Sony: PSP lider kraftigt av piratkopieringen

Medlem

Sorgligt att "folk" skyller ifrån sig på höga priser, marknadsekonomier, dåliga spel och en massa andra löjliga bortförklaringar, när det är pirater som skapat problemet från första början.
Hur skulle ni reagera om er chef kom och sa att ni inte får någon lön den här månaden bara för att han inte tycker du behöver den?
nej just ja ni har väl inget jobb när ni är 14 eller verklighetuppfattning om vad piratspektaklet gör mot spel, film och musik.
Jag hatar verkligen folk som ska förstöra för andra, jag vill se bra filmer utan en massa jävla reklam i, spela spel som är välutvecklade, lyssna på musik från riktiga artister.

Men visst, PSP har inga bra spel, men varför köpa skitmaskinen för isåfall, det lär ju inte komma som en överraskning att den inte har några spel?!!

Att sedan några säger att PSP (och DS, Wii och övriga) inte lider av piratkopiering är ju bara sorgligt, när barn kommer in i butiken och frågar efter diverse minneskort eller vilka skivor som passar varje jävla dag. Att sänka priserna kommer inte att påverka piratkopieringen det minsta, gratis är alltid bäst för dessa patetiska jävla snattare.

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av dosman:
Skrivet av MakkeK:

Sorgligt att "folk" skyller ifrån sig på höga priser, marknadsekonomier

Visst, företag kan ignorera verkligheten, gråta sig till sömns och snacka skit om dagens ungdom eller så kan de anpassa sig till verkligheten.

Ja, gratis spel med DLC som är bra och som man vill ha skulle funka, produktplacering, gratis med premium tillgängligt där man får större inventory och kan göra fler gubbar etc, reklam.

Finns ju ett free-to-play mmorpg som kostat lika mycket att göra som ett storspel som Assasins Creed (Allods Online) och det är gratis med en item shop.

SLUTA GNÄLL PÅ PIRATKOPIERING.

Medlem
Skrivet av MakkeK:

Att sänka priserna kommer inte att påverka piratkopieringen det minsta, gratis är alltid bäst för dessa patetiska jävla snattare.

Säljer spel bättre vid REA?

Medlem

jaha snart kanske dom gör PC-tittlar igen som dom konverterar till konsoler? ;P

Klart att sänka priserna skulle hjälpa, Tror det är flera pirater som också handlar filmer, spel på rea. orginal är alltid bättre.

Exempel, Själv har jag kört en crackad verra av Stalker, men köpte det på steam nu senast när det var rea. tror dom sålde ganska friskt under Jul-rean på Steam.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av moberg:

bästa lösningen för piratkopiering: jävligt bra spel till hyggliga priser.

Vilket faktiskt ändå är rätt bs, för de flesta fjollor som piratkopierar , gör det oavsett, inse fakta istället.

Billigare spel = mindre piratkopiering... det är ett faktum

Medlem

Det finns väldigt många bra spel till PSP tyvär så finns det samtidigt väldigt få spel jag skulle vilja spela på en handhållen konsoll. Jag var väldigt hypad när jag köpta min PSP tillsammans med Liberty City Stories för typ 4 år sedan. Det är dock helt fel typ av spel för konsollen, kanske om det är den enda spelkonsollen man har är det intressant.

Jag använde den som media maskin i typ 2 år. Skaffade iphone, sedan dess har psp:n samlat damm. Kanske kommer jag köpa Silent Hill Shattered Memories till PSP men det blir det första spelinköpet på över ett år.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Har ingen PSP, men funderat lite på att skaffa en PSP Go då jag inte vill hålla på och pilla och byta spel på en handburen spelmaskin. Fast det höga priset och det dåliga utbudet av spel på PSN har hitills stoppat mig.

Önskar de kunde släppa mer gamla UMD-spel på PSN, speciellt följande;

  • Castlevania: The Dracula X Chronicles

  • Final Fantasy Tactics: The War of the Lions

  • Star Ocean: First Departure

  • Star Ocean: Second Evolution

  • Valkyrie Profile: Lenneth

Konami släppte även en Suikoden 1&2-remake i Japan, önskar den kunde komma hit också.

Köp hellre en PSP-3000 och ett större minneskort. Det blir säkert billigare, om du känner att en PSP Go är för dyr.

Medlem

Ja utbudet av spel är dåligt till PSP, dem släpper mycket rollspel/barn/arkad spelsliknande spel och inte så mycket spel som folk mest tycker om, typ FPS-spel o sånt.. skulle vara najs ifall typ The orange box, codmw2, battlefield eller liknande kom till PSP - rent hypotetiskt.

Suget att köpa en PSP för mej om det fanns mer utbud av FPS spel o bättre bilspel o det så hade det blivit ett köp av mej.

Medlem
Skrivet av C.A.B-05:

jaha snart kanske dom gör PC-tittlar igen som dom konverterar till konsoler? ;P

Klart att sänka priserna skulle hjälpa, Tror det är flera pirater som också handlar filmer, spel på rea. orginal är alltid bättre.

Exempel, Själv har jag kört en crackad verra av Stalker, men köpte det på steam nu senast när det var rea. tror dom sålde ganska friskt under Jul-rean på Steam.

Håller med, spel skulle sälja bättre ifall de var billigare. Dem skulle väl kanske tjäna mer på att göra det billigare än att förlora kunder som piratkopierar spelen istället.

12
Skriv svar