S: Monster Dator! Phenom9650/4GBRAM/XFX9800GT/790GX-SB750*SÅLD*

Medlem
S: Monster Dator! Phenom9650/4GBRAM/XFX9800GT/790GX-SB750*SÅLD*

Hej,

Vill ha 7000kr för datorn.

Så länge annonsen finns kvar finns datorn kvar. Byten är ointressanta. Priset går att diskutera vid en snabb affär. Finns att hämtas i Norra Stockholm. Datorn är byggd utav mig själv, är erfaren utav datorbyggen. Du får testa den hos mig med så du ser att allting fungerar. Alla delar är noga utvalda och är optimerade för nya generationens spel. Kör t.ex. nya Mirror's Edge på högsta möjliga grafik utan problem, och det spelet använder sig utav storslagen grafik.

Säljer nu min speldator. Datorn är mindre än 2 veckor gammal och alla kvitton finns samt garantier och alla kartonger (utom mina RAM-kartonger). Datorn är optimerad för dagens spel och tar allt. Modekortet(790GX/SB750 Chipset!!) stödjer även HDMI för de som vill se HD film mm. Datorn är också tyst, hör den knappt under skrivbordet. Du får hårddisken tom och om du vill så kan jag skicka med en original Linux Ubuntu skiva om du vill. Spelet Assassins Creed följer också med.

Processor: PhenomX4 9650@2.3Ghz ej blivit överklockad (Dock så är den mycket överklocks vänlig, om du inte kan själv så kan jag göra det åt dig, folk har rapporterat in sjuka resultat med denna CPU).

Grafikkort: XFX 9800GT XXX Edition 512Mb GDDR3

RAM Minne: 4Gb Corsair 800Mhz PC6400 (Spel minnen)

Modekort: ASUS M3A78-T Med ett utav de bästa chipsetten för gamers! SB750 på Sydbryggan och 790GX på Nord. Neoseeker rapporterade en hela 13% FPS ökning i spel! Ultimata spel brädan. Kortet är också optimalt för överklockning.

Hårddisk: Hitachi Deskstar 500Gb 7200RPM

Nätaggregat: 480W Stock PSU som följde med chassit.

Chassi: Ace Heroes 480W

Nås på telefonen (0703372704) mellan 16:00-23:00 varje dag. Tittar mailen(s_craftman@hotmail.com) så ofta jag kan, men om du vill vara först att få datorn föreslår jag att du ringer.

Medlem

9800GT är ett gammalt grafikkort.
Phenom 9650 tillhör den gamla generationen Phenom, som inte var bra på något mot en Core2Quad.
Chassit och nätaggregatet är värdelöst bortom all värdelöshet.
Moderkortet är skitsamma för överklockning när det ändå knappt går att klocka med Phenom-prollar.

Kortsagt, halva priset, inte ett öre mer skulle jag kunna ge.

EDIT: http://www.prisjakt.nu/produktlistor.php?do=lista&k=602317 Nämen titta, exakt samma komponenter och nya!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Sjukt överpris med 7000kr.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Bäst är ändå "13% fps ökning".

Säg att man spelar i 300fps.....13% matters bigtime!

Men ändå, 3500? Den skulle ju knappt prestera bättre än min gammla, haha.

Medlem

Prova blocket, där kan du nog få lite mer.
Det är svårt att få överpriser på sajter där användarna är kunniga.

1
Skriv svar