Sony: PSP lider kraftigt av piratkopieringen

Robot
Sony: PSP lider kraftigt av piratkopieringen
Medlem
Sony: PSP lider kraftigt av piratkopieringen

Skyll allt på piratkopieringen, för jobbigt att inse att det kan finnas andra faktorer. Haft min PSP i 3-4 år, knappt använt den, finns ju inga vettiga spel :C

Medlem

Har ingen PSP, men funderat lite på att skaffa en PSP Go då jag inte vill hålla på och pilla och byta spel på en handburen spelmaskin. Fast det höga priset och det dåliga utbudet av spel på PSN har hitills stoppat mig.

Önskar de kunde släppa mer gamla UMD-spel på PSN, speciellt följande;

  • Castlevania: The Dracula X Chronicles

  • Final Fantasy Tactics: The War of the Lions

  • Star Ocean: First Departure

  • Star Ocean: Second Evolution

  • Valkyrie Profile: Lenneth

Konami släppte även en Suikoden 1&2-remake i Japan, önskar den kunde komma hit också.

Medlem

De jag känner med en PSP piratar inte ens PSP-spel utan spelar enbart med emulatorer. ;P

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

De jag känner med en PSP piratar inte ens PSP-spel utan spelar enbart med emulatorer. ;P

Japp så är det, hade några polare i lumpen som köpte PSP och körde för det mesta emulatorer.

Medlem

bästa lösningen för piratkopiering: jävligt bra spel till hyggliga priser.

Medlem

japp, en klassiker, piratkopierings fel.

Inaktiv

Kul att ni försöker lätta ert samvete genom att säga "De bara skyller ifrån sig". Min studio fick också mycket stryk av piratkopiering, till den grad att de slutade med singleplayer. Finns ingen ursäkt till piratkopiering, Spelen är dåliga! (Varför ska du då ha dem?) , Spelen är dyra! (Men homie plz...)

moberg, gratis är alltid billigare än hyggliga priser.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem
Skrivet av Dice:

Min studio fick också mycket stryk av piratkopiering, till den grad att de slutade med singleplayer.

Välkommen till marknadsekonomin, din studio anpassade sig till det rådande läget. Inget konstigt.

Medlem

visst, är gratis alltid billigast, men jag tror faktiskt att folk skulle köpa spel om de var billigare. dagens spel är så jävla dyra. jag köper skitmycket spel över steam när det är rea t.ex, och jag tror att många piratare skulle göra det samma.

Inaktiv
Skrivet av Mikzarn:

Skyll allt på piratkopieringen, för jobbigt att inse att det kan finnas andra faktorer. Haft min PSP i 3-4 år, knappt använt den, finns ju inga vettiga spel :C

Fick en PSP-1000 av broderns kompis, fick några spel men har haft jävligt svårt att hitta några ens på marknande, flera man varit sugen på säljs inte längre ens.

Personligen tycker jag den verkar kul som emulator, varit sugen på de ett bra tag.

Inaktiv
Medlem

piratkopieringen är stor på psp dock så kör dem flesta jag känner som har det med emulatorer och homebrews på den ändå


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Jh
Medlem

..finns ju inte ett enda vettigt spel till psp.. Tacka vet jag emulatorerna


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Senast nytt: Kriget i Afganistan... Piratkopieringens fel... De falerade klimatdiskussionerna i Danmark... Piratkopieringens fel.

Alltid lätt att skylla på någon annan... Det brukar dock säga mer om den som skyller på andra än de han skyller på....

Medlem

Den lider av brist på bra spel. Lite där problemet främst ligger. Piratkopiering kanske försämrar något mer.. Men deras största problem är ändå brisen på vettiga spel.

Medlem

psp har man till att köra emulator spel på

finns ju inga vettiga spel till den i övrigt


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Sänk priset på PSP och spelen så kanske piratkopieringen minskar?

Medlem

Ja spelen är verkligen sjukt jävla dyra, ett psp spel har knappast samma spelvärde som ett ps3 spel. Och det skiljer ofta bara 100 kr imellan de. Sen så är 600 kr för ett ps3 spel också för dyrt men det hör väl inte hit.

Sänk priserna, sälj fler spel enklare kan det inte bli!
I dagens läge får man inte ens 2 st spel för 1000kr.

Medlem

För dyra spel? Finns inga bra spel? Vad fan köpte ni en PSP då för? Jävla snorungar.


signatur

Jaha.

Inaktiv

Final Fantasy 7 & 8
God of War: Chains of Olympus
I rest my case.

LUGNT mest underskattade konsollen, minst ägda i omröstningen här, fan get a clue.

Enda konsollen jag äger är PSP alla andra har jag sålt för dom var tråkiga.

Medlem

Det finns ju bra spel till den, men de kommer med så långa mellanrum och med tanke på hur länge den funnits ute så är det inte mycket att hänga i julgranen.

För min del rör det sig om

Wipeout
God of War
Final Fantasy i olika tappningar
Patapon
Monster Hunter

Och det är fan inte mycket då jag ägt den hur länge som helst. Jag tycker det är synd, för jag gillar den som fan i övrigt. Den är klockren som filmspelare t ex.

Medlem

Tråkiga kommentarer. PSP har några bra titlar men inte hur många som helst och pirater kommer alltid finnas.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Selphy:

För dyra spel? Finns inga bra spel? Vad fan köpte ni en PSP då för? Jävla snorungar.

spela emulatorspel på

den är jättebra att använda emulator till


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Jag är helt övertygad om att PSP-plattformen lider av piratkopiering.

Felet med PSP från början var att inte erbjuda en prenumerationstjänst. Det är på tok för dyrt och stökigt att köpa spel på skiva. Go kom för sent och känns nästan som DOA.

En premiumtjänst med månadsavgift för tillgång till alla spel vore nog en höjdare som skulle få fart på plattformen. Trots att den har några år på nacken så är PSP:n fortfarande en väldigt bra spelplattform om man jämför med konkurrenterna.

Hoppas verkligen att Sony gör klurigt för att inte tappa de som fortfarande utvecklar spelen.


signatur

http://bftracks.net/ - Battlefield 1942 in numbers

Medlem
Skrivet av lvitriol:

Final Fantasy 7 & 8
God of War: Chains of Olympus
I rest my case.

LUGNT mest underskattade konsollen, minst ägda i omröstningen här, fan get a clue.

Enda konsollen jag äger är PSP alla andra har jag sålt för dom var tråkiga.

Du nämde 3 spel varav 2 av dem redan existerar till tidigare konsoller? Själv varit sugen på en PSP då jag inte gillar hela designen på DS men när man kollar på spelen till PSP försvinner alla sådanna tankar direkt...

Medlem
Skrivet av moberg:

bästa lösningen för piratkopiering: jävligt bra spel till hyggliga priser.

Vilket faktiskt ändå är rätt bs, för de flesta fjollor som piratkopierar , gör det oavsett, inse fakta istället.

Medlem

Right, förutom alla PSone Classics:

GoW:CoO
Syphon Filter: Logans Shadow
MGS: PO
Patapon
Lumines 1& 2
Disgaea 1 & 2
GTA-spelen
Wipeout Pure/Pulse
Tekken 5
Soul Calibur
Resistence
LocoRoco
Daxter
Killzone
Ratchet & Clank
Puzzle Quest
FF Tactics
Crush
Motorstorm
LBP
Dissidia

Och en massa andra, faaaan vad era påståenden saknar grund. =/


signatur

Jaha.

Medlem

De få antalet spel och grafiken (som kanske ser bra ut för bärbart) har hållt mig borta ifrån att köpa en bärbar spelenhet (vilket till viss del även gäller DSi). Priset har ju också minskat min köplust.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Ja priset är det största, fan det är ju nästan lika dyrt som ett ps3 spel ,och hur länge håller ett average psp spel, ett par fåtal timmar bara.. sänk priserna för bövelen det är en bärbar konsoll ffs!!!

12
Skriv svar