Rebellion nöjda med AvP-mottagandet

Robot
Medlem
Rebellion nöjda med AvP-mottagandet

Dom har uppenbarligen inte läst FZ:s recension
Själv så tyckte jag att spelet va rätt bra, kanske 3.5/5. Har inte spelat igenom hela än så kan inte säga något om speltiden, men den ska tydligen vara rätt så kort enligt många.

Medlem

Svenska pcgamer gav avp 84/100 i betyg.

Gameinformers recension var ganska konstig för det verkade som att personen hade inte ens sett filmerna när han klagar på de ikoniska saker som fanns i spelet.

http://gameinformer.com/games/aliens_vs_predator/b/xbox360/ar...


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

SP va mycket bra, dock så tycker jag att första AvP's Marin kampanj var ruskigt mycket läskigare, tog mig 2-3 veckor att spela ut...vågade knappt spela, blev för jobbigt att ständigt vara skitnödig.

Multi var sjukt kul i början, om dem inte fixar Matchmaking,Dedikerade servrar så lever det inte längre än till Bad company 2 för mig. kan ta 5 minuter att hitta ett game smo säger att det ska vara te.x 12 spelare men när spelet väl börjar är man kanske 5 pers.


signatur

FUBAR

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Svenska pcgamer gav avp 88/100 i betyg.

84 va det.

Medlem

Om nu detta var en sån hitt så kanske man kan hoppas på att de återupptar utvecklingen av Colonial Marines. För det ligger ju på is i väntan på om AVP gick bra eller dåligt.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av rmpyro:

Svenska pcgamer gav avp 88/100 i betyg.

84 va det.

Ajdå aja jag ändrade nu.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Colonial Marines släpps nog tack vare att försäljningen gick så bra. AVP sålde bättre än ME2 och Bioshock 2.

http://gameinformer.com/b/news/archive/2010/02/22/rebellion-h...


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jag fick precis min pc version i brevlådan, jag vet många tkr de ska va konsoll osv, har en ps3a också, men har en bra dator nvoch ville ha de på datorn, för jag e datorsnubbe inte en konsoll snubbe

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Svenska pcgamer gav avp 84/100 i betyg.

Gameinformers recension var ganska konstig för det verkade som att personen hade inte ens sett filmerna när han klagar på de ikoniska saker som fanns i spelet.

http://gameinformer.com/games/aliens_vs_predator/b/xbox360/ar...

... och förtjänar 8.4/100
En spelmotor som känns som hämtad ur [insert random PS1 port here], brutalt sega (haha, pun intended) kontroller, förvånansvärt fult, otroligt "oläskigt" - jämfört med de första AvP-spelen.

Undermåligt - undrar vem som mutade PCG denna gång?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Ska köpa det så fort det kostar 99:- och ligger i en spelback på SIBA eller OnOff...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Eddz0r:

Jag fick precis min pc version i brevlådan, jag vet många tkr de ska va konsoll osv, har en ps3a också, men har en bra dator nvoch ville ha de på datorn, för jag e datorsnubbe inte en konsoll snubbe

Avp är mycket bättre på pc än på konsoll. Har ett xbox iaf och jag föredrar det till datorn. xbox versionen stöder bara dx9 och att det tar ett tag innan grafiken på väggarna ritas in i spelet. Märks att det är en portning från pc till konsoll.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

"Vi fick tre helt "s***"-recensioner från några amerikaner, vilket var lite märkligt. Några av dem var oförklarligt dåliga."

För en gångs skull håller jag helt och hållet med amerikanerna. Hypat skräp är vad AvP är. Idiotiskt upplägg med animerade cutscenes, långa stoppsekvenser och en urtråkig och uttjatad story. Ljud och grafik har redan passerat bäst-före-datum, och gameplay förlorar sin glans efter första nivåerna.

Nej tack.

Inaktiv

word på post ovan!


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

eh ge oss colonial marines istället

Inaktiv

jag tyckte det var en värdig uppföljare, fast det var kanske lite kort.
Multiplayern skulle behöver flera spelare.


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem

Jag kan hålla med om att de första AvP kändes mer "läskigt" än denna. Men jag tror att det beror på att man är äldre nu.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Jag tycker Rebellion borde löst problemet med att klättra på väggar som Alien med att ta efter Natural Selection. När man klättrar på väggar i Natural Selection så ändras inte perspektivet och man är inte låst på väggarna på samma sätt utan kan enkelt navigera.

Medlem
Skrivet av wwraver:

"Vi fick tre helt "s***"-recensioner från några amerikaner, vilket var lite märkligt. Några av dem var oförklarligt dåliga."

För en gångs skull håller jag helt och hållet med amerikanerna. Hypat skräp är vad AvP är. Idiotiskt upplägg med animerade cutscenes, långa stoppsekvenser och en urtråkig och uttjatad story. Ljud och grafik har redan passerat bäst-före-datum, och gameplay förlorar sin glans efter första nivåerna.

Nej tack.

Håller med till 100%.
NEJ TACK!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

SP-delen var helt okej, dock långt ifrån samma kvalité som föregångarna, men ändå helt okej för 1 genomspelning, men inte mer än så.

MP-delen har jag spelat en del av, det tar ca 5 minuter att hitta en server är på tok för lång tid, att det även är lagg på i princip varenda server gör inte saken bättre.

Och när man väl hittat ett bra game så står det ofta "host have left the game" och så måste man igenom skiten igen att söka efter ett game. Nya banor i multi vore ett +, för de som finns med från start är inga höjdare.

Sen alla dessa 1-knappkills förstör en del av det roliga i multiplayer, även tråkigt i single player.

Nää detta spelet ska ut på tradera alldeles strax, för snart kommer ju BF-BC2

AVP single - 6/10
AVP multi - 4/10

Medlem

Ett spel som bara ska sälja på sitt namn, nej tack.
Satsa istället på att göra bra spel, med tanke på hur bra och läskiga de föregående var så borde ett spel idag kunnat erbjuda så mycket mer, verkligen gen en grym känsla, nu är det tyvärr tvärt om...

Medlem

Multiplayer är ett buggigt skämt! (på ps3)
Så mycket meck för att komma in i ett spel som är över på 15 min..

Medlem

personligen har jag inte haft några som helst problem att hitta i ett game på min ps3a..
och jag anser att det här är en utav dom roligaste multiplayer spelen jag har spelat på mycket länge!
Jag och en kompis spelade precis Species Deathmatch där vi var två marines mot fyra aliens och tre predators.. Vi höll oss ihop och spelade med bluetooth micen, det var ruskigt roligt! kan jag även tillägga att vi vann
Singleplayer är inget att hänga i granen dock

Medlem

AVP 3 är väl mer inriktat till fansen än den stora massan. Själv vill jag ha mer AVP


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

AVP 3 är väl mer inriktat till fansen än den stora massan. Själv vill jag ha mer AVP

Det är ingen ursäkt för att släppa ett mediokert spel.

Medlem

Då vet dom vad dom kan göra avp4 bättre med då över allt gnäll som 3an fick.

Medlem

Nej, jag gillade det inte alls. Det är något med kontrollerna, känns på något vis konsolbaserat. Kan inte sätta tummen på det, inte alls samma känsla som i AVP eller AVP2

Medlem

Spelets singleplayer är hellt okej men har tyvärr inte provat online ännu men det skall bli spännande att prova. Är en stor fan av ALIENS så det kanske hjälper

Det här spelet sålde enbart pga dess titel. Tyvärr. Tänk om det hade sålt för det var en bra produkt. Nu kommer dom ju tro att folk blir skitglada även om dom släpper en dålig konsolport där sprintanimationer måste spela klart innan man ens kan ladda om. Känns väldigt anpassat efter tröga konsoller. Ser olyckligt ut i framtiden
om dom tror att PC-ägare nöjer sig med detta.

Medlem
12
Skriv svar