Inget Win XP-stöd i Just Cause 2

Medlem

Vad är det för fel på XP ?
Och varför förolämpar Win7 användarna XP användarna för ?

Inaktiv
Skrivet av Burtas:

Vad är det för fel på XP ?
Och varför förolämpar Win7 användarna XP användarna för ?

För att folk tycker det är alldeles för gammalt och håller tillbaka utvecklingen.

Inaktiv

Att säga att man ska släppa saker bara för att det är gammalt är ganska korkat. XP må vara 9 år gammalt men Microsoft har släppt uppdateringar sen dess. XP fungerar alldeles utmärkt. XP-användare har ingen riktigt bra anledning att byta än.

De flesta spelen som släpps idag är ändå portar från Xbox 360 och PS3 som ligger kvar på dx9s grafiknivå. Folk som kör XP behöver egentligen inte uppgradera för att hänga med förrens om några år när de börjar rulla ut nästa generation av konsollerna.

Nvidia har inte ens släppt ett grafikkort som stödjer dx11 än.

Medlem

varför många i steam använder xp är nog för att de är alla som bara sitter o lirar cs som inte har nån nytta av mer än xp o då kan dom gott vara utan just cause 2 för dom är oftast envisa o hävdar att xp är bäst.

Medlem

Med tanke på att Microsoft slutar supportera Windows XP den 13 juli i år så, det betyder bl.a att det inte kommer några mer säkerhetsuppdateringar. eller uppdateringar överhuvud taget. så är det nog dax att se över ett byte.

Medlem

Finns inte mycket som är bättre i Win7 än i XP, och hade det inte varit för att stödet för XP försvnner så hade jag suttit kvar med det. Men nu får det bli Win7.

(har dual boot xp/win7 men tar bort xp nu)

Medlem
Skrivet av Nimmsis:

Med tanke på att Microsoft slutar supportera Windows XP den 13 juli i år så, det betyder bl.a att det inte kommer några mer säkerhetsuppdateringar. eller uppdateringar överhuvud taget. så är det nog dax att se över ett byte.

+1


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Säkerhetsuppdateringar av Windows XP kommer fortsätta till minst 2014.

Däremot kommer de som har en betald XP licens inte få gratis support senare i år, vilket innebär att man måste betala Microsoft för support om man får problem och ringer dem.

Medlem

En fråga till alla bara. Jag har fortfarande XP med tillhörande Office. Kan jag köpa windows 7 och använda Office XP till? Har googlat det men inte hittat några riktigt bra svar. Känns lite ovärt att punga ut med 800 kr till (med studentrabbat) för Office om jag redan har en fungerande version..

Medlem
Skrivet av Meck:

En fråga till alla bara. Jag har fortfarande XP med tillhörande Office. Kan jag köpa windows 7 och använda Office XP till? Har googlat det men inte hittat några riktigt bra svar. Känns lite ovärt att punga ut med 800 kr till (med studentrabbat) för Office om jag redan har en fungerande version..

Ja, du kan använda en gammal Office-licens (2003?) på Windows 7.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Kommer sakna Xp men nu när man har ett dx11 kort så ska jag slå till på Win 7

Inaktiv

Blir väl w7 till nästa system ändå, det är bra att dem pressar konsumenter till att uppgradera operativsystem då kan dem lägga fokus på spelet istället för att göra det kompatibelt åt all bakomvarande. (Vet såklart inte hur mycket det skulle krävas för att göra det användbart för oss XP-users men men.)

Medlem

Det är på tiden att xp dör ut , visst kan säga att jag har själv gillat xp .
Men sitter nu med win 7 på en helt ny dator och är hur nöjd som helst ..

Medlem

Ser att det finns många här inne som om 30-40 år kommer att sitta och klaga på hur nymodigheter fördärvar ungdomen. Att klamra sig fast vid ett 9 år gammalt operativsystem är för fan pinsamt.

Inaktiv

Denna 'ungdomskult' är ju en del av konsumtionssamhället.
Antar att nio-åringar och äldre nu generellt kan anses för gamla och bör bytas ut mot nykläckta bebisar. Tja, t.o.m. 3-åringar som inte ännu tappat mjölktänderna är ju passé.

Medlem

windows xp är bäst

Medlem

Saken är den att windows 7 Presenterar så sjukt mycket bättre en både vista och xp tillsammans, jag är glad att folk slutar göra spel till xp, xp kommer förövrigt sluta supportas av microsoft själva inom kort, xp är som sagt snart över 9år gammalt och totalt värdelöst i nuläget


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem

hur kan du säga så om xp ?

Inaktiv

*varje* ny windows-version har presenterats som oändligt mycket bättre än den förra, så det är bara att hypa på, sålänge som folk tror på det.

win9 blir sjukt bättre än win8 som är sjukt bättre än win7 etc.

finare blåskärmar kanske

Skriv svar