switchens livscykel är kanske inte så konstigt, men med en helt ny konsol är det ju inte så märkligt om de gör det. Är ju inte en "nu eller aldrig" grej liksom.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Att de inte gjort det halvvägs in i Switchens livscykel är kanske inte så konstigt, men med en helt ny konsol är det ju inte så märkligt om de gör det. Är ju inte en "nu eller aldrig" grej liksom.

Finns ju detta.

"Nintendo first added 'Missions' and 'Rewards' to its Nintendo Switch Online subscription service in April 2022.

These elements can be accessed by navigating to the NSO icon on your Switch home screen, then selecting the 'Missions & Rewards' section. Here, you'll find a list of available missions, which are related to (as Nintendo puts it) "things you’re probably already doing with your Nintendo Switch Online membership, like playing online or trying out the library of classic games."

signatur

Medlem

Hela Nintendos mina sidor behöver definitivt byggas om. App på mobil/smartklocka, eshop och mina sidor via konsolen, via hemsidan på datorn. Horribelt att navigera och massa funktioner saknas. Onlinedelen är verkligen värdelöst på Switch. Det är något jag verkligen hoppas dom gör en trevligare upplevelse av inför nästa konsol.

Medlem
Skrivet av lonian:

Finns ju detta.

"Nintendo first added 'Missions' and 'Rewards' to its Nintendo Switch Online subscription service in April 2022.

These elements can be accessed by navigating to the NSO icon on your Switch home screen, then selecting the 'Missions & Rewards' section. Here, you'll find a list of available missions, which are related to (as Nintendo puts it) "things you’re probably already doing with your Nintendo Switch Online membership, like playing online or trying out the library of classic games."

Ja, fast det är inte samma sak utan snarare en variant på Rewards på Xbox (eller vad det nu heter) där en får poäng för att typ starta ett spel eller en tjänst som sedan typ kan bytas in mot ikoner och bakgrunder och ingenting som mäter spelprestationer. Det känns verkligen att en klarat av en boss när en fått en achievement för det, någonting en kan visa upp och bevisa att en gjort. Har väl blivit lite skadad av Xbox men det känns verkligen roligare att klara av vissa saker när en har något att visa för det

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det känns verkligen att en klarat av en boss när en fått en achievement för det, någonting en kan visa upp och bevisa att en gjort. Har väl blivit lite skadad av Xbox men det känns verkligen roligare att klara av vissa saker när en har något att visa för det

Alla vill inte ha achivements.

No, Nintendo's New Console Doesn't Need Achivements

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Min sambo vill ha det. 😅

Medlem

Vet någon om Nintendo ska medverka på Game Awards?

Medlem
Skrivet av lonian:

Vill en inte ha det är det ju bara att ignorera, och jag tycker det var rätt lama argument emot:

"By pitting you against friends and strangers every time you open an achievement list, consoles are urging you to compete and push for the best possible score. By nature, baked-in achievement systems are about unsustainable completionism."

Det är ju ingen tävling, bara en kul jämförelse. Och sen hur är det "ohållbart" när det snarare inspirerar till mer speltid och ge mer valuta för pengarna för köpt spel? Många kanske inte hade tänkt på att klara vissa saker, men genom att utmanas för en achievement så spelar nog många mer för att klara vissa utmaningar. Så skulle snarare säga det är mer positivt än negativt så hoppas Nintendo hoppas på tåget tillslut - men så är de ju rätt sega av sig på många plan så det kommer säkert inte.

Skriv svar